PJ-TX300 PLV-Z5 TW-700 og PT-AX100 hvilken!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation PJ-TX300 PLV-Z5 TW-700 og PT-AX100 hvilken!?

Har tenkt å bytte ut min PE7800 mot en 720p pj. Har et 100% lyskontrollert rom og avstand til lerret og størrelse er uvesentlig da jeg er veldig fleksibel her. Bilde er jo såklart viktig. Har sett på Hitatchi`s nye vidunder Pj-TX300 og denne virker jo bra nok. Så kommer jeg over Sanyos Z5 hvor det er automatstyrt luke over linsa noe som er smekkert og selfølgelig gode specs. i tillegg. Å noen sier TW-700 Er bedre på bilde og stabilitet. Og for å vri kniven litt til så leser jeg jo at den beste PJ`en på markedet i den klassen nå er Panasonics PT-AX100. -......HJEEEEEELP!.. Får jo verken sove eller spise for tankene på valg av rett pj klemmer hjernebarken plagende flat. Har du en mening om hvilken som er best.. Så hjelp!

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    brukte selv en stund på å bestemme meg for pj.. endete med tw700 på meg. å må si att jeg er veldig fornøyd med den...

var på hifi klubben i trondheim å tittet litt på tx300. ble litt skuffet over lysstyrken. å det var i ett forholdsvis mørkt rom. litt lys på lerret fra siden..

men bestemte meg for tw700 uten å ha sett den før... over all forventning var resultetet da den ble koblet opp på stua med tuppelure fra ikea.... PT-AX100 kan jeg ikke utale meg om.

kan bare anbefales:-D

Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest noen tester ang. Pj-tx300 og det viste seg at den slo plv-Z5 på bildet men ikke på brukervennlighet. Å vis du sier TW-700 er bedre en hitatchi sin pj så heller jeg nok litt mot den. Er det andre som har for og imot. Særlig for på Z5 litt p.g.a useende. rent og enkelt... :

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er på jakt etter pj i samme prisklasse,men jeg har lyst på sony vpl-aw15.ser veldig bra..selges bla på avshop

Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper jo ikke å komme med enda et alternativ :P, men sjekker ut den oxo. Så blir det vel til at jeg kun kan masse om 720p prosjektorer men eier ingen. trenger fortsatt inputt fra andre når det gjelder beste sort pj. takker så langt

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...hva er viktigst for deg? Hvis stort spenn i tilgjengelig lysutbytte er viktig (dvs. du bruker den både med en del lys på og uten), er Epson TW-700 definitivt en vinner. Hvis støy er ditt viktigste argument, er definitivt Sonys AW-15 og Hitachi TX300 to modeller du bør vurdere. Den sistnevnte ser også utrolig lekker ut, som jo er en fordel. Sonys AW-15 har også støtte for 1080P i 24Hz, ingen veldig viktig funksjon på en 720P-projektor, men sikkert greit for "future-proof-feelen"...

Personlig hadde jeg valgt Epson, men synes Hitachien også er et godt alternativt ettersom den er lekrere designmessig etter mitt syn.

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakkes om støy,design osv

hva er egentlig viktig?

for å sette det litt på spissen.

hva velger du?

-dårlig bilde, men stilig utseende og "støy"svak. litt dårlig lysstyrke..

-Bra bilde, ser helt normel ut og har en vifte som suser litt men ikke høres da man tenker på det man ser på + har lyd som overdøver vifta..+ topp lystyrke

hvilken pj snakkes det om hær?

jeg hadde ikke vært i tvil hvis det står imellom tx300 og tw700

Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg syns er av mest relevanse er jo selfølgelig bilde. Det er det som gjelder når du sitter å lapser i stresslessen å glor. Da ser man lite til design på prosjektoren, hører heller minimalt med viftestøy da det som regel er lyd med i bildet ;P. Og Om den heter Pelle eller Sony er jo oxo ett fett. Så om noen kan gi meg et lite hint på vilken av de nevnte pj`ene som er BEST på bilde, takker jeg for svar.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...gå for TW-700, du...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder med "forrige taler", TW700 høres ut som det rette valget for deg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme situasjon og valget står mellom AW 15 eller Tw 700. Er sony`n mer stillegående mens tw 700 har det beste bilde. Har jeg forstått det rett da?
    Har en tx200 nå som jeg syntes har et akseptabelt lydnivå, men vil ikke ha noe mer støy en den.

Noen som har samenlignet disse 2??

Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil si meg nesten i mål og ender nok på TW-700 selv. etter en liten gjennomgang for-imot så stiller nok den sterkest på de VIKTIGESTE punkter. Og selve garantien til epson er jo genial for de som flittig bruker noe slikt(som meg) ;D. Så takker så langt for responsen. har jo ikke tatt det siste steget men står med en fot å ei lita tå i epson land ja..

Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av acid
    Vil si meg nesten i mål og ender nok på TW-700 selv. etter en liten gjennomgang for-imot så stiller nok den sterkest på de VIKTIGESTE punkter. Og selve garantien til epson er jo genial for de som flittig bruker noe slikt(som meg) ;D. Så takker så langt for responsen. har jo ikke tatt det siste steget men står med en fot å ei lita tå i epson land ja..

Ja da var den i hus.. slkal pakke den ut i morgen å sette opp så kommer det vel en respons på resultatet men det ble altså TW - 700 ...

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer med ny projektor, håper du blir fornøyd. en kamerat av meg har denne, å han er vertfall fornøyd med den.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer ja.! et godt valg...

Satt selv å vippet mellom TX300 og TW700, å 700 trakk det lengste strået for meg også...
    Ikke angret et sekund...
    (Bortsett fra at den fallt 2000kr i pris rett etter jeg kjøpte)

Blir noe å kjøre bilspill på tenker jeg... :-P
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forza 2

Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Gratulerer ja.! et godt valg...

Satt selv å vippet mellom TX300 og TW700, å 700 trakk det lengste strået for meg også...
    Ikke angret et sekund...
    (Bortsett fra at den fallt 2000kr i pris rett etter jeg kjøpte)

Blir noe å kjøre bilspill på tenker jeg... :-P
    Kan si jeg var heldig.. nettdata ligger rett #borti svingen" så jeg hasta bort kl 13:30 på lørdagen- han stengte 14:00. var allerede en kunde i butikken så jeg stod å trippa til 13:55. Så var det min tur 14:01 var jeg den lykkelige eier av TW-700 Adeo 106" rammelerret og et genialt SMS takfeste som for min del burde prisbelønnes. Ble forbauset av at det var kun å stille inn bilde til lerrete . fabrikkinnstillingene på bilde var etter min mening perfekte til forholdene(kanskje jeg var heldig). Men uansett tar jeg nok DVE kalibrering i løpet av uka bare for "kosen". Å etter det.... JA... forza i rallystolen min til over middels på skalaen.. : D Og ang. hdmi og htpc bare g.u.l.l

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •