Innstillinger for projektorer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innstillinger for projektorer

Vet ikke helt om det er en tråd som dette her ( fant ikke noe ) , men siden det er en tråd om innstillinger for flatskjermer, hvorfor ikke en for projektorer også.
    For da kan de som vil poste de innstillingene du har på din projektor, sånn at andre kan lese og kanskje bli litt klokere.

F.eks: Farge, kontrast osv.

Også kan folk komme og spørre hva som er gode innstillinger for den projektoren de selv nettopp har kjøpt.

:-D

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siden det virker som om folk er litt sjenerte her så får vel jeg begynne da:-D

Foreløpig så har jeg den på fabrikkinnstillingene, er ganske fornøyd med bilde.
    Det kan sikkert bli bedre, men så langt har jeg ikke kommet enda

Har bare hatt projektoren i ca. 1 mnd nå, og er kjempe fornøyd med kjøpet mitt:-D

Har jo selvfølgelig vært innom innstillingene å rota litt, men har fort gått tilbake til det som var.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til laber respons er nok at de aller fleste vet at andres innstillinger er null verd når det gjelder projektorer. Jeg har aldri opplevd å kunne bruke like innstillinger på to eksemplarer av samme projektor. Hovedgrunnen til dette er at fargetemperatur på pæren, og minimale avvik i optikk og engine, gir relativt store avvik på målbart resultat.

Mitt råd: Glem hva alle andre har gjort, det funker med 99% sikkerhet ikke på din projektor likevel. Ikke hvis en er ute etter korrekt fargegjengivelse i alle fall.

Bruk virkeligheten som referanse, og prøv å få projektoren til å gjengi noe tilsvarende. DVE (digital video essentials) hjelper deg et godt stykke på vei.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.Så det er derfor det var laber respons.Ja ja. men da vet man det:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •