Valg av projektor.................

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink Valg av projektor.................

vurderer å gå til innkjøp av en projektor, og i og med at jeg er helt fersk på dette så tenkte jeg at jeg skulle spørre ekspertene her på forumet.

Her er noen av de jeg ser for meg som interessante:

Sony VPL-VW60
    JCV DLA-HD1 (kommer vel snart ny modell)
    Mitsubishi LVP-HC5000
    Espon EMP-TW1000
    Optoma HD81
    Benq W10000
    Marantz VP-15S1

Hva er styrker / svakheter på de forskjellige modellene, og jeg vil tillegge at jeg vurdere å kjøpe fra utlandet. Ser man på www.pricejapan.com osv. så er jo prisene omtrent havlparten av hva de er her i kongeriket.
    Er det noen ulemper å kjøpe dette fra utlandet, garanti er en sak, men det er jo mulig å sende ting tilbake til leverandører i utlandet også selvom dette selvsagt er noe dyrere.

Noen som gidder å komme med noen gode råd? Jeg er ute etter et knallbra bilde, og er ikke så veldig opptatt av tekniske ord og uttrykk for de sier meg ikke stort uansett

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TommyL
    vurderer å gå til innkjøp av en projektor, og i og med at jeg er helt fersk på dette så tenkte jeg at jeg skulle spørre ekspertene her på forumet.

Her er noen av de jeg ser for meg som interessante:

Sony VPL-VW60
    JCV DLA-HD1 (kommer vel snart ny modell)
    Mitsubishi LVP-HC5000
    Espon EMP-TW1000
    Optoma HD81
    Benq W10000
    Marantz VP-15S1

Hva er styrker / svakheter på de forskjellige modellene, og jeg vil tillegge at jeg vurdere å kjøpe fra utlandet. Ser man på www.pricejapan.com osv. så er jo prisene omtrent havlparten av hva de er her i kongeriket.
    Er det noen ulemper å kjøpe dette fra utlandet, garanti er en sak, men det er jo mulig å sende ting tilbake til leverandører i utlandet også selvom dette selvsagt er noe dyrere.

Noen som gidder å komme med noen gode råd? Jeg er ute etter et knallbra bilde, og er ikke så veldig opptatt av tekniske ord og uttrykk for de sier meg ikke stort uansett
    Det jeg kan si er at jeg ville gått for HD1 da jeg synes at den har det beste bildet av de du nevner med unntak av VW60 for den har jeg ikke sett enda og jeg har selv handlet i fra utlandet og jeg har veldig god erfaring med det.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding, er det andre som har noen innspill?

Tommy

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker for meg som om pris er uvesentlig i ditt tilfelle, så HD1 bør være ett bra valg. Jeg ser ikke regnbuer, men angsten for å stille å justere for konvergensproblemer gjør at jeg heller mot DLP teknologien. Dette henger tilbake fra CRT tiden. Er imidlertid usikker på hvordan dette er med HD1.

Uten å ha sett den holder jeg likevel en knapp på Benq w10000. Det tror jeg er en vanvittig projector.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •