Sanyo PLV-Z2000 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 71 av 71
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er den bestilte PLV Z2000 ankommet postkontoret, og den skal plukkes opp på vei hjem fra jobb! Det er min første projektor, og jeg gleder meg naturlig nok stort. Valgte denne siden jeg har et dedikert rom med god lyskontroll. Dermed er jeg ikke avhengig av så stort lysutbytte - men siden rommet ikke er svært - så kommer den gode zoomfunksjonen på denne til sin rett. At den støyer lite og ikke avgir for mye varme er også gode poeng når rommet ikke er så stort.

Dessverre fikk jeg melding om at lerretet jeg hadde bestilt var utsolgt og enda ikke bekreftet tatt inn igjen fra leverandør... (Så om noen sitter på et bra grått rammelerret i størrelsen 92" til 104" så er en PM velkomment.)

Edit: Etter inspirasjon fra den fantastiske hjemmekinoen til Carlos_007, så har jeg valgt å gå opp til et lerret i 106" størrelse. Har omtrent samme sitteavstand som ham. (Drøye 3 meter) Så får jeg se hvor sliten jeg blir i nakkevirvlene! He he...

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nude not naked
    Da er den bestilte PLV Z2000 ankommet postkontoret, og den skal plukkes opp på vei hjem fra jobb! Det er min første projektor, og jeg gleder meg naturlig nok stort. Valgte denne siden jeg har et dedikert rom med god lyskontroll. Dermed er jeg ikke avhengig av så stort lysutbytte - men siden rommet ikke er svært - så kommer den gode zoomfunksjonen på denne til sin rett. At den støyer lite og ikke avgir for mye varme er også gode poeng når rommet ikke er så stort.

Dessverre fikk jeg melding om at lerretet jeg hadde bestilt var utsolgt og enda ikke bekreftet tatt inn igjen fra leverandør... (Så om noen sitter på et bra grått rammelerret i størrelsen 92" til 104" så er en PM velkomment.)

Edit: Etter inspirasjon fra den fantastiske hjemmekinoen til Carlos_007, så har jeg valgt å gå opp til et lerret i 106" størrelse. Har omtrent samme sitteavstand som ham. (Drøye 3 meter) Så får jeg se hvor sliten jeg blir i nakkevirvlene! He he...
    Jo takk for den!! :-)
    Tror ikke du kommer til å angre på det valget. Du får gi oss tilbakemeldinger om hva du syns om avstand til lerret og om Z2000 'en !!??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda - jeg skal gi mine tilbakemeldinger så snart jeg får projektoren opp å gå. For å si det slik - jeg tror jeg vet hva den forestående helgen skal brukes til. 8)

Når det gjelder sitteavstand, så tror jeg dette blir riktig for meg. På min 29" CRT skjerm fra Radionette (som foreløpig er det feteste jeg har hatt i heimen - vi snakker altså om en skikkelig oppgradering her!) pleier jeg å ligge en knapp meter fra skjermen når jeg ser på film. Har alltid likt å være tett på bildet. Første benk på kino er slitsomt, men mest pågrunn av at en må stirre opp - og ikke bort på lerretet...

Men - det er nok meget individuelt hva en opplever som rett sitteavstand.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dessverre sol, blå himmel og strålende vårvær i Bergen i dag.:evil: Så, jeg har måttet slite meg ut av sweetspor, slå av projektor og, etter et kort intermezzo her på pcen, bærer det rett utendørs.

Fikk koblet opp hele sulamitten i går kveld og rullet film fra klokken 22.00. I første omgang DVD og i formiddag en nedlastet divxfilm. Jeg var riktig trivelig. DVD var hakket bedre en divx. DVD - Mr. & Mrs. Smith - veldig bra bilde og god lyd. Divx - Mean Girls - bra, men noe uskarpt bilde, og merkbart forringet lydbilde. Men fremdeles er jeg sjokkert over hvor fett det var likevel... !

Hva gjelder brukervennlighet, plasseringsvennlighet, oppkobling også videre - dette var problemfritt og med små konsultasjoner i bruksanvisning og Aks test her på forumet, var det smertefritt å få ting til å funke. Kalibrering tror jeg derimot krever mer enn jeg kommer til å gi meg inn på med det første.

Venter i spenning på PS3 slik at jeg får testet denne projektorens reelle potensial.
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hört at z2000 har en problem med av den hopper ud af focus, er der nogen herinde der har erfaret det ?

I heard that z2000 jump out of focus, are there anyone in this forum who can confirm this ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei - ikke min ihvertfall.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en Z2000 til test i ca 50timer, og jeg opplevde heller ikke at den minstet fokus.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også Z2000 og er fornøyd med den, men skjønner meg ikke helt på den iris innstillingen. Har den på -30 nå i normal mode. Hva skjer hvis jeg stiller den mer mot sort altså si -50 vil den da virke på mer på mørkere bilder eller?? Noen som kan forklare dette litt nærmere? Og hva gjør Transient improvment for noe?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også Z2000 og er fornøyd med den, men skjønner meg ikke helt på den iris innstillingen. Har den på -30 nå i normal mode. Hva skjer hvis jeg stiller den mer mot sort altså si -50 vil den da virke på mer på mørkere bilder eller?? Noen som kan forklare dette litt nærmere?
    Dersom du benytter manuell iris modus, vil lavere verdi gi mindre lysutbytte, og lavere sortnivå. Dette ser du tydelig når du justerer.

Benytter du auto iris modus, vil funksjonen du beskriver fungere på samme måte som i manuell modus, men i denne modusen vil justeringene bare gjøre seg gjeldende nær maks hvitt og nær maks sort. Et bilde med middels mye lys i vil være uforandret, mens et bilde med nær 100% lys vil bli vesentlig dimmere.

Les min dybdetest for mer info: http://avforum.no/forum/tester-video...plv-z2000.html

Og hva gjør Transient improvment for noe?
    Det er en "kantforsterker" funksjon. Det vil si at den gjør objektkanter ol. skarpere. Ulempen er at det fort blir for mye slik at bildet fremstår med for mye falsk skarphet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp til kalibrering

Hei
    Har akkurat kjøpt nevnte projektor og er helt grønn på området. Trenger derfor litt hjelp til kalibrering. Er det noen som kan gi meg noen tips over innstillinger osv.? Er veldig fornøyd med projektoren, men kan sikkert hente mye mer ut av boksen enn ved fabrikkinnstillingene (:

Projektoren står i en kjellerstue som er nærmest lystett. Det er imidlertid lyst tak og vegger.

Håper på rask og god help. På forhånd takk

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å benytte andre sine innstillinger er dessverre lite vits da alle projektorer, selv av samme type, er veldig forskjellige på dette området.

Det er likevel mulig du kan få noen tips ved å lese deler av min dybdybdetest av PLV-Z2000.

http://avforum.no/forum/tester-video...0.html?garpg=1

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •