Ny Epson EMP-TW2000 50000:1 dynamisk kontrast - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 19 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 372
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Veit at TW2000 modellen på messa ikke var ferdig modell - noen som veit om det er noen forskjeller i billedkvalitet på den ferdige TW2000 og den de viste på messen?
    Omtrent som forskjellen på en tråsykkel, kontra en motorsykkel. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var TW2000 bestilt... (Hurra!)

Noen som har en anbefaling til rimelig og bra takfeste for denne? Kunne tenke meg å ha den nærmest mulig taket.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker også på denne projektoren, ser kritikkene både av Gorm i hjemmekino og andre steder er meget lovende..
    Har noen her peiling på kommende projektor godbiter fremover i 2008, eks Tw3000? eller andre som kan gi like mye for penga som tw2000, eller enda mer?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var den (nesten) på plass. Må lage en adapterplate til mitt eksisterende takfeste.

Foreløpig står den i vinduskarmen, og måtte bruke endel linse-skift for å få bildet der det skulle. Merket at det grønne panelet var ca 1 pixel til høyre for blått/rødt. Dette var relativt uniformt over hele bildet. Prøve senere å sette linse-skiften i senter på både horisontal og vertial justering. Jeg fikk kun øvre delen av bildet inn på lerrete pga ukurant midlertidig plassering, men kunne se ut som det hjelp litt på konvergensproblemet. Regner med å få montert skikkelig iløpet av noen dager, så mister ikke så mye nattesøvn over det (ennå).

Var ganske fornøyd med bildet uten å ha justert noe særlig (satte den kun i Cinema Night, samt testa med auto-iris og high/low lamp).

Når det gjelder vifte/iris støy så kommer jeg rett fra en Infocus SP4805, så alt vil oppleves som kraftig forbedring. I low-lamp modus så ble den overdøvet av ps3'en (som står langt ifra sitteposisjon), samt vifte-lyden merkes ikke i det hele når en får bittelitt lyd fra film. i high-lamp modus merker en det suser litt, men sålenge du ikke har den på ei hylle 20cm fra øret samt at du har litt lyd fra filmen så er det ikke sjenerende. Auto-iris var nytt for meg. Jeg opplevde støyen fra den som tilsvarende lesehodet til en harddisk, bare dypere lyd. Men igjen, ikke noe en merker hvis en har littegrann lyd i rommet.

Testa litt mot ps3 og xbox360 gjennom en Joytech trilink hdmi switch sak. 1080p24 fra ps3 går helt fint, men 1080p60 gir snø og sync-problemer. Samme kabling bare mot 360'en i 1080p60 gir helt 100% resultat. Direkte kobling med 10m hdmi kabel (DreamScreen UltraFlat HDMI 1,3) mellom tw2000 og ps3 funker 100%, også i 1080p60. Har også prøvd å kobla ps3'en gjennom switchen med 2stk 1m hdmi kabler og får samme resultat, så virker ikke som kabellengden var problemet, men heller noe med switchen. Noen som vet om det er noe innstillinger på projektoren/ps3 som kan hjelpe her?

Pr idag kjøre jeg video gjennom hdmi switchen, mens lyden går på SPDIF. Jeg går med planer om å anskaffe meg ny forsterker med hdmi-switching innen et år. Vil det kunne dukke opp flere problemer iforhold til dette med billedstøy hvis jeg i tillegg sender hd-lyd gjennom hdmi kabelen?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av melmoth
    Der var den (nesten) på plass. Må lage en adapterplate til mitt eksisterende takfeste.

Foreløpig står den i vinduskarmen, og måtte bruke endel linse-skift for å få bildet der det skulle. Merket at det grønne panelet var ca 1 pixel til høyre for blått/rødt. Dette var relativt uniformt over hele bildet. Prøve senere å sette linse-skiften i senter på både horisontal og vertial justering. Jeg fikk kun øvre delen av bildet inn på lerrete pga ukurant midlertidig plassering, men kunne se ut som det hjelp litt på konvergensproblemet. Regner med å få montert skikkelig iløpet av noen dager, så mister ikke så mye nattesøvn over det (ennå).

Var ganske fornøyd med bildet uten å ha justert noe særlig (satte den kun i Cinema Night, samt testa med auto-iris og high/low lamp).

Når det gjelder vifte/iris støy så kommer jeg rett fra en Infocus SP4805, så alt vil oppleves som kraftig forbedring. I low-lamp modus så ble den overdøvet av ps3'en (som står langt ifra sitteposisjon), samt vifte-lyden merkes ikke i det hele når en får bittelitt lyd fra film. i high-lamp modus merker en det suser litt, men sålenge du ikke har den på ei hylle 20cm fra øret samt at du har litt lyd fra filmen så er det ikke sjenerende. Auto-iris var nytt for meg. Jeg opplevde støyen fra den som tilsvarende lesehodet til en harddisk, bare dypere lyd. Men igjen, ikke noe en merker hvis en har littegrann lyd i rommet.

Testa litt mot ps3 og xbox360 gjennom en Joytech trilink hdmi switch sak. 1080p24 fra ps3 går helt fint, men 1080p60 gir snø og sync-problemer. Samme kabling bare mot 360'en i 1080p60 gir helt 100% resultat. Direkte kobling med 10m hdmi kabel (DreamScreen UltraFlat HDMI 1,3) mellom tw2000 og ps3 funker 100%, også i 1080p60. Har også prøvd å kobla ps3'en gjennom switchen med 2stk 1m hdmi kabler og får samme resultat, så virker ikke som kabellengden var problemet, men heller noe med switchen. Noen som vet om det er noe innstillinger på projektoren/ps3 som kan hjelpe her?

Pr idag kjøre jeg video gjennom hdmi switchen, mens lyden går på SPDIF. Jeg går med planer om å anskaffe meg ny forsterker med hdmi-switching innen et år. Vil det kunne dukke opp flere problemer iforhold til dette med billedstøy hvis jeg i tillegg sender hd-lyd gjennom hdmi kabelen?
    Garatulerer med proj!

Kjekt at du har fått den. Hva synes du om bildet? Fornøyd med sortnivået? Farger?

Vi venter fortsatt i lengsel og spenning på vår...

Henning

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min montert i taket også. Har brukt litt tid i helgen til å teste og syntes projektoren klarer seg generelt veldig bra. Både på DVD og HD-materiale (blueray i mitt vedkommende). Dette er en helt annen projektor enn pre-modellen som jeg så på Electroworld.

Spesielt imponert er jeg over hvor bra den er i mørke sener og hvor bra sortnivået er. Dette er en revolusjon i LCD- verdenen spør du meg (kanskje generelt i prisklassen?). Fargene blir også gjengitt veldig bra og nokså riktig. Jeg har ikke fått kalibrert den enda, men etter hva mitt blå øye klarer å oppfatte, må dette være bra.

Når det gjelder konvergens i form av forskyvning av fargene pga optikk og paneler, er min enhet grei. Må se litt nærmere på dette. Har jo alltid likt DLP-skarpe bilder (som så og si er uten fenomenet). Den er vel ikke helt der, men dette er ikke noe jeg har tenkt på.

Gled deg Henning

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Garatulerer med proj!

Kjekt at du har fått den. Hva synes du om bildet? Fornøyd med sortnivået? Farger?

Vi venter fortsatt i lengsel og spenning på vår...

Henning
    Takker. Var kjekt å få i hus. Har som sagt ikke fått montert ordentlig ennå, og bruker mye mer linse-skift enn jeg kommer til å gjøre når den er montert. Har heller ikke brukt mye tid å menyene.

Jeg kommer fra dlp verdenen. Har brukt en Infocus SP4805 (480p) til nå, og ser ofte film hos en kompis på en Projectiondesign action model one mk2 (720p, dlp). Av LCD har jeg kun set presentasjonsprojektorer beregnet på excel ark i lyse lokaler, så var derfor litt spent på hva jeg hadde begitt meg ut på.

Bedre sortnivå var langt opp på lista over forbedringer jeg ønsket meg i forhold til min forrige proj. Har forstått at dette har vært en av svakhetene til LCD ovenfor DLP. Jeg kjører med et Gain1, hvitt lerret i en hvitmalt stue. Jeg vil si sortnivået (uavhengig av om en bruker high eller low lampemodus, samt auto-iris) er en voldsom oppgradering fra 4805'en. Opp mot action model one mk2 (darkchip2 hvis jeg ikke husker feil) så syntes den er har merkbart dypere sort enn denne også. Så litt på en Benq W10000 for noen uker siden, men ble for kort tid, samt lokalene var mye mer egnet til projektor (mørke vegger/tak, samt lerret med mindre gain), så blir litt fingen-i-været å sammenligne mot den.

Fargene er kanskje det som har imponert meg mest til nå. Føltes veldig riktig, og ingen farger som dominerte. Definitivt beste jeg har sett på en projektor.

Skarphet kan jeg ikke si så mye om ennå. Samme med konvergens. Med den forvridde plasseringen jeg testa fra fikk jeg ikke helt jevn fokus, men syntes allikevel det var skarpt nok. Eneste tingen jeg reagerte på var en liten smule etterslep. Dette er kanskje noe som er relatert til LCD-teknologien (noen som vet noe her?). Virket som om en mista litt oppløsning når kamera beveger seg kjapt. Merket det litt i f.eks Transformers (generelt hver gang kamera fauk rundt og rista.. dvs. hele filmen.), Eastern Promises (nakenslossinga, skal ikke gå mer inn i detalje her, for å si det sånt) samt Sunshine (Div jevne panoreringer over planeter). Etter nærmere inspeksjon kunne det se ut som det er motionblur som er endel av filmene, ettersom det var blurret også når en pauset filmene.

Ellers så må jeg nevne at bildet føltes veldig rolig og behagelig. Jeg er ikke voldsomt følsom for den såkalte "regnbue-effekten" som plager DLP-teknologien. Jeg merket den veldig godt på Infocus X1 (som er 2x hastighet), men lite på min 4805 (4x), og på model1 mk2 og w10000 er det ikke noe sjenerende etter mine øyne. Allikevel opplever jeg bildet på dlp projektorer som littegrann anstrengende, litt "blinkende" på en måte. Så var deilig med rolige bildet på TW2000'en. Så er kanskje en tradeoff. litt urolig bilde vs. litt etterslep. Mulig jeg er helt på jordet her angående urolig dlp og lcd etterslep, men er nærmeste jeg ordlegge mine erfaringer.

Ble mye tullsnakk her, men håper du får noe ut av det, hehe. Alt i alt så er første inntrykket veldig bra.

nb. "Vi venter fortsatt i lengsel og spenning på vår..." Får det til og høres ut som et tippelag.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar og deling av intrykk!

Newcomer Bodhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ny liten review her, bildene ser ikke så verst ut

Epson ProCinema1080UB "Review"... - AVS Forum

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å lese så mye fint om TW2000 rundt om kring, men det som hadde vært enda kjekkere hadde vært å kunne se det med egne øyne... Håper virkelig vår materialiserer seg i Stavanger til uken :-) Da blir det en god uke, etpar 802D og en TW2000 kan det bli en bedre forventingsuke...

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ting går kjapt nå, får jeg min TW2000 i løpet av en uke, halvannen. Skulle du ikke ha sett den til da, kan du jo bare stikke innom, jeg bor i Stavanger.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodhi
    Hvis ting går kjapt nå, får jeg min TW2000 i løpet av en uke, halvannen. Skulle du ikke ha sett den til da, kan du jo bare stikke innom, jeg bor i Stavanger.
    Da har vi ett race på gang... Takker for tilbudet, det slår jeg sikkert til på, men håper jeg får vår først... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henning og Bodhi, er det ingen av dere som har mottatt projektoren enda, venter i spenning på å høre deres inntrykk

EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Nei, har enda ikke fått den, regner med begynnelse av neste uke.

Kan btw si at jeg var i Oslo i helgen, og var innom en kamerat av en kamerat av meg som har TW2000. Bildet var absolutt bare helt rått, jeg satt med måpende munn og siklet

EDIT: Dette er en teknisk tråd, pris og forhandler tas under "produkt- og prisjakt".

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arno
    Henning og Bodhi, er det ingen av dere som har mottatt projektoren enda, venter i spenning på å høre deres inntrykk
    Kan jeg spørre om hvor dere har bestilt projektoren fra?
    Du er ikke den eneste som venter i spenning... Den skulle vært sent torstag i flere uker nå.... :-)

Vi får satse på at den kommer til uka!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodhi
    Kan btw si at jeg var i Oslo i helgen, og var innom en kamerat av en kamerat av meg som har TW2000. Bildet var absolutt bare helt rått, jeg satt med måpende munn og siklet
    Høres bra ut, gleder meg til å se den meg egne øyne også. Det ser ut som det er en del som har fått etterhvert og intrykkene virker rimelig bra...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ligget litt på latsiden siste tiden ang projektorer, men nå vil jeg ha en ny.
    Min forrige var BenQ8720.

Tenkte en stund på TW2000, men så leser jeg etterhvert virkelig gode erfaringer, forhåndstester på W5000, som mener denne knuser alle nye lcd projektorer totalt, unntatt på sortnivå, der TW2000 er bedre. Men w5000 skal visst være mye skarpere og klarere, med et ekstremt punchy bilde, og mer detaljer i det mørke uten å miste lysstyrke og intensitet i bildet.

Fra 8720, vil TW2000 være mye bedre, eller vil deler av bildet oppleves dårligere på enkelte ting, iogmed lavere ansikontrast. Vil tw2000 mot 8720 oppleves som en oppgradering, eller bare en projektor med mer naturlige farger og litt bedre sort?

Noen som kan gi litt råd ang kjøp, Epson, Benq eller Sony (VW60), eller er det slik at uansett hva jeg velger, må jeg inngå visse kompromiss?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som etterspørselen på TW2000 i verden er stor, desverre for oss nå er ny ETA i slutten av februar desverre....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Virker som etterspørselen på TW2000 i verden er stor, desverre for oss nå er ny ETA i slutten av februar desverre....
    Fikk min i går :-D

Har så vidt rukket å sette den opp med et nytt dreamscreen-lerret. Ser MEGET bra ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogerer
    Fikk min i går :-D

Har så vidt rukket å sette den opp med et nytt dreamscreen-lerret. Ser MEGET bra ut.
    Del gjerne dine intrykk :-)

Side 15 av 19 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •