Hitachi Illumina PJ-TX100 - Virker meget spennende!!! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 113
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ifølge HiFiCenter Trondheim, vil det være et brudd på garantien, hvis man går inn i "skjulte" menyer, og endrer på fabrikkinnstillingene.

Er det andre som har noen oppfatning på dette? (hvis man tar vare på utgangsinnstillingene, og kan endre tilbake, så kan da ikke dette bryte garantien? eller?)
    Det stemmer. Men dette gjelder forøvrig alle projektorer..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kjenner til hvilken kode en bruker for å komme inn på service menyen ?

Ser at en kan laste inn et eget bilde på prosjektorn, hva er hensikten med dette ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kjenner til hvilken kode en bruker for å komme inn på service menyen ?

-Trykke Meny for å komme til Advanced Menu
    -Velg Option
    -Trykk "lys knappen"
    -Trykk "lys knappen" igjen, og hold inne i ca 3sek.

Dette gjøres med fjernkontrollen.

NB: Allt dette gjøres på eget ansvar !

Ser at en kan laste inn et eget bilde på prosjektorn, hva er hensikten med dette ?
    For å kunne legge inn et eget oppstartsbilde.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,438
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tilfellet med rosaskjær og dårlig fokus i det ene hjørne, høres det for meg ut til at det har skjedd noe med det grønne lcd panelet eller at polariserings filteret i forkant av dette har blitt svidd.

Hvis det er det som er feilen her, lurer jeg på hva kan man stille på i den skjulte service menyen som kan påføre en sånn skade???
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det var mitt innlegg, der jeg refererte til rosaskjær og dårlig fokus, du (ask4me2) tenkte på - så hadde ikke dette noe å gjøre med min interesse for den skjulte service-menyen.

Den eneste grunnen til at jeg i det hele tatt vurderer å gå inn i service-menyen, er for å få mindre VB. Jeg har ikke gått inn i service-menyen ennå - og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det (vil gjerne beholde garantien).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering på min service-sak:

Etter mye diskusjon, som ikke ledet noe sted, bestemte HiFiCenter seg for at jeg kunne få ta med meg projektoren hjem - og så skulle de fortsette diskusjonen med service-verkstedet (de ventet på at riktige kontaktperson ved Hitachi Norge skulle komme tilbake fra reise, for å få tatt en avgjørelse).

Lykkelig over den gode service'n fra HiFiCenter, og betrygget av at det ikke var Hitachi, men serviceverkstedet deres, som var i "kranglehumør", tok jeg med meg projektoren hjem.

Jeg pakker ut projektoren, lar den stå og hvile mens jeg spiser middag.

Hva skjer så?

Alle lampene (power, temp, lamp) blinker rødt, og projektoren nekter å la seg slå på.

Jeg kobler fra all strøm, og lar den hvile ytterligere 20-30 min, før jeg forsøker på nytt - samme skjer.

Frustrert tar jeg projektoren tilbake til HiFiCenter, og de ryster på hodet over å se meg igjen (rimelig oppgitt over serviceverkstedet på dette tidspunktet).

Men, heldigvis for meg, var rett person ved Hitachi Norge tilstede denne dagen, og gir følgende beskjed:

"Send projektoren til serviceverkstedet, og hvis de heller ikke får til å slå den på, så skal jeg få en ny - og saken er ute av verden"

Flott, tenker både jeg og HiFiCenter - for de fikk heller ikke til å slå på projektoren, all logikk tilsier at den da ikke kommer til å fungere på serviceverkstedet heller.

Bare én liten formalitet gjenstår altså - serviceverkstedet må bare pakke ut projektoren, forsøke å slå den på - konstatere at den er defekt, og ringe Hitachi og HiFiCenter og bekrefte dette.

Greier serviceverkstedet dette?

NEI!!!

De venter en uke med i det hele tatt å forsøke å slå den på (fordi de måtte jo vente til han som hadde saken i utgangspunktet, var tilbake fra ferie - for å forsøke å slå på en projektor???)

Fungerer projektoren hos dem?

Neida, de slår fast at både linsehuset (eller hva de kalte det) og strømforsyningen var ødelagt.

Ringer de Hitachi eller HiFiCenter, for å bekrefte?

Nei...

De venter til HiFiCenter ringer dem - og hva sier de så?

Dette er sannsynligvis en transportskade, og at de sender regning på utført arbeide til HiFiCenter.

De skulle bare forsøke å slå på den f#%€&mte projektoren, og bekrefte at den ikke fungerte...

HiFiCenter sier da at dersom dette er en transportskade, så må den ha skjedd under transport fra serviceverksted til HiFiCenter, og at det vanlige i slike saker har vært at saken da har blitt et "problem" for avsender (og evt transportgarantier de måtte ha inngått).

Tror dere serviceverkstedet går med på dette?

Så langt ifra.

For hvis transportskade blir serviceverkstedets problem, ja da er det ikke transportskade likevel - da sier de at skaden like gjerne kunne ha skjedd hjemme hos kunden...

Og, jeg gjentar, serviceverkstedet skulle bare bekrefte at projektoren ikke lot seg slå på...

HiFiCenter tar en laaang prat med serviceverkstedet, der serviceverkstedet blir bedt om å ringe direkte til Hitachi, og ordne opp i denne saken.

HiFiCenter Trondheim garanterer overfor meg, at jeg IKKE skal betale noe som helst i denne saken, og at de kommer til å lage rabalder overfor Hitachi og dette serviceverkstedet, hvis saken ikke ordner seg snart - for HiFiCenter ønsker ikke å være bekjent med slik "service".

Så nå venter jeg på at serviceverkstedet skal bli enige med Hitachi (og denne skal bli fornøyelig - for Hitachi Norge har allerede gått "on the record" og sagt at dersom projektoren ikke lot seg slå på hos serviceverkstedet, så skulle jeg få en ny, og "end of story" - når da serviceverkstedet ringer Hitachi Norge, så vil jo de motvillig bli nødt til å bekrefte at projektoren ikke fungerte da de mottok den).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så som dere ser (hvis dere orket å lese det heller laaange innlegget, så er jeg fortsatt uten projektor.

Jeg er MØKKALEI av hele Hitachi og TX100 - dessverre pga av serviceverkstedet, men som HiFiCenter Trondheim sier, så selger de ikke bare produktet, men hele pakken. Og selv om projektoren var bra (med unntak av VB), og selv om servicen ved HiFiCenter har vært topp, og heller ingen problemer med Hitachi Norge - så blir hele "pakken" totalvraket pga serviceverkstedets oppførsel.

Har sett at det er en del her inne som virker å ha peiling på forbrukerkjøpsloven (eller hva den heter).

Har jeg, som følge av denne saken, noen rett til å heve kjøpet?

Jeg tviler jo på det, etter som det er over 3 mnd siden jeg kjøpte projektoren.

Men jeg har lite lyst til en gang å få en helt ny TX100, slik omstendighetene er nå.

Årsak?

Hva skjer, hvis også min neste TX100 får ett eller annet problem, innenfor garantitiden?

I det hele tatt - hva skal jeg gjøre hvis jeg noen gang får behov for å levere projektoren inn på service?

Aldri i verden om jeg ønsker at dette serviceverkstedet skal få røre noe produkt jeg eier.

Og, enn så lenge Hitachi Norge bruker dette serviceverkstedet, tør ikke jeg kjøpe noe Hitachi produkt.

Dessverre har jeg allerede gjort det, og med mindre kjøpsloven gir meg rett til å heve kjøpet, så blir jeg sittende med denne (og må bare krysse fingrene og håpe at ingenting skjer med den - og da er det bare å glemme å eksperimentere med skjult servicemeny).

Så, dersom jeg får en helt ny TX100, men ikke får hevet kjøpet:

Noen som vil kjøpe en splitter ny, uåpnet, Hitachi PJ-TX100, med kvittering og alle formalia på plass? ;-)

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det tar mer enn en uke å reparere en vare etc så har en krav på et låneprodukt...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har en TX10 på lån mens saken pågår - som sagt er jeg godt fornøyd med servicen fra HiFiCenter Trondheim :-)

Forøvrig veldig positivt overrasket over TX10'en - den hadde ingen synlige problemer med VB som jeg kunne se (og jeg irriterte meg over dette på TX100'en).

Det eneste problemet jeg har med TX10, er oppløsningen (som begrenser størrelsen, hvis man vil unngå rutenett/SDE).

Og, selvfølgelig det opplagte problemet, den er et Hitachi-produkt...

(og legg merke til at mitt problem med Hitachi, er serviceverkstedet de benytter)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,438
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misforstod litt ja angående problemer med garanti, skjult service meny og den feilen du beskrev Frodo, hvor er Gandalf når man trenger hjelp til å bryte sånne forbannelser....? :wink:

Interessant lesing forresten jeg synes du skriver bra, og trist at du er blitt en skadelidende kasteball i en sånn "såpe serie".

Ikke noen god Hitachi TX100 reklame nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for empatien, ask4me2 :-)

Jeg savner Gandalf akkurat nå, jeg også...

"Gandalf didn't mean for a lot of things to happen, but they did"

Ja, mye skjedde, "and the hits just keep on coming"....

Serviceverkstedet ga, så vidt jeg forstod, en forsikring om at de skulle ringe Hitachi Norge i går (torsdag) - og at en oppklaring skulle komme veldig raskt. Jeg skulle da blir oppringt straks HiFiCenter fikk høre noe.

Dette skulle altså skje i går, torsdag.

Når jeg nå ringer HiFiCenter (fredag), så har de ikke hørt noe - hverken fra serviceverksted eller Hitachi (surprise).

Og dette betyr at jeg etter all sannsynlighet ikke får høre noe før tidligst mandag - enda en uke har dermed gått bort i denne saken, og man begynner å snakke om måneder, og ikke uker.

Nevnte jeg at alt serviceverkstedet skulle gjøre, var å bekrefte at enheten ikke lot seg slå på?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos låneprodukter.

Jeg låner jo en TX10 nå.

Denne har veldig dårlig lysstyrke, og jeg registrerer at lampa har vært brukt en god del timer (og at luftfilteret ikke hadde blitt rengjort, eller at telleren for luftfilteret ikke hadde blitt tilbakesatt, før jeg satte den opp hjemme).

Og, med mitt (u)hell, så kom jeg opp med denne tenkte situasjonen:

Hva skjer hvis lampa går mens jeg har den på hjemlån?

Kan HiFiCenter kreve at jeg skal kjøpe ny lampe til den projektoren?

Eller kreve noen som helst form for kompensasjon?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,438
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hva med transporten av TX10 projektoren når du returnerer den. :shock:

Synes navnet på denne tråden " Hitachi Illumina PJ-TX100 - Virker meget spennende!!!" ble en ganske dekkende.

Eller hva med " meget spennende om Hitachi Illumina PJ-TX100 - Virker..... !!!"

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Eller hva med transporten av TX10 projektoren når du returnerer den. :shock:
    Bare vær klar over at hvis den skal sendes i posten og du sender som servicepakke/vanlig bedriftspakke dør-dør eller postkontor, så er posten erstatningspliktig for pakker de ødelegger eller "mister" med ca 170,- kr pr KG på kolliet... Ved bedriftspakke express erstatter de inntill kr 50 000,- og for norgespakke inntill kr 10 000,-
    Les mer her

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Lampa gikk, rett før jeg skulle levere tilbake lånemodellen - og nå ler jeg bare over denne tragi-komedien. Heldigvis gjorde også HiFiCenter Trondheim det (og bekreftet sin gode service-innstilling) - ingen mistroiske blikk i min retning, eller beskyldninger om at noe som helst er min skyld.

Lettet over å slippe noen "sak" pga lampa på TX-10'en, tok jeg med meg min TX100 hjem igjen - etter å ha ventet i bortimot 1 og 1/2 mnd.

Hva skjer når jeg pakker ut, og skal sette opp hjemme?

To be continued...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tragikomedien fortsetter:

Det første som skjer når jeg setter på projektoren (som altså kommer tilbake fra sin andre service på rad), er at:

- lens shift ikke fungerer (linsa får ikke flyttet seg nok opp, ikke engang til "utgangsinnstillingen" - forsøker man å skru den oppover, begynner den i stedet å flytte seg til siden).

Frustrert ringer jeg tilbake til HiFiCenter, og de sier at de hadde testet dette, og at det fungerte - men inntar holdningen at hvis det jeg sier stemmer, så må det bety at skaden den hadde fått sist medførte at lens shift-funskjonen var ustabil - og at jeg måtte komme tilbake med enheten, så fikk vi kjøre ny sak for å få byttet (mer pluss for service fra butikken.

Bildet ser ved første øyekast bra ut, så det eneste jeg irriterer meg over, er altså at lens shiften ikke fungerer. Men etter som HiFiCenter sa at dette hadde fungert hos dem, forsøker jeg litt mer. Nå var det jo opp jeg ville skru linsen, så å skru den helt ned var ikke interessant for meg. Jeg prøvde dette likevel - og PANG! smeller det urovekkende høyt, og vips! så kan jeg bruke lens shiften som den er ment (om enn noe "ustødig" mens jeg skrur, så når jeg toppen av veggen om jeg vil).

Lettet tenker jeg med meg selv at jeg likevel ikke skal dra tilbake til HiFiCenter - nok får være nok, nå kan jeg endelig bruke projektoren til å se film igjen...

Halvveis i andre film, begynner jeg å legge merke til noe: et støvkorn, midt i bildet. Og så enda ett, oppe i venstre hjørne, og enda ett, og enda ett. Og i de mørke scenene, legger både jeg og min søster merke til at det er en svak grønn misfarging...

Etter filmen, forsøker jeg å defokusere - for å fokusere mer på støvkornene - og hva legger jeg merke til da?

Hele høyre side er stappfull med små flekker (som om noen hadde sprutet noe på linsa) - disse forsvinner når man fokuserer (men montro om dette kanskje har noe med den svake misfargingen å gjøre?).

Jeg gidder ikke engang ringe HiFiCenter, vi var jo enige om at jeg skulle komme pga den defekte lens shiften.

På HiFiCenter setter vi opp min projektor, og tester litt - jeg får enkelt og effektivt demonstrert alle feilene i bildet.

Vi blir enige om at DENNE GANGEN så MÅ enheten byttes i ny - det er tross alt snakk om TREDJE gang den må sendes inn til service, og snart 2mnd siden den først ble levert inn til service...

Dessverre har ikke HiFiCenter noen TX100 på lager, og det er heller ikke de som sitter med siste ord i forhold til om den kan byttes i ny eller ikke.

Derfor pakker HiFiCenter inn projektoren, og sender den til service for TREDJE gang, med en lang avhandling som konkluderer med at den skal byttes i ny, og at ny TX100 skal sendes tilbake til oss.

Så her sitter jeg, og venter på at serviceverkstedet skal motta min projektor, krysse av på en eller annen liste, og sende en ny oppover igjen. Ikke har jeg all verdens håp om at de greier dette - de skulle jo sende en ny også forrige gang den ble sendt inn til service...

Gjett hvem som er "#€%€#"&%€/€"#"&€&%&/#"%"%/#€€"€€# LEI!!!

(forøvrig hadde ikke HiFiCenter noen lånemodell til meg heller - etter som lampa gikk forrige gang den ble lånt ut - noe jeg ikke følte jeg kunne klage på - jeg ville heller ikke låne noen ny, jeg orker rett og slett ikke tanken på hva mer som kan skje galt i hele denne uendelige historien:-)

Ellers gleder jeg meg til jul!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vært ufattelig uheldig i denne saken.. Kan du ikke få hevet kjøpet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må jo innrømme at jeg egentlig har lyst til å få hevet kjøpet - det frister ikke å fortsette med Hitachi etter dette.

Har jeg noen krav/rettigheter i forhold til å heve kjøpet? (nå som jeg har vært uten projektor i bortimot 2 måneder, og har vært nødt til å sende inn proj'en tre ganger (og den ble kjøpt i juli)...

Er det noen "guru'er" på kjøpslov her som føler for å si noe?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg noen krav/rettigheter i forhold til å heve kjøpet?
    Jeg kjenner ikke til alle reglene rundt dette, men når du for tredje gang har levert inn et produkt til service er jeg ganske sikker på at det burde gå greit å få refundert pengene. Ta en telefon til HFC og hør hvordan de stiller seg til saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg oppdaterte nå, men kan jo oppsummere hvordan saken "endte":

Jeg tok kontakt med Forbrukerrådet, og de mente at jeg skulle ha rett på å heve kjøpet nå. Selger har krav på to forsøk på å rette feilen, hvis de ikke greier det på to forsøk, anslås feilen til å være en stor mangel, og jeg skal kunne heve kjøpet.

Derfor tok jeg en tur til HiFiCenter Trondheim, og daglig leder forstod meg, og skulle ringe Hitachi Norge for å legge frem saken for dem - noe han gjorde med én gang, mens jeg stod og ventet.

Svaret fra Hitachi var at den nye kjøpsloven åpnet for mange tolkninger, og at det ikke var så enkelt å få heve et kjøp som man kunne tro. Én av tolkningene går på at man ikke skal påføre selger/leverandør uhensiktsmessige kostnader (eller noe i den duren). Hitachi var ikke villige til å gå med på å heve kjøpet - men jeg skulle få en ny TX100 øyeblikkelig hvis jeg ville det.

Jeg kunne jo fortsatt kreve å få hevet kjøpet, men det Hitachi hadde som svar da, var at jeg måtte avvente utfallet av en annen sak angående samme punkt i den nye kjøpsloven.

Det ligger visstnok en sak i rettssystemet nå, hvor den nye kjøpsloven, og de mulige tolkningene, skal prøves. Utgangen av den saken vil da sette presedens for alle andre saker - og dermed bli direkte avgjørende for hvorvidt Hitachi vil gå med på å heve mitt kjøp. Og dette ville sannsynligvis ta laaang tid.

Hvilket produkt som skal prøves i retten i forbindelse med den nye kjøpsloven?

Et par sko!?!?! (hvis det Hitachi sier er rett)

Jeg hadde jo ikke akkurat særlig lyst til å vente på utfallet av den saken, i håp om at jeg kanskje kunne få hevet kjøpet mitt - samtidig hadde jeg heller ikke særlig lyst på en ny TX100 (leser om flere som sliter med misfarging og støv, og er fortsatt veldig skeptisk til å eie et Hitachi-produkt, når jeg vet hvordan serviceverkstedet deres oppfører seg).

Men i forhold til kjøpslov og muligheter til å heve kjøpet, så hadde jeg nå altså fått svar - resten av saken ble nå opp til meg og HiFiCenter Trondheim for å avgjøre hva "vi" skulle gjøre...

Og jeg sier det enda en gang: Servicen fra HiFiCenter Trondheim er fenomenal!

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •