TV på PJ med Scart - RGB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV på PJ med Scart - RGB

Har nå fått tak i en brukt men god Blaupunkt videospiller med tuner, slik at jeg kan se fotball på projektoren (BenQ PE7700). Spilleren har dessverre bare scart-utgang, så jeg har prøvd to forskjellig adaptere av typen SCART til svideo+composit. Jeg blir ikke fornøyd med bildet. Gjennom adapteren med svideo-kabel blir bildet urolig og litt for skarpt/kornete. Med compositt blir bildet roligere, men med svært dårlig kontrastforhold. Har forsøkt flere typer kabler og overganger i forskjellige prisklasser uten at det hjelper stort på bildekvaliteten.

Jeg skjønner at adaptere generelt er uheldig for bildekvaliteten, så i dag kjøpte jeg en dyr SCART-RGB kabel i håp om en forbedring. Men gjennom denne kabelen fikk jeg ikke bilde i det hele tatt.

Hva bruker dere fra tuner el.l med scart-utgang for å få bra bilde på PJ'en. Og kan noen fortelle meg hvorfor scart-RGB kabelen ikke funket? Trenger RGB signaler en aktiv komponent for å behandle signalet før det når PJ'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet til å koble på component på pj ?.. Så kan jeg anbefale denne Kabler - Bildekabel | Hi-Fi Klubben: QED Scart-Component konverter TV/video tilbehør .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha en aktiv converter for å få RGB-signalet til component, ja. Jeg har nettopp kjøpt en tilsvarende converter på ebay (ca 500,- brukt) for å få scart-signal fra canal digital-tuner over til component til prosjektor. Fungerer som en drøm, stor forbedring i kvaliteten på bildet!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •