Sony VPL-VW200 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke godt å si. Min VW100 hadde tapt seg voldsomt etter 150 timer, men jeg har hørt andre som fortsatt er fornøyd med lysutbyttet etter å ha rundet 1000 timer.

VW200 starter ut med cirka 800 ansilumen, og en halvering vil jo derfor være relativt dramatisk.

Uansett er det helt greit å leve med for meg, det var varmen som satte stopper for oppgraderingsdjevelen denne gangen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den er så bra som jeg tror, så skal jeg gjerne svette litt gjennom filmen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skulle det være noen som er "gale" nok til å kjøpe en, så må det jo bli deg.
    Du kjenner jo til problematikken fra din tidligere VW100. Kanskje din nåværende BW3 sammen med en Lumagen prosessor kan gjør samme nytten (fargemessig), uten at du trenger å svette? Skjønt bildeskarpheten blir neppe like god.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Vel, den kommentaren var ikke overfor Hegnar online, med er tydeligvis blitt gjengitt til dem. Uansett, bedre bilde enn det VW200 produserer, er det ikke mulig å få i hjemmekinosegmentet i dag. Den er rett og slet best (totalvurdering).
    Kanskje ikke innenfor det typiske "hjemmekinosegmentet", men sikkert mulig å bruke hjemme....?

Sony VPL-VW200-img_3237-copy-jpg

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og det var en av grunnene til at jeg føyde til "hjemmekinosegmentet" :-D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ER hjemmekinosegmentet........i USA. Litt OT, men tror du det er noe muligheter for å se slike oppløsninger i VW300 eller VW400? Noen produsenter som i det hele tatt prater om det enda?

Sony VPL-VW200-img_3235-copy-jpg

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor 2K, jeg satser på 4K.

Med tanke på hvor små bildebrikkene etter hvert blir, vil det ikke representere særlig økte utgifter (optikk) å øke oppløsningen. Problemet er å overbevise markedet om av blu-ray ikke er bra nok, og at vi trenger enda høyere oppløsning. Oppskalering vil jo sette heftige krav til bildeprosessering, hvis det i det hele tatt skal ha noen misjon.

Sony CineAlta 4K SXRD Projector

PS: kanskje 18000 ansilumen blir litt i meste laget?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Med tanke på hvor små bildebrikkene etter hvert blir, vil det ikke representere særlig økte utgifter (optikk) å øke oppløsningen. Problemet er å overbevise markedet om av blu-ray ikke er bra nok, og at vi trenger enda høyere oppløsning. Oppskalering vil jo sette heftige krav til bildeprosessering, hvis det i det hele tatt skal ha noen misjon.

Hadde ikke du problemer md varmgang med VW200 :-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja den var snedig den du fant der. Støynivå på 65db er vel kanskje i grenseland for hva elkjøpkunder aksepterer. Likeså et strømforbruk på 5000w og en vekt på et halvt tonn.

Jeg tror uansett 2k kommer til å bli lansert for prosjektorer som uansett er i en prisklasse der det er marked for slikt. Men som du sier så krever nok det sitt av bildebehandlingen, og det kommer til å vise seg på prislappen til de første produktene.

Du var sikkert på IFA, men der viste de også 4k flatskjerm av moderat størrelse. Det viser jo litt i hvilken retning produsentene tenker.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produsentene har jo alltid prøvd å selge oss ting vi ikke trenger

Når det gjelder VW200 så kunne jeg også tenkt meg å sett litt nøyere på den, men varmeutviklingen vil uansett ekskludere den for meg. Dog, dersom Chessboxer kjøper en så skal jeg være klar til å kalibrere den

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da får du ikke stort å gjøre. Denne er enda bedre ut av esken enn IN82 ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da får du ikke stort å gjøre.
    Akkurat ! Da blir den værende på sin siste destinasjon anntar jeg ?

Denne er enda bedre ut av esken enn IN82
    På IN82 var gråskalaen bortimot perfekt (med 30t på lampen), så VW200 er neppe særlig bedre .
    Fargerommet (gamuten) er helt sikkert bedre, og jeg har forstått at det er "perfekt på" VW200?

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg så denne sony 4k projektoren med 4k kortfilmen til Peter Jackson som er filmet med RED kameraet. Likte bilde veldig godt, men det er ingen mørke scener i filmen, så jeg vet ikke helt hvor god den er på det området.

Tror det vil ta litt tid før 4K blir aktuelt hjemme, selv hvis man velger å gå for profesjonelt utstyr.

Problemet er at de fleste kinoene i norge som er med på utrullingen av digitalkino nå velger 2K, desverre. De ser ikke fordelen av 4K i forhold til den økte kostnaden.
    Det er vel kun Sony som lever 4k projektor nå, mulig JVC har et panel på trappene. Snakket med en kar fra Christie på IBC messen, han hadde ikke tro på 4K.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. PriceJapan sier at den Japanske versjonen ikke har engelske menyer. Dere som har testet den, er det egentlig mye en trenger å styre fra menyene?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmmm.. PriceJapan sier at den Japanske versjonen ikke har engelske menyer. Dere som har testet den, er det egentlig mye en trenger å styre fra menyene?
    Sålenge man har en brukermanual man kan språket til, så skulle det ikke være så vanskelig. Eneste problemet jeg ser med pj-er som kun har japanske menyer, er hvis det kommer feilmeldinger på skjermen.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Sålenge man har en brukermanual man kan språket til, så skulle det ikke være så vanskelig. Eneste problemet jeg ser med pj-er som kun har japanske menyer, er hvis det kommer feilmeldinger på skjermen.
    Sant nok. Men med et kamera og internett, så burde det vel være mulig å få slike feilmeldinger oversatt også.

Vi får se, skal bli spennende å se den.

PS! Det er forøvrig ikke jeg som skal ha den VW200, det er en kammerat av meg som har bestilt den. Jeg er fortsatt fornøyd med min VW60 jeg, så den blir ikke byttet ut. En annen kammerat av meg har akkurat kjøpt seg JVC HD-100 fra Japan, bra bilde fra den også.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •