Hitachi Illumina PJ-TX100 - Virker meget spennende!!! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 113 av 113
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke for å forsvare Panasonic i noen grad, men det viser seg jo da at dette er et gjennomgående problem, når du opplever det på denne måten med Hitachi også, Frodo.........

Strålende å høre at HFCK tar deg seriøst, og behandler deg med respekt. Det finnes nok av tilfeller der de som fronter kunden hverken ønsker å hjelpe eller evner å hjelpe.

Så da blir det TX-100 fremover da, vel.....??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det ble TX100 videre?

Det kan jeg ikke si uten først å fortelle en laaang historie ;-)

Jeg sa det som det var til HiFiCenter Trondheim, at jeg ikke ønsket noe mer med Hitachi å gjøre.

Og sa jeg at servicen til HiFiCenter Trondheim var bra?

JA!

Til tross for at Hitachi nå hadde sagt sitt - en ny TX100, eller vent til skoene var prøvd for retten, så ønsket fortsatt HiFiCenter Trondheim å etterleve mine ønsker.

De kunne sagt at det ikke var mer de kunne gjøre for meg.

Og da ville jeg, motvillig, tatt med meg en ny TX100 hjem, og krysset fingrene hver dag for at den skulle fungere.

Men, i stedet, tilbyr HiFiCenter Trondheim seg at jeg kan få bytte i et av deres andre produkter (av annet merke enn Hitachi) - akkurat dette er vel ikke overveldende eller så alt for uvanlig - men god service er det like fullt!

Dessverre så hadde de kun Hitachi og InFocus.

De InFocus-modellene de hadde, manglet lens shift og hadde liten zoom - hvilket i utgangspunktet gjorde dem mindre attraktive for mitt relativt lille hjemmekinorom.

Jeg forklarte dette til lederen på HiFiCenter Trondheim.

Og det er nå servicen virkelig gikk over fra god til kjempemessig (i hvert fall i mine øyne). Han forstår meg, og sier at etter som de ikke har noe produkt som passer meg - så kan han forsøke å skaffe noe annet til meg (altså noe de egentlig _ikke_ har). "Jøss" tenkte jeg - dette er jo i praksis å heve kjøpet - for ny projektor skal jeg jo ha uansett. Han kan ikke garantere noe, men han tilbyr seg å forsøke å skaffe en annen projektor, hvis jeg har noen andre modeller i tankene.

Jeg setter meg ned og lager en liste over projektorer som jeg kunne tenkt meg, så som BenQ's testvinner som til og med er litt billigere (men uten lens shift, og mindre zoom, men større zoom en InFocus'ene på HiFiCenter), og noen andre modeller (Zanyo, Optoma).

Det viser seg dessverre at HiFiCenter ikke kan skaffe disse produktene, fordi de ikke har noen forhandleravtaler, og fordi selve HiFiCenter-kjeden mener at jeg er tilbudt så god løsning som mulig, i og med at jeg skulle få bytte min TX100 med en ny eller hvilket som helst annet produkt de faktisk er forhandler for.

Det betyr altså at daglig leder ved HiFiCenter Trondheim gjorde seg bryet med å undersøke mulighetene for å kjøpe en projektor de ikke fører, bare fordi jeg ikke var fornøyd med løsningen Hitachi var villig til å gi meg som kunde. Det kaller jeg god service!

Og bedre blir den!

Jeg hadde fått litt tid til å tenke meg om, mens HiFiCenter Trondheim undersøkte mulighetene for å skaffe en annen projektor til meg. Det jeg hadde kommet frem til, var at jeg ALDRI mer skal ha en Hitachi-projektor! For dette hadde jeg egentlig gått og ønsket etter hvert som saken utviklet seg, men jeg hadde ikke noen tro på at jeg hadde andre valg enn å få min TX100 reparert eller å få en ny TX100.

Nå som jeg faktisk hadde alternativet, ville jeg ikke la det gå fra meg.

Så jeg bestemte meg for at jeg heller fikk leve med et litt mindre bilde, og mindre praktisk mht plassering av projektor, enn en projektor plaget av støv, misfarging, massevis av plagsom VB og grusomt dårlig service.

Sannsynligvis måtte dette bli InFocus SP4805, den hadde jo fått gode kritikker - men det usikre momentet var hvorvidt jeg var følsom for regnbuer.

Jeg sa jeg tenkte på å bytte mot en annen, i stedet for en ny TX100 - og at jeg lurte på hvordan vi skulle gjøre det mht prisforskjellen. 5.000,- ned til 4805, eller da 10.000,- opp til 5700 - hvilket da i praksis betød at den eneste aktuelle for meg var 4805'en.

Da sa daglig leder ved HiFiCenter Trondheim at vi skulle finne ut av det, men spørsmålet var om 4805'en kom til å være bra nok for meg etter TX100'en (han mente at TX100'en var såpass mye bedre - merk at han er overfølsom for regnbuer, og det kan jo være med å påvirke meningene). Jeg sa at jeg var usikker på dette selv, fordi jeg hadde jo sett begge på utstilling, og kom fram til at jeg ville betale 5.000,- mer for TX100'en i utgangspunktet. Men jeg hadde jo presset budsjettet, dvs sprengt det, da jeg gikk opp til TX100'en, så det var ikke nok å hente til å gå opp til 5700'en.

Og her kommer den utrolige service-innstillingen frem igjen. Daglig leder tilbyr seg da å forsøke å presse ned prisen på en 5700 for meg, slik at den kommer så nære TX100'en i pris som overhodet mulig, dette fordi jeg hadde vært så uheldig så langt, og at han var veldig opptatt av at alle kunder skal være godt fornøyde med "hele pakken".

Og husk, dette var det første produktet jeg kjøpte på HiFiCenter Trondheim, og jeg hadde allerede uttrykt at jag hadde alt annet jeg trengte til min hjemmekino (mao ikke en "storkunde" i noen forstand).

Jeg gjorde meg ikke opp noen store forventninger, fordi jeg kunne ikke se for meg at han skulle greie å kjøre ned prisen fra 29.900,- nok til at jeg skulle greie det i julegavekjøp-høytiden.

Men, han greier det - han hadde nemlig en modell som var brukt i 26 timer, som han da kunne prise ned ytterligere enn han kunne ha gjort med en ubrukt modell. Mellomlegget jeg måtte betale, var ikke mye, det var faktisk veldig lite (og jeg er klar over at HiFiCenter kjørte kampanje på 5700'en til 25-26.000,-).

Fantastisk service!

Sier jeg.

Klart jeg slo til!

Og har nå, siden rett før jul, vært en overlykkelig eier av en InFocus Screenplay 5700, årets produkt på følgende kåringer:

EISA Awards 2003/2004
    Referance Guide 2004 Year's Best
    Soundstage! Reviewers' Choice 2004
    Essential Hi-Fi's home cinema best buy
    Home Cinema choice best buy
    Essential Home Cinema best buy
    What Hi-Fi? Group test winner 2004
    What Hi-Fi? Product of the year 2004

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid morsomt å høre at ting ordner seg, og at noen forhandlere trossalt gjør det de skal/bør overfor sine kunder. En stor stjerne i boken til HIFI-center i Trondheim. Kjempemessig at du også er fornøyd med 5700'n

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var virkelig en imponerende løsning av HiFiCenter Trondheim mange stjerner i boka

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hitachi Illumina PJ-TX100 - Virker meget spennende!!!

Jeg venter nå på å få en slik prosjektor i nær fremtid..... men etter å ha lest hele denne tråden har jeg noen spørsmål. VB er det noe man er utsatt for i likheten med regnbueeffekt på DLP PJ's? Eller er dette noe som er såpass nyslig at "alle" vil se det og bli irritert av det?

Ang. instilling: Ser de fleste her bruker DVE til dette. Har noen som har testet eller har denne prosjektoren gått inn i servicemenyen og prøvd å fjerne vb, og deretter satt i DVE igjen for å se om bildet ble mye forringet?

På tester utført av "fagfolk" i magasiner o.l får denne meget god kritikk. Fra før har jeg en Ask C-60 som nå den blå panelet er delvis brent på.... (blåskjær i en sirkel på midten av bildet)..... Kjenner noen til denne og problemer med VB? Vil vel ikke si at jeg har sett noe til det.... vært plaget med det. Uansett blir dette en stor oppgradering på bildesiden for min del.... høyere oppløsning, komponentmuligheter, bedre sortnivå og lysstyrke. Har også bestillt 16:9 260 cm lerrett. Gleder meg som et barn!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang VB:

Jeg tror ikke VB kan sammenlignes helt med regnbueeffekt (som vel omhandler "følsomt syn" som gjør at man blir "fysisk" plaget av RGB-flimmer). VB skal vel være synlig for alle (men ikke alle vet "hvor de skal se"), og jeg har ikke lest én test av TX-100'en som ikke omtaler at den har VB.

Når det er sagt, har jeg et inntrykk av at VB er overlevbart for veldig mange (altså at de ser det, men ikke irriterer seg like mye over det). Er man sensitiv for RGB-flimmer, får man visstnok plager (som f.eks. hodepine) - det får du ikke av VB (kun mild til sterk frustrasjon:-).

Når det gjelder utprøving for å bli kvitt VB, og evt forringing av bildekvalitet ved slike forsøk kan jeg bare si at jeg er lykkelig fri for slike bekymringer ;-) -> men et godt råd er å følge med i diskusjonen på AVSForum som det er lenke til litt "tidligere" i denne tråden.

Og til slutt enda ett lite tips: vær utrolig nøye med rengjøring, TX-100'en har utrolig lett for å få støvkorn inn på linsa (tips for rengjøring finner du også på den tidligere omtalte diskusjonen på AVSForum).

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo
    Ang VB:

Jeg tror ikke VB kan sammenlignes helt med regnbueeffekt (som vel omhandler "følsomt syn" som gjør at man blir "fysisk" plaget av RGB-flimmer). VB skal vel være synlig for alle (men ikke alle vet "hvor de skal se"), og jeg har ikke lest én test av TX-100'en som ikke omtaler at den har VB.

Når det er sagt, har jeg et inntrykk av at VB er overlevbart for veldig mange (altså at de ser det, men ikke irriterer seg like mye over det). Er man sensitiv for RGB-flimmer, får man visstnok plager (som f.eks. hodepine) - det får du ikke av VB (kun mild til sterk frustrasjon:-).

Når det gjelder utprøving for å bli kvitt VB, og evt forringing av bildekvalitet ved slike forsøk kan jeg bare si at jeg er lykkelig fri for slike bekymringer ;-) -> men et godt råd er å følge med i diskusjonen på AVSForum som det er lenke til litt "tidligere" i denne tråden.

Og til slutt enda ett lite tips: vær utrolig nøye med rengjøring, TX-100'en har utrolig lett for å få støvkorn inn på linsa (tips for rengjøring finner du også på den tidligere omtalte diskusjonen på AVSForum).
    Så egentlig er det om å gjøre å ikke vite hva vb er.... :wink: skal prøve å glemme at jeg har hørt om det....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VB er sterkt overdrevet (EDIT), spør du meg. Jeg så det klart på min gamle Hitachi TX10 og ser det også på ae700, men det er mye mindre synlig her.

Enkleste måte å se dette på er å blåse opp bildet og å se på scener med blå himmel som dekker mesteparten av lerretet (f.eks Vertical Limit: Blå himmel mot snø). Dersom en ikke ser noe her, kan en bare glemme at VB finnes.

For min del klarer jeg ikke å irritere meg over dette fenomenet ettersom det ikke er så ofte blå himmel vedvarer på store deler av lerretet. Sortnivå er det derimot enklere å irritere seg over.

PS Har ennå ikke hørt noen som har fått hodepine av VB.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppskrytt? Overdrevet kanskje..... Med andre ord ikke noe stort problem.... reggnbueeffekten på dlp er vel mye mere plagsomt antar jeg..... så det såvidt på en Ask M-2 en gang..... Personlig er jeg ikke følsom for dette..... Skal komme med tilbakemelding om vb på hitachien når den er i hus og koblet opp.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mitt etterlengtede SMS Lite feste i dag og endelig fåt hengt opp den nye prosjektoren (Hitachi PJ TX100). Dette ble gjort "kjapt og gæli", siden jeg også venter på nut 120" 16:9 lerrett. Måtte bruke masse keystone og litt lens-shift for å få bilde der jeg vill. Dette skyldes at bildet blir litt høyt på lerrettet. Lurer derfor på hva jeg skal bruke for å få senket PJ'en litt ned... finnes original forlenger, men den virker vel lang......

Førsteinntrykket på bildet er bare helt rått! VB hva for noe? Har riktignok bare sette en film (Walking Tall)..... men kan ikke si jeg så noe vertikale striper e.l..... Iris "greien" er bare genialt..... kjempesortnivå i forhold til den gamle C-60'en..... Ingen overraskelse..... Gleder meg til å få det nye lerrettet og få tweaket PJ'en skikkelig. Har anskaffet DVE til dette formålet. Kommer vel til å bruke "Hi-fil"s tweaking guide til dette......

God filmhelg alle sammen!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Har anskaffet DVE til dette formålet. Kommer vel til å bruke "Hi-fil"s tweaking guide til dette......

God filmhelg alle sammen!
    Kan sterkt anbefales! Tenkte at jeg skulle sette meg ned med min nye DVE og gjøre meg kjent med den før jeg koblet opp min nye AE-700 til uken......

Uten denne hurtig-forklaringen er det rimelig mye materie en skal igjennom som er greit å vite, men ikke spesielt viktig for å nyte en god stund foran PJen........ :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå brukt denne prosjektoren i snart 300 timer. Det bgeynner nå å bli et svakt rosaskjær i deler av bildet. Dette er spesiellt synlig i lys partier. Skyldes dette "drit" på linsa, eller er det panelene som begynner å bli dårlige alt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå viser timetelleren 1702 timer med følgende beskjed på skjermen: "Bytt pære......" Jeg har jo ikke noen ny pære og cupfinalen begyner plutselig. Jeg måtte resette timetelleren for at beskjeden skulle forsvinne. Kan det plutselig si "PANG!"?

Er denne PJ'en forresten værdt bryet å bytte pære på? Har jo planer om å bytte den ut snart.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •