Får ikke opp HDMI bilde på Epson EMP-TW700?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke opp HDMI bilde på Epson EMP-TW700?

Hei folkens!
    Har nylig fått Epson EMP-TW700 i hus, samt en Oppo DV981HD dvdspiller.
    HDMI kabelen jeg benytter er en Dreamscreen 1080P 10m HDMI.

Problemet mitt er at jeg ikke får noe bilde på projektoren når jeg benytter HDMI-utgangen på dvdspilleren min.
    Oppo'en fungerer fint med scart på tv, og den gir bilde på projektor med s-videokabel.
    Ellers har jeg også benyttet en playstation2 med videokabel som gir greit bilde på projektoren. Så det eneste som ikke vil fungere er HDMI-utgangen.

Er det noen andre som har opplevd lignende, og er det noen som kan hjelpe? Ligger problemet i dvdspilleren eller projektoren? Hittil har jeg fokusert på dvdspilleren og dens brukerhåndbok, men ikke kommet noen vei...

Videre kan jeg jo også nevne at oppo'en kom med PAL som default, mens det står i brukerhåndboka at ntsc skulle være default, men dette har jeg nå uansett fikset opp i slik at den nå viser ntsc. I tillegg har jeg prøvd med alle oppløsningene ut fra dvdspiller som er tilgjengelige, så problemet virker ikke som det ligger der.

Mvh
    -Erling

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, prøvde med Oppo sin medfølgende 1,5m HDMI-kabel i dag og fikk bilde uten problemer.
    Kikket nærmere på Dreamscreenkabelen og ser at hodet (ikke selve porten, men 1 cm opp) på kabelen er akkurat 1mm eller så for bred. Dette fører til at kabelen trolig ikke går tilstrekkelig langt inn i HDMI-porten på projektoren. Fantastisk sur oppdagelse, men jeg antar jeg bare får prøve å file vekk 1-2mm med plast fra bakdekselet på projektoren...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har prøvd med dvd spillere på HDMI så må du av og til koble dvd spilleren til foreksempel en tv med scart og så gå inn på innstillinger og velge at du skal bruke HDMI kontakten og der koble den over på HDMI igjenn.
    Funket hos meg, (riktig nok så var ikke dette en Oppo spiller men en LG)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi

har en kompis som hadde akkurat samme problemet, med den kabelen du bruker. så det er 100% kabelen (kontakten)

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cilveran
    Hei folkens!
    Har nylig fått Epson EMP-TW700 i hus, samt en Oppo DV981HD dvdspiller.
    HDMI kabelen jeg benytter er en Dreamscreen 1080P 10m HDMI.

Problemet mitt er at jeg ikke får noe bilde på projektoren når jeg benytter HDMI-utgangen på dvdspilleren min.
    Oppo'en fungerer fint med scart på tv, og den gir bilde på projektor med s-videokabel.
    Ellers har jeg også benyttet en playstation2 med videokabel som gir greit bilde på projektoren. Så det eneste som ikke vil fungere er HDMI-utgangen.

Er det noen andre som har opplevd lignende, og er det noen som kan hjelpe? Ligger problemet i dvdspilleren eller projektoren? Hittil har jeg fokusert på dvdspilleren og dens brukerhåndbok, men ikke kommet noen vei...

Videre kan jeg jo også nevne at oppo'en kom med PAL som default, mens det står i brukerhåndboka at ntsc skulle være default, men dette har jeg nå uansett fikset opp i slik at den nå viser ntsc. I tillegg har jeg prøvd med alle oppløsningene ut fra dvdspiller som er tilgjengelige, så problemet virker ikke som det ligger der.

Mvh
    -Erling
    Det er nok kabelen. Bytt til Supra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar folkens =)

Jeg tenker at jeg angriper projektorbakdekselet mitt med ei lita fil først så kabelen kommer skikkelig inni før jeg vurderer å sende den tilbake. Har eksamen i medisinsk statistikk i morgen tidlig, så jeg har ikke tatt meg tid til å teste denne hypotesen min enda... Sjekker det vel trolig ut i morgen tenker jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ja!
    Skar vekk 0,5mm plast på hver side av dekselet foran hdmi-porten bak på projektoren så kabelen kom skikkelig inn. Der ordna alle mine problemer seg

Da var det bare å sette i gang å spikre ramme til lerretet mitt, så er jeg i gang med kino

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar folkens =)

Jeg tenker at jeg angriper projektorbakdekselet mitt med ei lita fil først så kabelen kommer skikkelig inni før jeg vurderer å sende den tilbake. Har eksamen i medisinsk statistikk i morgen tidlig, så jeg har ikke tatt meg tid til å teste denne hypotesen min enda... Sjekker det vel trolig ut i morgen tenker jeg
    Jøss, kollega med interesse for hjemmekino!! Hvor studerer du?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Jøss, kollega med interesse for hjemmekino!! Hvor studerer du?
    Hehe, studerer Odontologi på Universitetet i Bergen... På andre året nå, var *kremt* en konteeksamen i dag ops:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, studerer Odontologi på Universitetet i Bergen... På andre året nå, var *kremt* en konteeksamen i dag ops:
    Vel, nesten kollega da. Vi får legge skylda for konten på filminteressen ;-)

Forresten hvilken kilde bruker du til projectoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi

Hei! Kjedelig at kontakten muligens var for "kort". Et problem jeg har opplevd med HDMI tidligere, er at jo lenger kabel du har, jo større problem får kilden med å levere bildet.

Dette pga HDMI signal er veldig svakt, og får problemer med flere meter med kabel. Selv brukte jeg en 10m Monster kabel, som var veldig ustabil. Men med 6m Taralabs gikk alt mye mye bedre :-)

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •