Ny Epson EMP-TW2000 50000:1 dynamisk kontrast - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 372
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen som kan si noe om denne "2:40" fuksjonen ?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Epson's projektorer er stort sett Plug&Play. De er god kalibrert fra fabrikk, dog noe oversaturerte (den "vanlige mann i gata" lar seg jo ikke imponere med mindre fargene er oversaturert).
    Når det gjelder linsen, så er det i utgangspunktet samme som på TW1000. Det ryktes at den har fått noe bedre coating enn sistnevnte, men det er ikke noe jeg har fått bekreftet.
    Hvis ikke jeg husker helt feil så var lisa på TW1000 svært bra, var den ikke?

Vil du si at VW50 i "snitt" har mer eller mindre sataurerte farger enn projectorene fra Epson.

TW1000 har skarpere bilde enn VW50 ikke sant?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra avsforum:
    If you read info from the info from Cine4home.de (Cine4Home - Start Seite - www.cine4home.de) and various persons posting on scandinavian sites that after talking with epson engineers in Japan have confirmed that it does 2:2 pulldown and shows it in 96 hz on the screen.

Er det noen som kan bekrefte dette? Var det ingen som fikk med seg noe teknisk på denne visningen?

Produsent rep.
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bekrefte at den har 2:2 pull down(1080P/24p) mulighet. 96Hz kan jeg ikke bekrefte. Tror ikke paneldriverne kjører på denne hastigheten. Utfra den informasjon jeg har idag kan den kjøre 24Hz eller 50-85Hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det blir spennende å se denne på Electroworld-messen neste uke i et 2.35:1-oppsett (AVshop viser den i sin minikino), er virkelig spent på hvordan denne yter på et slikt oppsett...

Newcomer Bodhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt første innlegg her, hurra

Skal kjøpe ny projektor, har en Sanyo Z4 fra før.
    Vil Tw 2000 være en stor forskjell i bildet, eventuelt Sony VW60?
    Har lest gjennom en haug med tråder her nå, og funnet ut at det enten blir TW2000 eller VW60. Finner det merkelig at VW 60 ikke har hdmi1.3 og er etter mitt syn ikke så fremtidsrettet. Kanskje sxrd panelene veier opp mot det? Hvilken tror dere er det beste kjøpet av disse to, vil VW 60 kunne gi et mye bedre bilde, eller kan Tw2000 være på høyde med denne?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...jeg ville definitivt ikke lagt veldig stor vekt på HDMI 1.3, ettersom interpoleringen av fargeinformasjonen i VW60 (...og TW2000 sikkert også) er såpass god at det nok vil bli begrenset hvor mye bedre det vil se ut med "ekte" 10-bits farger. Nå har jo imidlertid ingen sett effekten av ekte 10-bits farger, så det er jo mulig det faktisk har en viss betydning for reduksjonen av graderinger, som selvsagt er et *eventuelt* pluss for TW2000.

Utover det skal du heller ikke legge alt for mye vekt på 92% (VW60) vs. 54% (TW2000) piksel-fillrate, for på 1080P skal det relativt stort lerret til for å se forskjell på en såpass høy oppløsning i alle tilfelle.

Etter å ha eid både VW100 og VW50 mener jeg Sony produserer utrolig gode projektorer, og det skal en hel del til for å møte dette hos Epson. Det er derfor jeg med spenning håper presentasjonen på Electroworld kan gi noen gode inntrykk i så måte. Der får en imidlertid ikke AB-sammenlignet med VW60, som jo hadde vært morsomt, men Projectiondesign M25 er jo også veldig grei å måle opp mot (den vises også i samme demorom), spesielt mht vurderingen av skarpheten DLP representerer.

Newcomer Bodhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utrolig raskt svar, og en veldig utfyllende info.
    Jeg føler at VW 60 er det jeg innerst inne ønsker å kjøpe, selv om jeg kanskje så meg litt blind på hdmi 1.3 Nesten som da Hd ble presentert, alle måtte ha det plutselig, eller målte alt opp mot om det var 720 eller 1080p vi er ganske lette vi forbrukere, men er jo gøy å følge med å prøve noe nytt i ny og ne, særlig på projektorer

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det er derfor jeg med spenning håper presentasjonen på Electroworld kan gi noen gode inntrykk i så måte. Der får en imidlertid ikke AB-sammenlignet med VW60, som jo hadde vært morsomt, men Projectiondesign M25 er jo også veldig grei å måle opp mot
    Om ikke AB-sammelikning, så blir i hvert fall VW60 å se i Sony's eminente demorom/kino (som skal bygges til messen).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der får en imidlertid ikke AB-sammenlignet med VW60, som jo hadde vært morsomt, men Projectiondesign M25 er jo også veldig grei å måle opp mot (den vises også i samme demorom), spesielt mht vurderingen av skarpheten DLP representerer.
    Spennede å se en sammenligning med M25, men etter hva jeg hører kommer M25 til å ha nær dobbel pris av Tw2000. M25 er vistnok prissatt til 60K sek.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett noe mer til denne på messen? Intrykk mottas med stor interesse....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg har sett både M25 og TW2000 nå. Jeg må si jeg er virkelig imponert over begge. M25en kjøres med anamorfisk linse og har derfor en liten fordel sammenlignet med TW2000. Dette gir en utrolig detaljert bilde fra M25en, som jo i utgangspunktet også er svært skarp.

Når det gjelder TW2000 synes jeg sortnivået var veldig imponerende. Ikke 50.000:1, langt derifra, men uansett veldig veldig bra til LCD å være. Direkte sammenlignet med M25 er nok det absolutte sortnivået hakket bedre. M25 har imidlertid langt mer "in-frame" kontrast tilgjengelig (eller ANSI kontrast om en vel), noe som gir veldig høy dynamikk i scener med blandet innhold. Her faller alle iris-baserte projektorer litt mer gjennom selvsagt, men jeg synes TW2000 klarte seg greit.

Skarpheten og detaljnivået selv uten bruk av anamorfisk linse synes jeg var bra, men det er klart; bruk av en anamorfisk 2.35:1-lerret er kraftig undervurdert, og selv om en ikke benytter linse tar rammen på 100mm på DreamScreen rammelerretet mye av strølyset. Når veggen bak i tillegg er i molton er det ikke mye annet enn bilde en ser...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...for øvrig synes jeg det var vanskelig å bedømme VW60, så jo relativt lik VW50 ut i mine øyne, og er selvsagt en utrolig fin projektor. Lerretet de benyttet synes jeg ikke stod helt i stil med projektoren dessverre, men for all del, VW60 er jo en veldig god projektor. Hadde likt å se VW60 i AVshops demorom skikkelig 2.35:1-maskert... Demorommet er for øvrig bygget av BEF og Akto, samme gutta som bygget referansekinoen til Hjemmekino-bladet. Disse gutta vet hvordan gode rom bygges, og deres nyoppstartede firma, Norsk Custom Installasjon (tror jeg det het) har etter mitt syn lyse utsikter.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett både M25 og TW2000 nå. Jeg må si jeg er virkelig imponert over begge. M25en kjøres med anamorfisk linse og har derfor en liten fordel sammenlignet med TW2000. Dette gir en utrolig detaljert bilde fra M25en, som jo i utgangspunktet også er svært skarp.

Når det gjelder TW2000 synes jeg sortnivået var veldig imponerende. Ikke 50.000:1, langt derifra, men uansett veldig veldig bra til LCD å være. Direkte sammenlignet med M25 er nok det absolutte sortnivået hakket bedre. M25 har imidlertid langt mer "in-frame" kontrast tilgjengelig (eller ANSI kontrast om en vel), noe som gir veldig høy dynamikk i scener med blandet innhold. Her faller alle iris-baserte projektorer litt mer gjennom selvsagt, men jeg synes TW2000 klarte seg greit.

Skarpheten og detaljnivået selv uten bruk av anamorfisk linse synes jeg var bra, men det er klart; bruk av en anamorfisk 2.35:1-lerret er kraftig undervurdert, og selv om en ikke benytter linse tar rammen på 100mm på DreamScreen rammelerretet mye av strølyset. Når veggen bak i tillegg er i molton er det ikke mye annet enn bilde en ser...
    Endelig... Takk for intrykk Lygren

Hva synes du om fargene på dem begge, har de blitt kalibrert hva er så intrykkene fra måingenes som eventeuellt er gjort?

Har dere noe info om hvor nære produksjonseksemplarer de er?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...for øvrig synes jeg det var vanskelig å bedømme VW60, så jo relativt lik VW50 ut i mine øyne, og er selvsagt en utrolig fin projektor. Lerretet de benyttet synes jeg ikke stod helt i stil med projektoren dessverre, men for all del, VW60 er jo en veldig god projektor. Hadde likt å se VW60 i AVshops demorom skikkelig 2.35:1-maskert... Demorommet er for øvrig bygget av BEF og Akto, samme gutta som bygget referansekinoen til Hjemmekino-bladet. Disse gutta vet hvordan gode rom bygges, og deres nyoppstartede firma, Norsk Custom Installasjon (tror jeg det het) har etter mitt syn lyse utsikter.
    Hvilket type lærret og størrelse ble brukt på Sonyen?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerretet Sony bruker på messen er noe billig "ræl", med masse striper og brettekanter. Et Stewart Studiotek 130 ville gitt en mye bedre farge- og dynamikk gjengivelse. Størrelsen på duken er ca 113 tommer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er bredden 2,35:1 lerretet som TW2000 og M25 en blir vist på?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    230cm...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker info.

Hvis det er fler der ute så er det bare å skrive noen ord om inntrykk tastaturet biter ikke :- )

Side 4 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •