Ny Epson EMP-TW2000 50000:1 dynamisk kontrast - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 19 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 372
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Ang TW2000 og X.V modus, ser jeg at det sorteste sorte her, mer er blått, eller det er blåskjær i det sorte. Skal det være slik? trodde denne skulle ha så bra sortnivå jeg. Alt annet i denne moduesen føler jeg stemmer, og jeg liker den veldig godt, men det er altså det sorte da. Jeg har batcave rom, helt hvitt lerret, og coloruniformity er helt strøken, altså ingen misfarging i det hele tatt. Noen råd?
    Når jeg har målt min med lysmåler så slipper den gjennom 10 ganger mer lys i sort bilde med iris av slik det er i x.v modus. Dette etter at irisen har lukket helt igjen og det tar 4-5 sekunder eller så (noe den sjelden gjør på vanlig kildemateriale, derfor ser jeg ikke enorm forskjell ved å se på film med iris på eller iris av.). Dvs at det på et svart test bilde synes forskjellen godt og en eventuell feil i gråskalaen er mer synlig med mer lys. Feil i gråskalane at den drar mot blått, grønt eller rødt varierer mellom det enkelte projektor eksemplar og må derfor justeres på hvert enkelt eksemplar. Mitt eksemplar er lineært helt til 10 ire (innennfor 4dE som er rimelig bra (målet når en kalibrerer er 2dE)) der min probe gir opp....

Det som er synn er at en Epson ikke har gitt oss mulighet til å slå på irisen i dette moduset, ei heller jobbe med de avanserte farge kontrollene for å justere gråskalaen videre. Rådet da er å ta ett av de andre modusene og kalibrere farggene til å bli like korrekte som v.x modus (jeg har holdt på i 7/8 timer men er enda ikke helt i mål...)

Min opplevelse er at hvis en PJ skal dra noen vei i det mørke så er ikke blått den verste veien. Synes det på vanlig kilde materiale? Hvis ikke glem det, eller få hjelp til å kalibrere opp eller kjøp deg utstyr for 1500 kroner og gjør det selv :-) Det er gøy, men tar tid....

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Henning. Jeg har nettopp kjøpt denne, X-Rite Eye-One Display Lite. Ikke den mest profesjonelle, men den duger vel en stund.
    Har enda ikke hatt så mye tid med den, men skal sette meg skikkelig inn i det om litt. Men ja, det kan sees på vanlig film, fra dvd eller BlueRay. Er også enig i at det er trist denne modusen er låst, da jeg tror muligheten for å perfeksjonere denne både på gråskala og eventuelt andre parametre, kunne gjort den til en eksepsjonell bra modus. Tenker jeg etterhvert skal prøve å stille nær d65 skala i enten Natural eller Theater mode 1. Hvis det er mulig å få noen av dem tilnærmet ned til d65, tror jeg det kan se virkelig bra ut. Men overall er jeg fornøyd, er bare litt irriterende at sort ikke er sort, men men..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost, sorry

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Takker for svar Henning. Jeg har nettopp kjøpt denne, X-Rite Eye-One Display Lite. Ikke den mest profesjonelle, men den duger vel en stund.
    Har enda ikke hatt så mye tid med den, men skal sette meg skikkelig inn i det om litt. Men ja, det kan sees på vanlig film, fra dvd eller BlueRay. Er også enig i at det er trist denne modusen er låst, da jeg tror muligheten for å perfeksjonere denne både på gråskala og eventuelt andre parametre, kunne gjort den til en eksepsjonell bra modus. Tenker jeg etterhvert skal prøve å stille nær d65 skala i enten Natural eller Theater mode 1. Hvis det er mulig å få noen av dem tilnærmet ned til d65, tror jeg det kan se virkelig bra ut. Men overall er jeg fornøyd, er bare litt irriterende at sort ikke er sort, men men..
    Samme proben som jeg har, last ned ColourHFCR og du er godt i gang. Å få stillt inn gråskalen i de andre modusene er en smal sak, fine kontroller som fungerer fint. Tar ikke mange minuttene.

Utfordingen med Natural er at det er den mest oversaturerte av alle modusene, men den er jevnt oversaturert i alle retinger (ala HD100 og sekundærfargene ligger rimelig spot on, dvs at det ser helt greit ut bra ansiktsfarger og sikkert veldig imponerende ut for de som liker mye farger. Theater mode 1 er litt mindre i blått men fortsatt ganske mye for mye i rødt og grønt. Jeg har brukt Natural som utganspunkt for å få ett korrekt modus med iris i gang. Får du justert gråskalen så bør sort blir rimelig sort (mulig må du zoome inn og få ett lite bilde for at proben skal være nøyaktig nok i de lave lysintenisitetene).

Kjekt med en projektor der en faktisk har en CMS og kontroller som en kan få justert seg rimelig nært referansen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte bare på en ting. Jeg bruker, (som sikkert mange andre), et hjemmelaget lerret, med en grågain på 1 ca, og har alltid syntes det har vært utrolig bra, og ikke noe nevneverdig forskjell på det jeg har prøvd av virkelig dyre lerret.
    Igår testet jeg TW2000 med en standard hvit hobbyplate, helt glatt og jevn overflate. Må si jeg ble forbauset over bildeforskjellen. Det hvite var bare helt klart, og virkelig bright hvitt, og alle andre farger virket laaangt mer naturtro. Som å fjerne et solfilter fra projektor. Så spørsmålet er, hva er egentlig anvendinger mot å bruke hobbyplater som lerret? trenger de isåfall å males? Så ikke noe refleksjoner eller slikt. Det sorte syntes jeg var like sort uansett. Noen som har brukt rene hobbyplater og blitt fornøyd her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er vel man kan kalle en dypt gående test..

Fin de posisjonerings oversikten for dem som er litt usikker på hvor mye man kan sette den ut fra senter på lerretet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takstativ

Trenger tips; har ansaffet meg en TW2000, superfornøyd med den, men takstativet (oppheng fra tak) jeg kjøpte var søppel. Klønete justering og masse slark. DMP er merket, var ganske billig. Fant ikke noe annet som var anbefalt, så jeg tenkte at jeg forsøker denne, blir det ikke bra, så har jeg ikke kastet bort mye penger.

Kan noen gi meg et konkret tips på et oppheng som passer med TW2000, er hendig og justere og med lite slark? Gjerne også hvor det kan kjøpes.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianN
    Trenger tips; har ansaffet meg en TW2000, superfornøyd med den, men takstativet (oppheng fra tak) jeg kjøpte var søppel. Klønete justering og masse slark. DMP er merket, var ganske billig. Fant ikke noe annet som var anbefalt, så jeg tenkte at jeg forsøker denne, blir det ikke bra, så har jeg ikke kastet bort mye penger.

Kan noen gi meg et konkret tips på et oppheng som passer med TW2000, er hendig og justere og med lite slark? Gjerne også hvor det kan kjøpes.
    Dette skal være bra:

AVshop.no / CHIEF MFG Elite projektor universaloppheng sort

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Er det noen som kjører PS3 via reciver (hdmi) til tw2000 ?? I så fall har dere funnet hva som er de beste innstillingene på PS3'n ( dette med full range, rgb, +++) . Og instillinger på tw2000'n (ikke kalibreringsmessig men enkle faste innstillinger )???

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Hei! Er det noen som kjører PS3 via reciver (hdmi) til tw2000 ?? I så fall har dere funnet hva som er de beste innstillingene på PS3'n ( dette med full range, rgb, +++) . Og instillinger på tw2000'n (ikke kalibreringsmessig men enkle faste innstillinger )???
    På BD/DVD instillinger så bruker du Y Pb / Cb Pr / Cr video (da slipper du ekstra konvertering da dette er formatet som BR og DVD er lagret med. Da har heller ikke RGB instillingene noe å si.

For å få sett vitere enn hvitt så må stille Y Pb / Cb Pr / Cr Super-White (HDMI) PÅ ( i skjerm instillinger) (til kalibrering av kontrast med DVE)

DVD oppskalering: Full skjerm.

BD 1080p 24 Hz utgang (HDMI): PÅ (Husk å slå på 2:2 pulldown i projektor menyen)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    På BD/DVD instillinger så bruker du Y Pb / Cb Pr / Cr video (da slipper du ekstra konvertering da dette er formatet som BR og DVD er lagret med. Da har heller ikke RGB instillingene noe å si.

For å få sett vitere enn hvitt så må stille Y Pb / Cb Pr / Cr Super-White (HDMI) PÅ ( i skjerm instillinger) (til kalibrering av kontrast med DVE)

DVD oppskalering: Full skjerm.

BD 1080p 24 Hz utgang (HDMI): PÅ (Husk å slå på 2:2 pulldown i projektor menyen)
    Takk for svar Henning ! Det var stort sett det jeg også fant ut var best :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere funnet ut om denne har vertical stretch eller ikke? Vurderer denne og VW60 for øyeblikket og har ikke kroner til en scaler pr nå...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Har dere funnet ut om denne har vertical stretch eller ikke? Vurderer denne og VW60 for øyeblikket og har ikke kroner til en scaler pr nå...
    Har ikke funnet noen strech mulighet i mine meny vandringer... Tror Wv60 er tingen hvis en skal strekke....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Henning,
    dyrt oppheng, men dette var andre boller, tight og fin. Kan anbefales!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke funnet noen strech mulighet i mine meny vandringer... Tror Wv60 er tingen hvis en skal strekke....
    Takk Henning! Det var som bare...er jo litt billigere enn VW60 også og står vel ikke mye tilbake! Må jo være noe feilinformasjon ute og går. På AV-Shop, under cinescope lerret står det at den gjør det? Mener også at Gorm har skrevet det et sted?
    Forøvrig merkelig at en PJ i denne klassen ikke har muligheten, men det er vel kanskje der noe av prisdifferansen slår inn mellom disse to.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har ikke vertikal strekk dessverre. Jeg testet er sen pre-produksjons enhet, og fikk forståelse av at den ferdige skulle har vertikal strekk. Det har den ikke fått, og dermed er ikke TW2000 spesielt interessant for de som ønsker 2.35:1 format (med mindre man har en videoprosessor/scaler fra før).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med støv som legger seg på linsa, skal man helst ikke tørke av denne eller går det ann med en brillevask duk etter hvert !????

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Hvordan er det med støv som legger seg på linsa, skal man helst ikke tørke av denne eller går det ann med en brillevask duk etter hvert !????
    Ingen problem egentlig. Enkleste er å benytte en form for blåsemekasnisme til å blåse støvet av. Dette følger med i et linserensekit som fåes kjøpt for 75kr i optikerbutikk

Da kan man velge om man vil benytte "blåseren", eller rensevæske med polerfille (evt begge deler)

Edit: Eller evt. gjøre det så enkelt at du tar på linsedekselet når pj'en ikke er i bruk

Side 17 av 19 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •