Ny Epson EMP-TW2000 50000:1 dynamisk kontrast - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 19 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 372
    Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Enig Lygren, men jeg finner dessverre ingen info om vertikal strekk manualen til produksjonsenheten. Jeg registrerer også at andre tester (over dammen) konkluderer med null støtte for dette. Tror jeg må få hanket inn en produksjonsenhet med det første, for å få avklart dette en gang for alle. Jeg håper jo at funkjsjonen vi benyttet på Electroworld også er å finne i den europeiske utgaven. Hvis ikke har jeg villedet potensielle kjøpere i testen min, og det er ikke bra. :neutral:
    Jeg har jo en da, kan sikkert få til noe om det er interessant (kanskje du kan gi meg noen tips rundt kalibreringen av den også :wink: ). Er ikke lange kjøreturen mellom Oslo øst og Gardermoen..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere (heldiggriser) som har fått den hjem i bula:

- Hvor sjenerende er viftestøyen fra denne (øko/vanlig modus)?
    - Er øko-modus (theater black?) å anbefale? (kjører eco-mode på min SP4805, og har brukbar kontroll over lys i rommet)
    - Er det bra konvergens?

Er inne i oppgraderings-humør nå. Begynner å kjenne suget. Etter hva jeg har lest rundt om så virker det som denne kan ha en lovende fremtid i hjemmen min.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viftestøyen er ikke sjenerende i det hele tatt i øko modus. Den er betydelig mer hørbar i (u)vanlig modus (jeg har ikke brukt min i vanlig/høy modus foreløpig, ekstremt sjelden jeg hadde behov for det med min forrige proj også).

De forskjellige modusene har forskjellige navn på 1080UB (som den bla heter i USA) og Europa utgave (TW2000) såvidt jeg kan forstå. Det er ingen Theater Black modus på min. Min har disse modusene:

Vivid
    Cinema Day
    Natural
    Cinema Night
    HD
    Silver Screen
    x.v.Color

Det som Epson kaller Cinema Filter er aktivt i modusene som er uthevet.

Jeg bruker min mest i HD modus (har stue uten total lyskontroll, lyse vegger og grått lerret, synes lysmengden er mer enn tilstrekkelig).

Ang konvergens så har jeg lagt ut noen bilder av dette et par sider tilbake i tråden. Hva er regnet som bra konvergens? (Lurer på dette selv også).

Newcomer Bodhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyst å si noen setninger om hvordan du opplever bildet, er du fornøyd?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Enig Lygren, men jeg finner dessverre ingen info om vertikal strekk manualen til produksjonsenheten. Jeg registrerer også at andre tester (over dammen) konkluderer med null støtte for dette. Tror jeg må få hanket inn en produksjonsenhet med det første, for å få avklart dette en gang for alle. Jeg håper jo at funkjsjonen vi benyttet på Electroworld også er å finne i den europeiske utgaven. Hvis ikke har jeg villedet potensielle kjøpere i testen min, og det er ikke bra. :neutral:
    Hva med en telefon til Dag Inge?

Uansett er dette greit å vite. Separat vp som strekker koster jo mellom 4 (Geffen) og over 40K (Crystalio, Lumagen)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva med en telefon til Dag Inge?

Uansett er dette greit å vite. Separat vp som strekker koster jo mellom 4 (Geffen) og over 40K (Crystalio, Lumagen)
    Hva med finneruds VP50 på avtorget?

Edit: den selges for 7k....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hva med finneruds VP50 på avtorget?

Edit: den selges for 7k....
    Hvis du kikker i min signatur så ser du en liten Crystalio i oppsettet

Men VP50 til 7K må vel være et kupp...

Newcomer Bodhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Tw2000 bestilt her også, gleder meg sinnsykt. Håper det føles som en oppgradering fra BenQ8720, som var veldig bra. Tw2000 bør vel være en del bedre ?
    Tror dere grålig lerret eller hvitt er best til denne? Har mørkt rom og rimelig god lyskontroll

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodhi
    Da er Tw2000 bestilt her også, gleder meg sinnsykt. Håper det føles som en oppgradering fra BenQ8720, som var veldig bra. Tw2000 bør vel være en del bedre ?
    Tror dere grålig lerret eller hvitt er best til denne? Har mørkt rom og rimelig god lyskontroll
    Tror du blir schempefornøyd jeg. :-) Selv har jeg grått lerret med masse lysrefleks fra taket. Ingen som sier noe annet enn "fy **** så bra bilde!" Selv kvinnsa er imponert!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv grått lerret til min (Dreamscreen Dynagrey tab-tension), har stue med hvit tak, lyse vegger og heller ikke 100% lyskontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer sterkt en TW2000'en, men er litt usikker om lerretet jeg har pr.idag vil fungere bra.

Lerret:
    Projecta ProCinema (PSWPC007) 92" 16:9 Projector Screen Specs - DealTime.co.uk

Lerret er 92", matte white ,gain 1. Projektor vil være takmontert ca. 3.75m fra lerret. Vegger og tak er hvitt. Vinduer med persienner, får brukbart mørkt (mao. Er ei stue).

Jeg så for meg at jeg kom til å kjøre projektoren i eco/cinema-modus. Da pga mindre vifte støy, og mer nøyaktige farge/gråskala (er jeg helt på viddene?)

Takk.

Spectre: Angående konvergens. Vet ikke selv hva som er regnet som bra. Forstod det slik at Epson tolererte opptil 1 pixel på denne modellen, men lurer på hva som ligger i det. Si at rødt er 1 pixel til venstre for blått, og grønt er 1 pixel til høyre for blått. da vil vel egentlig rødt og grønt være 2 punkter fra hverandre. Men samtidig vil ingen av dem være mer enn 1 pixel forskyvet ut fra senter... på en måte. Har lite erfaring med fler-chips projektorer, så eneste jeg har som referanse på det punktet er en Barco CRT hvor rødfargen var en knyttneve til venstre.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lerret vil sikkert fungere fint (grått vil kanskje gjøre sortnivå hakket bedre).

Jeg har vært i kontakt med avshop og forskyvning på en piksel er regnet som god konvergens.

Jeg har lagt ved et bilde til som viser konvergensen.

Ny Epson EMP-TW2000 50000:1 dynamisk kontrast-dsc00056_800-jpg

Jeg har lest litt rundt og forstod det slik at en skulle måle konvergens ut fra det grønne panelet, dvs hvordan de to andre er forskøvet i forhold til grønt.

Når det gjelder bildet ovenfor så ser teksten hvit ut når jeg går 1-1,5m unna.

EDIT:
    Bildet ovenfor viser hvordan konvergensen er i senter av bildet (som er ett stykke unna linsas senterpunkt siden jeg har brukt vertikal lensshift nedover). Dette testbildet har samme tekst i alle 4 hjørner og senter av bildet. Konvergensen er faktisk bedre i de øvre hjørnene av bildet. De nedre er ikke noe verre en senter (bortsett fra at de har litt skygge oppover pga kromatisk abberasjon).

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bruke en sort/hvitt grid eller lignende for å sjekke konvergens, er en dårlig metode da man også får med seg eventuelle problemer i optikken.

Dersom du har mulighet til å kople en PC med 1:1 pixelmapping, er det mye bedre å bruke testbildene for konvergens i dette programmet: IDK TECH: Software pattern generator for Windows PC

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Å bruke en sort/hvitt grid eller lignende for å sjekke konvergens, er en dårlig metode da man også får med seg eventuelle problemer i optikken.

Dersom du har mulighet til å kople en PC med 1:1 pixelmapping, er det mye bedre å bruke testbildene for konvergens i dette programmet: IDK TECH: Software pattern generator for Windows PC
    Takk, skal teste med programmet. Projektoren er kun tilkoblet HTPC foreløpig så det skal gå greit å teste ut .

Jeg har også testet med mønstrene nedenfor (3 forskjellige bilder i 1080p) - de er vel mer som programmet du henviser til?
    Synes uansett jeg klarte å tolke/se mye av det samme ut fra bildet med tekst i hvert hjørne som i forrige innlegg.

Ny Epson EMP-TW2000 50000:1 dynamisk kontrast-konvergens-gif

For å gjøre det klart:
    Prosjektoren har veldig bra bilde når jeg ser film (skarpt bilde, bra sortnivå, kontrast og farger) og jeg angrer ikke på kjøpet.
    Undersøkelsene mine rundt konvergens, skarphet etc er vel mer som konsekvens av at når en kjøper en ny dings til 25k+ (noe som er betydelig med penger..) så ønsket jeg å sjekke ut at den er slik den skal være.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også testet med mønstrene nedenfor (3 forskjellige bilder i 1080p) - de er vel mer som programmet du henviser til?
    Synes uansett jeg klarte å tolke/se mye av det samme ut fra bildet med tekst i hvert hjørne som i forrige innlegg.
    Det er samme typen mønster ja

Etter det jeg kan se, trekker blått ubetydelig til høyre, mens rødt har et større avvik mot venstre (horisontalt). Det er litt vanskelig å se, men det ser ut til at rødt panel er ca 1 pixel "off" vertikalt.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Takk, skal teste med programmet. Projektoren er kun tilkoblet HTPC foreløpig så det skal gå greit å teste ut .

Ny Epson EMP-TW2000 50000:1 dynamisk kontrast-konvergens-gif

For å gjøre det klart:
    Prosjektoren har veldig bra bilde når jeg ser film (skarpt bilde, bra sortnivå, kontrast og farger) og jeg angrer ikke på kjøpet.
    Undersøkelsene mine rundt konvergens, skarphet etc er vel mer som konsekvens av at når en kjøper en ny dings til 25k+ (noe som er betydelig med penger..) så ønsket jeg å sjekke ut at den er slik den skal være.
    Tabbe:-D

If it works don't fix it er et bra ordtak.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Tabbe:-D

If it works don't fix it er et bra ordtak.
    Jada jada :-D
    Motsatte ordtak til 'If it ain't broke don't fix it' er 'Fix it until it is' (broken)

Det er ikke helt bortkastet da, resultatet blir at jeg kommer til å montere projen litt lavere slik at den er plassert mer optimalt for optikkens del. Jeg klarer nok å legge bevisstheten om at alle detaljer ikke er perfekt bak meg også.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle aldri åpnet kjeften :twisted:

Det er ikke helt bortkastet da, resultatet blir at jeg kommer til å montere projen litt lavere slik at den er plassert mer optimalt for optikkens del. Jeg klarer nok å legge bevisstheten om at alle detaljer ikke er perfekt bak meg også.
    Minst mulig linseforskyvning er noe de fleste bør strebe etter for å få maksimalt god bildekvalitet.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har maxet ut både liseforskyvning og vidvinkel så jeg tør ikke sjekke min VW50 for konvergesfeil.

Da blir det ny projector igjen

Av de nye "rimelige" 1080 projectorene jeg har sett er HC6000 og TW2000 mine favoritter, men jeg hadde ikke sagt nei takk til en Blackwing III

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble litt i oppgraderingshumør etter Electroworldmessen i høst. Jeg har Mitsu HC5000 fra før og var fornøyd til jeg fikk se HC 6000. He he. Jeg så også på Epson TW2000 på messen, men jeg var faktisk mer imponernt over HC 6000 den gangen. Veit at TW2000 modellen på messa ikke var ferdig modell - noen som veit om det er noen forskjeller i billedkvalitet på den ferdige TW2000 og den de viste på messen? For ut fra det jeg husker ville jeg valgt HC 6000. Men som sagt, dumt å bedømme TW2000 ut fra pre-prod eksemplar hvis det nå er forbedringer.

(Men egentlig burde jeg ruge videre på min HC 5000 et år til tror jeg.)

Side 14 av 19 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •