Ny Epson EMP-TW2000 50000:1 dynamisk kontrast - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 19 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 372
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    For å få sett vitere enn hvitt så må stille Y Pb / Cb Pr / Cr Super-White (HDMI) PÅ ( i skjerm instillinger) (til kalibrering av kontrast med DVE)
    Anbefaler du å bruke denne innstillingen kun til kalibrering eller å ha den på hele tiden? På min philips lcd tv blir det ubehagelig hvitt med denne innstillingen på hele tiden, men så er det jo lcd tv da... :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Anbefaler du å bruke denne innstillingen kun til kalibrering eller å ha den på hele tiden? På min philips lcd tv blir det ubehagelig hvitt med denne innstillingen på hele tiden, men så er det jo lcd tv da... :roll:
    For å vite når en har maksimalisert kontrasten er hvitere enn hvitt en stor fordel å ha. Og har en kalibrert kontrast ut i fra det må den stå på, da skal det ikke bli ubehagelig men korrekt hvitt. For mer om dette se denne eminente tråden av Gorm:

http://avforum.no/forum/kalibrering-...lp-av-dve.html

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å vite når en har maksimalisert kontrasten er hvitere enn hvitt en stor fordel å ha. Og har en kalibrert kontrast ut i fra det må den stå på, da skal det ikke bli ubehagelig men korrekt hvitt.
    Faktisk så har det noe for seg at slike funksjoner står på hele tiden. Under mastringen av filmene skjer det ofte at produsentene plasserer detaljer utenfor områdene som er definert som video black (16bit) og video white (235bit). Av den grunn er det mange som velger å kalibrere kontrast og lysstyrke fra 0-255 (PC-levels). Resultatet kan være mer detaljer (i noen tilfeller), men også lavere kontrast. En annen forutsetning er at gråskalaen holder seg fin over og under video black og video white.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det nyeste bladet jeg kjøpte, What HiFi, får Epson 3 av 5 stjerner, for dårlig sortnivå. Det står at konstrasten er bra, men det er fordi det går fra grått til veldig hvitt, og at sort ennå er grått og ikke kan matche dlp på langt nær.

Noen kommentarer?

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, utifra det jeg har lest om kritikker, og at jeg har TW2000 selv, må jeg si meg svært uenig. Jeg hadde BenQ8720 før, men TW2000 har betydelig bedre sortnivå, og jeg synes den er på høyde med de beste dyre dlp`er. Har en kamerat som har den nyeste jvcen, og kan ikke se at sortnivået er så veldig mye bedre, minimalt vil jeg si. Begge av oss har nå batcave hjemme.
    Men lerret og rom gjør vel sitt for opplevelse av sortnivå. Er meget imponert over denne projektoren, bildet er rått.

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Hmmm, utifra det jeg har lest om kritikker, og at jeg har TW2000 selv, må jeg si meg svært uenig. Jeg hadde BenQ8720 før, men TW2000 har betydelig bedre sortnivå, og jeg synes den er på høyde med de beste dyre dlp`er. Har en kamerat som har den nyeste jvcen, og kan ikke se at sortnivået er så veldig mye bedre, minimalt vil jeg si. Begge av oss har nå batcave hjemme.
    Men lerret og rom gjør vel sitt for opplevelse av sortnivå. Er meget imponert over denne projektoren, bildet er rått.
    Er helt enig med deg!! Etter min mening så er den så svart som den skal være og viser utrolige detaljer i den svare delen (f.eks. sort dress eller i skygger)!!
    Nå har jeg også denne i en batcave med et ganske lyst grått lerret :-)

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, detaljene er meget bra. Jeg kjører hvitt lerret nå, fra tidligere grått. Det var som å fjerne svake solbriller på en klar sommerdag, et slør ble lettet vekk fra bildet, og hvitt ble hvitt, alle farger mer naturlig, samt sort var like sort. Herregud som jeg koser meg med film nå

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg også blitt en lykkelig eier at tw2000

Men jeg skulle gjerne ha testet lydnivået fra den auto irisen, brukte pre valget 'HD' og på auto iris, under Die Hard 4 i går, men kunne ikke høre noe lyd i fra projektøren.

Så er ikke sikker på om auto irisen ble brukt eller om at lyden er så svak da at den ikke høres?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg skulle gjerne ha testet lydnivået fra den auto irisen, brukte pre valget 'HD' og på auto iris, under Die Hard 4 i går, men kunne ikke høre noe lyd i fra projektøren.

Så er ikke sikker på om auto irisen ble brukt eller om at lyden er så svak da at den ikke høres?
    Det er rimelig enkelt å finne ut... Sett på en film, paus bildet i en veldig mørk scene, for så å slå av og på autoirisen. Da skal bildet bli synlig mørkere med autoirisen slått på. Du kan også slå av lyden på filmen (mens den er i gang) og høre etter om du hører at autoirisen jobber. Går du nerme nok, har normal hørsel, bør det høres ganske godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en sønn som er i USA nå og skal kjøpe prosjektor for meg. Er det noen som vet om både: Pro Cinema 1080 UB og Home Cinema 1080 UB er den samme prosjektoren som TW 2000? Home Cinema 1080 UB koster $ 2999 og Pro Cinema 1080 UB koster $3999. Sistnevnte følger det med ekstra lampe og feste og den er svart. Den første er hvit.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Home og Pro er teknisk sett de samme prosjektorene. Forskjellen ligger i fargen (hvit / sort) og at det følger med pære og takstativ. Standardmodusene som en kan velge mellom (Cinema Night, HD osv) har forskjellige navn også.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann allle

Har fått meg en TW2000, og har til nå vært utrolig fornøyd.
    Men de siste dager har det dukket opp et blåskjær nede i høyre hjørnet, som jeg mistenker ikke skal være der, det er iallefall til tider veldig irriterende.

Ettersom jeg forstår kan dette være et vanlig problem på lcd projektorer, men er det allikevel mulig å få tak i eksemplar der fargene er noenlunde like og jevne over hele bildeflaten. Er er det "feil" en er nødt å leve med enda?

Er dette en garantisak, for eventuell reperasjon eller helt ny TW2000?

Håper noen kan gi meg noen gode råd

(Bildene jeg viser, er fra dvd, og er veldig komprimert. men kun for å vise blåskjæret)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Difool
    Heisann allle

Har fått meg en TW2000, og har til nå vært utrolig fornøyd.
    Men de siste dager har det dukket opp et blåskjær nede i høyre hjørnet, som jeg mistenker ikke skal være der, det er iallefall til tider veldig irriterende.

Ettersom jeg forstår kan dette være et vanlig problem på lcd projektorer, men er det allikevel mulig å få tak i eksemplar der fargene er noenlunde like og jevne over hele bildeflaten. Er er det "feil" en er nødt å leve med enda?

Er dette en garantisak, for eventuell reperasjon eller helt ny TW2000?

Håper noen kan gi meg noen gode råd

(Bildene jeg viser, er fra dvd, og er veldig komprimert. men kun for å vise blåskjæret)
    Slik skal det ikke være, en klar garanti sak.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Henning.
    Har ringt Epson nettopp, de skulle sende et returskjema på den, så får vi se hva som skjer. De lovet at det ikke ville ta mer en toppen 1uke fra den var i hendene deres, så enten fikset de problemet hvis det lot seg gjøre eller sender meg ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har for noen uker siden kjøpt meg en tw-2000, men jeg sliter med buede streker i bildet. Disse strekene vises også inne i linsen, liksom på nest yterste laget. kan noen hjelpe meg? Det vises i høyre kant på vedlagt bilde.

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Hvordan er scaleren som sitter i denne?
    Vil det lønne seg å sende alle signalene ubehandlet gjennom reon prosessoren i Onkyoen eller vil Onkyo gjøre en bedre jobb med å oppscalere til 1080P? Har en Denon 2500 bluray spiller som ikke har god oppskalering.

Mvh
    Kenneth

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

trenger litt hjelp med kalibrering av tw2000

Heisann, har nylig anskaffet meg en tw2000, men trenger hjelp med å kalibrere denne med minimalt av utstyr. Jeg skal kjøpe meg ett kalorimeter men det blir ikke før om noen måneder. Jeg har ett ganske lyst rom og bruker dreamscreen dynagrey 120" diy og kilde er hovedsakelig panasonic bd35.
    Jeg trenger igrunn bare litt veiledning til hva som kan være verdt ett forsøk for enkel kalibrering i utgangspunktet. Synes bildet gror litt for mye igjen i mørke sener.
    Jeg forstår såpass at man trenger ekte kalibrerings utstyr og at man skal kalibrere per kilde, og at rommet pj står i og egne preferanser er helt indiviuelle for hver kalibering.
    Håper likevel noen kan gi meg litt enkelt veiledning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ingen som kan gi meg noe som helst?