Ny Epson EMP-TW2000 50000:1 dynamisk kontrast - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 19 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 372
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    PC test, som altid med PC les med ett tonn salt...

Epson Cinema 1080 UB Review

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test fra PR. Det er vel det en kaller en raving review :-)

Epson Home Cinema 1080UB Projector Review - Overview - projectorreviews.com

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydlig at Art ble imponert at TW2000. Egentlig ikke uventet, men det bekrefter at det er en meget bra projektor. Morro er det også at han nå inkluderer litt flere målinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det er tydlig at Art ble imponert at TW2000. Egentlig ikke uventet, men det bekrefter at det er en meget bra projektor. Morro er det også at han nå inkluderer litt flere målinger.
    Noen BW3 eller HD100 er det jo ikke, men jeg skulle gjerne ha sett denne med egene øyne i Stavanger gitt. Vi får håpe noen tar inn et Demo eksemplar ganske så snart ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var valget gjort selv om det blir ett usett kjøp denne gang. Er i prinsippet i mot å kjøpe usett, men dette får være unntaket som bekrefter regelen :-)

Det er jo en del med gode øyne som har sett den i både ut og inland og som skryter av bildet. Vi gleder oss i alle fall!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Henning, håper du blir fornøyd. Jeg går selv og lurer på om jeg skal kjøpe denne.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Gratulerer Henning, håper du blir fornøyd. Jeg går selv og lurer på om jeg skal kjøpe denne.
    Det anser jeg som en sterk anbefaling, Gorm! :-D

Gratulerer også til deg, Henning, har vel følt gjennom de tidligere postene dine at dette kunne bli resultatet. Ser fram til dine første erfaringer da jeg også sitter litt på gjerdet og tenker på denne...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er rimelig sikker på at jeg blir kjempe fornøyd med denne, faregjengivelse er veldig viktig egenskap for meg! Det er det tydligvis for fler som liker...

Det er jo mange gode projektorer i markedet, men jeg synes alternativene er for dyre med tanke på hvor raskt utviklingen går både mhp priser og bildekvalitet (og svært få av dem har mulighet til å justere seg inn til korrekte farger). Jeg er vel heller ikke den som plages mest av Dynamisk Iris. Dvs jeg gleder meg stort til å få hengt den opp i vår sorte hule!

Newcomer Bodhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratla Henning du får slenge inn noen tanker om den etter du har fått sett litt på den.
    Tenkte også å bestille denne i løpet av måneden, gleder meg

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har kjøpt/vurderer TW2000

Ser at TW2000 får veldig bra kritikk på fargerom og også på kontrast samt at den blir veldig fleksibel med stor zoom. Men det er jo sånn at en nå kan få en meget pent brukt HD1 for omtrent samme pris som TW2000.
    Jeg personlig tenker at en får mer projektor for pengene med brukt HD1 fremfor ny TW2000 (selv om det også frister).
    Hva tenker dere om dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Ser at TW2000 får veldig bra kritikk på fargerom og også på kontrast samt at den blir veldig fleksibel med stor zoom. Men det er jo sånn at en nå kan få en meget pent brukt HD1 for omtrent samme pris som TW2000.
    Jeg personlig tenker at en får mer projektor for pengene med brukt HD1 fremfor ny TW2000 (selv om det også frister).
    Vi har vært i samme dilemma selv og landet der vi gjorde. Der er det ens egne preferanser som må telle, farger, nyanser i sorte bilder, størrelse, vekt, garanti og tweake muligheter er viktig for oss, men hvis absolutt sortnivå, lysstyrke og ingen dynamisk iris er vektet høyere hos deg så kanskje svaret er ett annet? Jeg kan i alle fall si at HD1 gir ett imponerende bilde og er rimelig sikkert på det er wow faktor i TW2000 også :-)

Art på PR har endel kommentarerer om HD1 og HD100 opp mot TW2000 i disse linkene og han har jo den fordelen at han har sett begge samtidig:

The Art of Home Theater Projectors » Blog Archive » Epson Home Cinema 1080UB review update
    Epson Home Cinema 1080UB Projector Review - Overview - projectorreviews.com

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde akkurat samme dilemma, men for meg ble valget temmelig lett, dvs litt oversaturerte farger

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det jeg tenker om dette, er at de JVC-klonene som ligger på avtorget ikke er i omtrent samme prisleie som en ny tw2000, og det var grunnen til at jeg valgte ny tw2000 fremfor brukt JVC/Cineversum. tw2000 er en fantastisk pj! HD1 er sikkert enda mer fantastisk, men prisen har betydning.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt forvirret mtp hvorvidt TW2000 støtter vertical stretch eller ikke. I omtalen til Gorm i seneste Hjemmekino står det at den støtter vertical stretch, mens mange steder på nettet står det at den ikke gjør det? Hva stemmer?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Er litt forvirret mtp hvorvidt TW2000 støtter vertical stretch eller ikke. I omtalen til Gorm i seneste Hjemmekino står det at den støtter vertical stretch, mens mange steder på nettet står det at den ikke gjør det? Hva stemmer?
    Jeg er rimelig sikker på at den ikke gjør det. I USA selges det en utgave med amorf linse og ekstern video boks som strekker. Det er jo noen her på forumet som allerede har som sikkert kan bekrefte, hvis ikke skal jeg poste når vi får vår.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg har testet det eller sjekket det nøye så er det såvidt jeg har forstått støttet ved bruk av komponent signal, men ikke ved bruk av HDMI. Aspect knappen/valget er låst når en sender inn HDMI 1080p oppløsning.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det kan da ikke stemme. TW2000en på electroworld ble jo matet med 1080P og den klarte å strekke bildet helt fint... Veldig rart at de skulle "implementert" en slik sperre på produksjonsmodellen? Den på Electroworld var en pre-produksjonsmodell.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig Lygren, men jeg finner dessverre ingen info om vertikal strekk manualen til produksjonsenheten. Jeg registrerer også at andre tester (over dammen) konkluderer med null støtte for dette. Tror jeg må få hanket inn en produksjonsenhet med det første, for å få avklart dette en gang for alle. Jeg håper jo at funkjsjonen vi benyttet på Electroworld også er å finne i den europeiske utgaven. Hvis ikke har jeg villedet potensielle kjøpere i testen min, og det er ikke bra. :neutral:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne bør alle nye hjemmekinoprojektorer ha støtte for 2.35:1 stretch, men det viser seg gang på gang at det ikke er slik. PLV-Z2000 har det heller ikke.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp, det er en stor besparelse for kunden å få denne funksjonaliteten innebygd i projektor, i stedet for å måtte kjøpe en egen videoprosessor for å strekke bildet. Blir fort MANGE tusenlapper ekstra.

Side 13 av 19 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •