Mulig å bruke prosjektor i vanlig stue?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mulig å bruke prosjektor i vanlig stue?

Jeg lurer på om det er mulig å benytte prosjektor til vising av film, spilling osv. i en vanlig stue, eller må det være så mørkt at man må ha et eget rom uten vinduer?

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer an på hvor mørkt det er ute, hvor gode gardiner du har, hvordan solen står i forhold til vinduene, hva du skal se på/spille, og hvor godt bilde du vil ha. Litt lys er ikke så stort problem synes jeg, når projektorene uansett ikke har uendelig kontrast. Jeg har projektor, og bare projektor, i en vanlig stue. Fungerer ikke spesielt bra om jeg skal se veldig mørke ting når det er veldig lyst ute, men ellers er det bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja da!

Det går fint med prosjektor i stua. Men det kan jo være greit med persienner eller gardiner som slipper gjennom minimalt med lys. Har selv prosjektor i stua, og synes det fungerer helt greit, men den brukes jo mest i kveldinga, da jeg har mange store vinduer der.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har projektor (uten s) i stua. Jeg har montert rullegardiner i alle vinduene og det fungerer utmerket så lenge det ikke er mye sol. Når det er mye sol må jeg trekke for gardninene og persienene også fordi det lekker i kantene rundt rullegardinene. Sjekk minHjemmekino for bilde av stua. Det er to store vinduer bak lerretet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange gode svar om projektor (uten s)... Hehe...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt det er flere som er enig med meg her
    Man kan fort få inntrykk av alt untatt full HD, dyr highend, store effektforsterkere, minst et par store SVS suber, eget dedikert hjemmekinorom med full lyskontroll osv ikke er brukbart overhodet, når man leser hva entusiastene bl.a. her på forumet har.
    Men joda det fungerer aldeles utmerket med billigere og enklere løsninger også.
    Jeg har selv en utrangert LG projektor uten høy oppløsning eller kontrast hengende i stua, og synes det fungerer meget bra. MEN hos meg er det lite aktuellt å se på film midt på lyse dagen.

PS! Man er fornøyd med det man har, helt til man opplever noe bedre :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På avsforum er det en tråd vedrørende 720 vs 1080 hvor de skriver at 1080p ikke er i nærheten av like lys sterke som 720 projektorer. Uanstt noe du bør undersøke før du setter projektor i stua

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Godt det er flere som er enig med meg her
    Man kan fort få inntrykk av alt untatt full HD, dyr highend, store effektforsterkere, minst et par store SVS suber, eget dedikert hjemmekinorom med full lyskontroll osv ikke er brukbart overhodet, når man leser hva entusiastene bl.a. her på forumet har.
    Men joda det fungerer aldeles utmerket med billigere og enklere løsninger også.
    Jeg har selv en utrangert LG projektor uten høy oppløsning eller kontrast hengende i stua, og synes det fungerer meget bra. MEN hos meg er det lite aktuellt å se på film midt på lyse dagen.

PS! Man er fornøyd med det man har, helt til man opplever noe bedre :-D
    Helt enig!! Det er den gode filmopplevelsen som er det viktigste. Og hvis man føler man får en god opplevelse med det utstyret man har så er det godt nok!

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg har projektor (uten s) i stua. Jeg har montert rullegardiner i alle vinduene og det fungerer utmerket så lenge det ikke er mye sol. Når det er mye sol må jeg trekke for gardninene og persienene også fordi det lekker i kantene rundt rullegardinene. Sjekk minHjemmekino for bilde av stua. Det er to store vinduer bak lerretet.
    Vil legge til; dersom det er sol og fint vær ute, bør man uansett ikke være inne for å se på film da...

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amadesus
    Jeg lurer på om det er mulig å benytte prosjektor til vising av film, spilling osv. i en vanlig stue, eller må det være så mørkt at man må ha et eget rom uten vinduer?
    Det går helt fint. Jeg har en PD AMO-MkII i stua med et panorama vindu på 3,20. Kona sydde 3 stk lystette gardiner og det går som bare det.

peram

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •