Hitachi Illumina PJ-TX100 - Virker meget spennende!!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 113
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser ut som TX100 slo både Z2, HS20 og PT-AE500. Det lover jo bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner test av TX100 i Hemmabio nr. 7. De konkluderer med at den er strået hvassere enn Sanyo Z2.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re:

VB alarm! Oj oj oj dette var dårlig. Var å testet denne på HiFi-centerkjeden i Tromsø idag. Grusomt mye VB.
    Jeg hadde store forhåpninger til denne lenge, selv etter å lest all VB kritikken, men etter å ha sedd den selv er den nå å betrakte som totalt uaktuell.
    Jeg ble rett og slett veldig skuffet.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: re:

Sitat Opprinnelig postet av AJ
    VB alarm! Oj oj oj dette var dårlig. Var å testet denne på HiFi-centerkjeden i Tromsø idag. Grusomt mye VB.
    Jeg hadde store forhåpninger til denne lenge, selv etter å lest all VB kritikken, men etter å ha sedd den selv er den nå å betrakte som totalt uaktuell.
    Jeg ble rett og slett veldig skuffet.
    Kan du utdype litt kanskje?? Hvilken dvd-spilller ble brukt? Kabel? Avstand-projektor->lerret? Størrelse på bildet? Var det tuklet veeldig mye med lens-shift? Hvilke filmer og scener testet du med? Hvilke andre projektorer har du før sett på/testet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke peiling hvilken DVD spiller eller kabler som ble brukt.
    Avstand til lerret ca. 3m+, bildebredde 180cm ca.
    Projektoren stod ganske midt i rommet så sikkert ikke brukt spesielt mye lens shift, men lens shift skal vel ikke forringen bildekvaliteten no særlig.
    Pirates of the Carribean ble testet, og med blått hav og blå himmel i bakgrunn var det mer enn nok VB for meg.
    Av nye 16:9 lcd projektorer har jeg testet Epson TW10 og den var ikke i nærheten så ille mtp VB.
    Men ellers var projektoren bra, men pga av graden av VB utelukker jeg den.
    Utdype og utdype? Kjøp den gjerne hvis du vil, men jeg kjøper den ikke.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke peiling hvilken DVD spiller eller kabler som ble brukt.
    Avstand til lerret ca. 3m+, bildebredde 180cm ca.
    Projektoren stod ganske midt i rommet så sikkert ikke brukt spesielt mye lens shift, men lens shift skal vel ikke forringen bildekvaliteten no særlig.
    Pirates of the Carribean ble testet, og med blått hav og blå himmel i bakgrunn var det mer enn nok VB for meg.
    Av nye 16:9 lcd projektorer har jeg testet Epson TW10 og den var ikke i nærheten så ille mtp VB.
    Men ellers var projektoren bra, men pga av graden av VB utelukker jeg den.
    Utdype og utdype? Kjøp den gjerne hvis du vil, men jeg kjøper den ikke.
    Matet du projektoren med Interlaced eller Progressivt signal?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg heller ikke.
    Stakk bare innom i 15 min tid for å se om jeg så VB, og det så jeg masse av.
    Jeg er engang ikke en halv-expert på projektor området, så jeg følger bare hva øynene ser, og jeg har sett så mye bedre før at jeg utelukker denne.
    Meget mulig det er varisjon i VB via diverse signalkilder og kabler, men med såpass mye VB som jeg så, så ser jeg ikke vits i å kjøpe denne da det finnes bedre alternativer.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ikke som du vet så mye om utstyret som du testet med. Ikke om tilkobling eller noe. Dette har en del å si om f.eks. de andre projektorene du har testet er satt opp på en mye bedre måte enn TX100. Så jeg velger å ta ditt utspill med en klype salt foreløpig...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ikke om du tar det med et lastebillass med salt, for det er nøyaktig samme observasjon som jeg gjorde i Molde. Den var koblet opp med component (progressivt tror jeg) fra siste HK DVD spiller. Rommet var middels blendet. Om projen var "riktig" justert tviler jeg på, men sikkert ikke dårligere en "hvermannsen" har det hjemme i stuen sin.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta med en klype salt at jeg så VB? Hmm?

Det er jo min mening. Jeg har verken frarådet eller anbefalt projektoren for noen, bare luket den ut for min egen del pga av at det var mye VB på den.
    Uansett, eksemplaret jeg så kan jo ha vært veldig utsatt for VB, da noen har testet denne projen uten å bli bombardert av VB. Ikke vet jeg.
    Den jeg så var iallefall ikke brukbar i den stand den var i - for meg altså.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AJ
    Ta med en klype salt at jeg så VB? Hmm?

Det er jo min mening. Jeg har verken frarådet eller anbefalt projektoren for noen, bare luket den ut for min egen del pga av at det var mye VB på den.
    Uansett, eksemplaret jeg så kan jo ha vært veldig utsatt for VB, da noen har testet denne projen uten å bli bombardert av VB. Ikke vet jeg.
    Den jeg så var iallefall ikke brukbar i den stand den var i - for meg altså.
    Nei, jeg tviler ikke på at du mener du så det. Var ikke sånn ment. Det jeg mente å si var at jeg ikke ville avskrive den pga det du sa, kom kanskje ut litt feil... Det er tydeligvis veldig individuelt dette med VB. Noen er visst veldig plaget, og noen ser det ikke i det hele tatt.

Hi-Fil: Du har sett TX10? Mener du den er like mye plaget av VB som du mener TX100 er?

Newcomer Chainsaw Charlie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig sjekket Infocus 4805.Var på hifi centeret, og der har de et bra demo rom.Satt meg ned og ble virkelig imponert! Etter stund så kom en ansatt, og sa at det som ble vist på skjermen ikke var 4805 men TX 100! Han byttet over til 4805 (brukte samme kabler,spiller), og det ble en nedtur etter TX100.Det var noe med fargen som ikke stemte (så ikke noe form for regnbue effekt),bakgrunnsstøy, bildet var litt slitsomt å se på.Jeg ble ihvertfall imponert over denne TX100 sammenlignet mot 4805.Hvordan er TX10?

Jeg som hadde bestemt meg for en 4805 gikk ut av butikken med ingenting :roll: Så nå er det i tenkeboksen igjen.

Lurer på Epson Tw10,Panasonic ae500 IGJEN,TX10

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...en ting som iallfall er HELT klart, er at en vender seg til det en ser på, og dermed ofte føler at noe nytt "mangler" visse elementer, som sikkert stemmer. Problemet er gjerne at en ikke umiddelbart alltid observerer fordelene.

Som DLP bruker en god periode, synes jeg plutselig CRT'en til fattern var litt blass og rar i fargene. Så et par filmer, og vips!, der var den på plass igjen... Dybden, 3D feelingen, filmfølelsen +++, litt svak, men det vender øyet seg til. Tilbake til DLPen igjen; fyttirakker'n så unaturlig skarp og data-look! Vel, etter en stund var DLPen levelig igjen, bildet føles bedre å se på, og det økte lysutbyttet og skarpheten føles behagelig. Også sortnivået er levelig etterhvert, selv om overgangen fra CRT er enorm!

Er ikke helt sikker på hva som er poenget mitt annet enn at de ulike teknologier har visse styrker og svakheter. Hvis jeg skulle konkludert etter jeg hadde sett en film på CRT'en (Barco 1208) til min far, ville det blitt en helt feil, alt for negativ konklusjon. Det samme er tilfelle om jeg hadde tatt DLP'en for de svakheter som er åpenbare.

Tror det er viktig å ikke bli for absolutt, og hvis en føler for å være absolutt (som vi alle gjerne gjør til tider), bruk litt tid med de ulike produktene/teknologiene (hvis en skal sette de opp mot hverandre, mener jeg)...

Selv om jeg personlig ikke er en LCD-fan av rang, har jeg nå, etter å ha sett en del film på min kamerats PLV-Z2, fått øynene opp også for denne teknologiens fordeler; et "rolig" bilde som jeg kan se film etter film etter film på uten å bli sliten (noe jeg blir av DLP til en viss grad, dessverre). Fargene er også ikke så heeeeelt gærne, og sortnivå som DLP for 1-2 år siden. Støynivå er behagelig lavt (jeg solgte min CRT fordi jeg ble lei av støynivået, jeg orker rett og slett ikke 30-32 db i øret, det plager meg mye!), og dermed er også det en vesentlig del av opplevelsen for meg!

Uansett, DLP er helt klart kongen på haugen av hva ren og skjær bildekvalitet angår, hvis en ekskluderer CRT (som uansett de fleste av oss ikke har plass til), men DLP produsentene i dag har etter min mening helt klart "sovet i timen" ved å la LCD-leiren levere brukervennlighet som flyttbar linse og 24 db støy til halve prisen. En filmopplevelse er mer enn bare bildekvaliteten, det hjelper liksom ikke at bildet er toppers når du uansett blir mer opptatt av "støvsugeren" over hodet enn det flotte bildet! Når du i tillegg blir litt sliten av DLP, og ikke får plassert projektoren til 30-50.000, som ikke hadde vært noe problem med en LCD til 16, blir iallfall jeg litt overrasket over produktutviklingsavdelingen i DLP-leiren. Kanskje blitt litt vel komfortable??

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei kenti, jeg har aldri sett tx10.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har testet denne projektoren.
    Godtar denne 50Hz på dvi og VGA inngangen? Og viser det som 50Hz uten hakking eller konvertering til 60Hz?

Kjelli

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, Hi-Fil.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lygren: Tror det er mye sant i det du sier der ja. Er kanskje en vanesak hva en syntes er "best".
    Tror også DLP-gjengen har blitt noe komfortable da de for ikke lenge siden hadde et alt for godt overtak på LCD-teknologien. Nå i dag derimot er det mye som også taler for de fordelene man får med seg når man kjøper en LCD-projektor som du sier. Alt dette med plassering, støy osv.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm og jeg testet denne projektoren litt i går kveld og vi tok faktisk bilde av VB'en på denne for å vise dere. hvordan noen kan skrive at man må helt inntil for å se pixler skjønner ikke jeg. Her er det noen som trenger seriøs synstest, da man må på godt over to gangern på lerretsbredden for å ikke se pixler. Vi skal teste denne grundig og skrive litt om det etter hvert. regner med at Gorm legger inn bildene med VB etterhvert. Må også si at det finnes flust med positive sider med denne projektoren også. optikken er den største jeg har sett og gjør den ekstremt plasseringsvennlig. den har det største zoomområdet jeg noensinne har sett på en projektor! Den har også både vertical og horizontal lensshift. vi lekte oss litt med dette og man kunne på 3,5 meters hold plassere den en meter til side for senter aksen og alikevel få riktig geometri med lensshiftet! Kult
    Støynivået var lavt, men jeg syntes kanskje at frekvensen lå i ett område som var litt mer hørbart, men uansett bra. vi prøvde denne projektoren bare en times tid i går kveld, men vi skal se mer på den. Vi kalibrerte den med DVE før vi testet.

En annen ting, det finnes ingen dlp gjeng :wink:
    Bildekvalitet er det som står i fokus ved testing, ikke hvilken teknologi som er i bruk.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    22
    Takk & like