Ny Epson EMP-TW2000 50000:1 dynamisk kontrast - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 19 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 372
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Z2000 er blant markedets mest stillegående projektorer. TW2000 er også stillegående, men ikke på nivå med Z2000
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Bodhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm, takk for testen i hjemmekino på Sanyoen og Epson 2000, kjekt å lese
    Har et enkelt spørsmål bare, hvis du har mulighet til å svare på det. Selv om lcd og dlp har sine fordeler og ulemper, hva ville du valgt av disse: Tw2000, BenQ10000 eller vente på Benq5000, hvis du har lov til å ta parti her da på denslags spørsmål? Er sortnivå på Tw2000 på nivå med BenQ eller bedre?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt TW2000. Dette fordi det er den eneste projektoren på markedet (akkurat nå) som kan gjengi 100 prosent korrekt og lineær gråskala, og fargekoordinater som mapper perfekt til BT709 (og kommende xvColor).
    Sortnivået er mye bedre på TW2000 grunnet dennes dynamiske iris. ANSI-kontrasten er derimot bedre på W10000, men det veier ikke opp for perfekt fargegjengivelse.

W5000 er det ikke lett å uttale seg om, for den har jeg ikke sett.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, akkurat det jeg trengte å høre.

En ting jeg synes er merkelig av de ulike produsenter, er at de ikke bruker innebygde strømfiltre,jeg mener, dess bedre og "renere" strøm som kommer inn, bør jo også eventuelt strålys minskes, som igjen vil resultere i enda mer "gnistrende" farger, samt enda renere sort? Eller enten putte vedlagt strømkabel i nettfiltre, eller rett og slett skifte denne ut med spesiallagde kabler for nettopp strøm og bilde. Dette gjøres jo i vanllig hifi/lydbruk, og fungerer med stort hell..men det er vel ekstrakostnadene da som hindrer dette. Sikkert mange som er uenig med meg,men testet 8720 med spesialfiltre,og det var forskjell,særlig på sort..menmen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg ville valgt TW2000. Dette fordi det er den eneste projektoren på markedet (akkurat nå) som kan gjengi 100 prosent korrekt og lineær gråskala, og fargekoordinater som mapper perfekt til BT709 (og kommende xvColor).
    Sortnivået er mye bedre på TW2000 grunnet dennes dynamiske iris. ANSI-kontrasten er derimot bedre på W10000, men det veier ikke opp for perfekt fargegjengivelse.

W5000 er det ikke lett å uttale seg om, for den har jeg ikke sett.
    Leser i bladet også, har jeg rett når jeg sier at 'Sortnivået er mye bedre på TW2000 grunnet dennes dynamiske iris.' som er/gir Deepblack funksjonen? Og deepblack fungerer ikke med x.v.Color som gir perfekt fargerom (out of the box)?

Og fikk du gjort noen DB målinger når den sto i full modus på pæra?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DeepBlack er navnet Epson bruker på de forbedrede pola-filterne. Dette er rett og slett en forbedret kontroll på uønsket lys, ved hjelp av polarisering og filtre. Alle LCD-projektorer har polarisering av lyset, men Epson har altså forbedret dette betraktelig, og på denne måten oppnådd kontrast på høyde med DLP-projektorene. Dette har ingen ting med den dynamiske irisen å gjøre. Dynamisk iris var deaktivert i xvColor modus, men nå er ikke TW2000 helt avhengig av den "drahjelpen" heller.

Når det gjelder støymålinger, så gjør vi ikke det. Grunnen er at det ikke eksisterer noen standard for hvordan disse skal gjøres, og at de således ikke vil fortelle stort. Frekvensen på støyen vil også påvirke hvordan vi oppfatter støyen. Det er grunnen til at en projektor med målbart høyere støy (lav frekvens), ofte oppfattes mer stillegående enn en projektor med høyfrekvent støy. Du nevner måling på full effekt, og til det kan jeg si at det finnes ingen projektorer på markedet med akseptabelt støynivå når viftene går på maks. Så kan vi selvsagt debattere hvor terskelen for akseptabel støy ligger, og da vil vi antakelig komme frem til at det eksisterer like mange meninger som debattanter. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodhi
    Takk, akkurat det jeg trengte å høre.

En ting jeg synes er merkelig av de ulike produsenter, er at de ikke bruker innebygde strømfiltre,jeg mener, dess bedre og "renere" strøm som kommer inn, bør jo også eventuelt strålys minskes, som igjen vil resultere i enda mer "gnistrende" farger, samt enda renere sort? Eller enten putte vedlagt strømkabel i nettfiltre, eller rett og slett skifte denne ut med spesiallagde kabler for nettopp strøm og bilde. Dette gjøres jo i vanllig hifi/lydbruk, og fungerer med stort hell..men det er vel ekstrakostnadene da som hindrer dette. Sikkert mange som er uenig med meg,men testet 8720 med spesialfiltre,og det var forskjell,særlig på sort..menmen
    Jeg kan ikke kommentere dine observasjoner med stømfilter, men kan nevne at jeg også har testet dette ved flere annledninger. Jeg har aldri klart å påvise noe som helst forskjeller i sortnivå (eller andre målbare parametre) ved sammelikning av drift med "skikkelig strømkabel" og filter, kontra drift med billigste type lampettledning. Mulig stømmen min er for "ren", på tross av at jeg bor langt inne i en vei med svært gammelt (luftspent) nett. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm,mulig min fantasi spiller meg et puss. Men vi satt flere her hjemme, alle hifi dyrkere,og vi så forskjell på bildet. Men men, det blir vel en annen diskusjon

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kanskje litt OT, men snuser absolutt på pj i dette segmentet.

Ser på en brukt VW60 til 26k på torget og TW2000 (bråker irisen på denne like mye som på TW700?).

Er VW60 bedre enn TW2000, eller er Epson sin på høyde med sony sin? Er litt nysjerrig på dette

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Er VW60 bedre enn TW2000, eller er Epson sin på høyde med sony sin? Er litt nysjerrig på dette

Tenkte på samme spørsmål
    Også en ting Gorm, eller til andre som vet det. Ståøtter TW2000 anamorf modus gjennom HDMI? hvis ikke, er det isåfall mulig å tweake for å få dette til?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VW60 er en klart mer påkostet konstruksjon, med motorisert styring av det meste. VW60 har noe bedre kontrast, klart bedre fyllingsgrad (uten at det egentlig er særlig synlig), mens TW2000 kan brilljere med helt korrekte farger. Det er nok rimelig individuelt, hvilken man foretrekker blant disse to.

Ja, TW2000 skulle ha vertikal strekk av bildet, for bruk mot anamorf linse (basert på info fra Epson). Jeg kunne ikke testet dette da projektoren var en såkalt "release candidate", altså en siste versjon pre-produksjon.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ut som en god kandidat i prisklassen. Så preprod.modellen på EW2007, men en del ting er vel forandret siden den gang (?). Er det noen som vet hvor man kan få en demo på denne i Oslo-området?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg det er. Epson ønsker å selge denne gjennom forhandlere som kunne sikre demo-muligheter. Du kan jo ringe Epson Norge og spørre hvor?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, TW2000 har vertikal strekk av bildet, for bruk mot anamorf linse.

Ok, har lest noen småreviews, som hevder anamorph modus ikke fungerer gjennom HDMI? vet du noe om det, og hvordan det eventuelt kan fungere med hdmi?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter og studerer manualen som ligger på nettet nå, og det kan se ut til at du har rett
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar Gorm!

Tør jeg spørre om irisen på TW2000 bråker like mye som på TW700?

Mvh

Kai

VW60 er en klart mer påkostet konstruksjon, med motorisert styring av det meste. VW60 har noe bedre kontrast, klart bedre fyllingsgrad (uten at det egentlig er særlig synlig), mens TW2000 kan brilljere med helt korrekte farger. Det er nok rimelig individuelt, hvilken man foretrekker blant disse to.

Ja, TW2000 skulle ha vertikal strekk av bildet, for bruk mot anamorf linse (basert på info fra Epson). Jeg kunne ikke testet dette da projektoren var en såkalt "release candidate", altså en siste versjon pre-produksjon.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter og studerer manualen som ligger på nettet nå, og det kan se ut til at du har rett

Altså ingen anamorf ratio gjennom hdmi, eller ikke overhodet..leste om noen som brukte anamorf gjennom, var det komponenet mon tro, men ser at mange lurer på det med anamorf gjennom hdmi, eller om projektor støtter dette i det hele tatt? Har ikke selv sett at Epson har beskrevet det ser du.
    Ville bare nevne en ting ang strømfiltre til projektorer.
    For det første blir projektor beskyttet mot uvær eller bråe strømbrudd, også sikringer. Strømfiltre, f.eks spesiallagd for bilde som eks Mira, gjør at projektoren får lenger levetid. Videostøy jevnes ut, og strømmen blir mer jevnere, ettersom strømmen ikke alltid er 100%stabil. Dessuten "trekker" den til seg støy i projektor som bør redusere strølys. Oscilloskop vil vise at strømmen inn til projektor blir jevnere, og det er vel alltid til det bedre...er uansett ganske artig da

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som har benyttet anamorf gjennom komponent må i tilfellet ha kjørt zoom på bildet, og det blir neppe riktig formatert?

Jeg skal undersøke dette videre til uka, for jeg fikk klar info om at det skulle være støtte for vertikal strekk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Tusen takk for svar Gorm!

Tør jeg spørre om irisen på TW2000 bråker like mye som på TW700?

Mvh

Kai
    Den ligger nok i samme gate ja, kan ikke tenke meg annet enn at det er samme iris (og motor).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, nå ble lommeboka litt vel slank, men sånn er det når en bestemmer seg for noe og ikke klarer å være litt tålmodig med å handle.. :-D

Har ikke fått opp lerretet ennå, må vente til i morgen med å bore i taket (ta litt hensyn til naboene..).

Har bare fått koblet den opp til en av pc'ene med vga@1920x1080 foreløpig og sett at den fungerer. Testet den på min mindre ideelle beige glassfiberstrievegg, men førsteinntrykket er bra. Ganske stillegående og lyssterk virker det som.

Synd at jeg må mye bort i helga, men skal nok få kjørt den noen timer allikevel..

Synes også finishen var stilig på den, en slags svart metallic overflate, har ikke lagt merke til noen bilder på nettet som har vist det tydelig.

Side 11 av 19 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •