Jvc Hd100 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 224

Tråd: Jvc Hd100

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk sett HD100 i går og må bare si dette var gode saker. Så faktisk betydelig skarpere ut enn de to HD1'ene jeg har sett , sortivået var sort men der er vel HD1 til å leve med for meg, og ingen lyse hjørner. Mere muligheter til gamma tweaks er jo en fordel, og fargene selv om de er med litt moms så ser det fantastisk ut!

En formidabel projektor men også en formidable pris desverre....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er het enig i det Henning skriver, noe som kanskje er naturlig siden det var den samme projektoren vi så
    Når det er sagt, synes jeg HD100 er en grei oppgradering fra HD1, men den koster for mye. Jeg fikk naturligvis veldig lyst på en, og er nå litt usikker på om min avbestilling av HD100 var riktig :twisted:

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg er het enig i det Henning skriver, noe som kanskje er naturlig siden det var den samme projektoren vi så
    Når det er sagt, synes jeg HD100 er en grei oppgradering fra HD1, men den koster for mye. Jeg fikk naturligvis veldig lyst på en, og er nå litt usikker på om min avbestilling av HD100 var riktig :twisted:
    Nå kan du angre...:-D

Men det er jo bare å bestille på nytt...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Nå kan du angre...:-D

Men det er jo bare å bestille på nytt...
    Jeg var også hjemme hos Nobleman sammen med Henning og AK igår kveld å så på HD 100 og den var bedre enn min HD 1,men så var jo også prisen deretter.Jeg lever godt med HD1 foreløpig.Jeg er ikke sikker på at AK bestiller på nytt,Andreas21.God Jul!
    Stølen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere snakker om at HD100 er dyr, noe den jo er. Derimot sett i forhold til HD1 så koster den kun 20K mer. Det er egentlig ikke såååå mye. Det er når en har gitt -60K for HD1 og må selge den for rundt halvparten for så gi -70K for HD100 at det blir virkelig dyrt.

Bedre ytelser sammen med motoriserte funksjoner samt prestisjen med å ha toppmodellen er vel verd 20K i differanse?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Dere snakker om at HD100 er dyr, noe den jo er. Derimot sett i forhold til HD1 så koster den kun 20K mer. Det er egentlig ikke såååå mye. Det er når en har gitt -60K for HD1 og må selge den for rundt halvparten for så gi -70K for HD100 at det blir virkelig dyrt.

Bedre ytelser sammen med motoriserte funksjoner samt prestisjen med å ha toppmodellen er vel verd 20K i differanse?
    Ja den er vel bedre men jeg tror ikke at det er verdt de 20K ekstra;-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker på at AK bestiller på nytt,Andreas21.
    Det er nok ikke jeg heller... Jeg føler at det er lurt å holde hesten litt, ogse hva som skjer i nermeste fremtid.

Dersom en skal kjøpe ny projektor og en opererer i såpass høy prisklasse som 50K+, tror jeg at HD100 kan være verdt 20K ekstra. Ikke for alle, men for de som vil ha det lille ekstra.

Når det gjelder å selge HD1 for å kjøpe HD100, er det relativt dårlig butikk. Det er også hovedgrunnen til at jeg ikke har byttet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Jeg er enig med deg dersom du står foran innkjøp av ny proj uten å ta hensyn til den gamle du har,men her blir problemet ,at vi allerede har kjøpt til 55 tusen og skal selge for minus ca. 40 tusen,da blir det ca.30 pluss.OG det er et litt dårlig regnestykke.HD 1 er fremdeles en meget god proj. God jul til deg!
    Stølen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    HD 1 er fremdeles en meget god proj.
    Den nest beste, og øverst på min ønskeliste

Sitat Opprinnelig postet av stølen
    God jul til deg!
    Stølen
    Riktig god og høyoppløst jul til deg også

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skalering

Noen som vet noe om skaleringen i Black Wing Three (HD100) konta Black Wing Two (HD1)?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe om skaleringen i Black Wing Three (HD100) konta Black Wing Two (HD1)?
    HD100/BW3 har en nyere versjon av Gennum VXP prosessoren (GF9351 vs GF9450). Forskjellene er nok ikke store, men som alltid er det noen forbedringer.
    Les mer her: Gennum | Video Products | GF9450

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og for de som ikke gidder å følge den ekstern linken:
    Jvc Hd100-9450-vs-9351-jpg
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at både HD1 og HD100 er betydelig rimeligere i Danmark, 40k og 55k (Dkk)respektive, iflg annonse i High Fidelity.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å gjøre dette til en prisdiskusjon, tror jeg prisene du refererer til er importerte projektorer. Med andre ord ikke levert av JVC Danmark.

Fin test fra Projectorreviews btw.

Newcomer Triton sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på om det er component eller hdmi som gir det beste bildet fra en blu-ray spiller på hd100, og om det er noen av dere som har sammenlignet bildet fra en htpc med blu-ray drev vs en standelone blu-ray spiller ? .

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Component vs HDMI? Du er vel klar over at du ikke får spilt av 1080p24 via komponent?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Triton sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jeg ikke klar over nei , men har du sammenlignet htpc vs en standalone blu-ray spiller .
    Vurderer å kjøpe meg en sony bdp-s500 , men hvis ikke den gir ett nevneverdig bedre bilde enn min htpc tror jeg at jeg venter litt .

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sammenliknet, men hadde jeg det, ville det neppe vært relevant uansett. En HTPC yter ikke bedre (eller dårligere) enn de forusetninger den er gitt. Det vil si valg av harware, software og måten dette er satt opp på. Ergo sier det lite om min HTPC yter bedre eller dårligere, for den er ikke lik din uansett. En standalone blu-ray spiller er jo ikke annet enn en HTPC kapslet inn i en liten boks, og påført begrensninger for hva den kan (og ikke kan) gjøre. ;-) Det skiller vel ikke allverden med andre ord, annet enn når det gjelder brukervennlighet da.

Forøvrig, en PC som yter godt som HD-avspiller, koster sikkert en god del mer enn en standalone avspiller.

Videre diskusjon rundt HTPC hører vel ikke inn i denne tråden, men kan tas i rett kategori (der det allerede finnes diskusjoner med samme tema). :-D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske fersk brukt innkjøp HD1 eier og har desverre/heldigvis ikke sett HD100 i aksjon ennå. Den må imiddlertid være ganske mye bedre enn HD1 før jeg eventuellt ville vurdert den med dagens priser på brukte HD1, men det er vel ikke slutt med utvikling og pris setting ennå. (Får sjekke når du får i gang din HD100 i ditt meget oppegående kino oppsett Tor...)

Har altså nå rett før jul tatt det tunge/lette avgjørelsen med å byttet ut en ganske god Electrohome 8500 ultra trerørs (med HD144 linser og tydelige oppløste scannelinjer selv i 1080p) til fordel for en HD1, og mitt intrykk er hovedsakelig possitivt, spesiellt når det gjelder bilde skarphet og "trykk" i enkelte film sener som er krevende for en 8" CRT. dvs, sort verdensrom himmel med mikroskopisk små lysende objekter og problemer med en mer soft scannlinjefølelse på meget lyssterke filmsener eller haloing som ikke filmskaperen har ment skal være der, som vel er noen av CRT prinsippets utfordringer. 9" modeller er vel litt bedre her, men har vel også noen av de samme CRT prinsipp problemene. Det var også lettere å få en mer korrekt gamma og gråtone skala og mindre problem med sort-knusing mellom forskjellige kildematerialer, samt et meget raskt lett og enkelt og greit oppsett med lens shift og zoom i HD1 sin favør.

Det jeg savner fra CRT er ikke at jeg ikke trengte å bruke winch eller andre kameratslige løftemetoder for å få projektoren opp i takfeste for å si det sånn, og det å lett kunne gjøre dette lett selv på HD1, uten mulige helseskader og kunne holde projektoren i venstre hånd og sette inn boltene med høyre var en stor fordel. Det jeg hovedsakelig savner fra CRT er at rommet kan bli helt sort ved enkelte seneskifter (en nesten skremmende følelse spessiellt på "lampeventiler" ). For å få den samme helt sort følelsen på HD1 må man trykke to ganger på off knappen.....

En annen ting som jeg har merket meg er at den samme følelsen av å gå fra et forholdsvis mørkt innemiljø og ut i fullt solskinns/snø eller fjernlys blendende effekten man faktisk kan få ved CRT selv med de beskjedene lysstyrkene, det opplever jeg som mindre fremtredende på HD1, ettersom hele lysstyrken er flyttet opp i et område der øynene er litt mindre dynamisk følsomme og man etter min mening derfor ikke får denne blennende følelsen.

Er HD100 mye bedre til å helt "sorte ut" rommet i forhold til HD1 er den kanskje langt på vei værd de tidligere nevnte 20kkr i denne tråden, slik at den ganske realistisk og litt ubehagelige blende følelsen man faktisk kan oppleve med CRT projektorer.

Spørsmålet i disse dager er kanskje om man burde vurdere en god anamorph linse og en 2,35:1 > 16:9 strekkende bildeprosessor for å utnytte hele potensialet til bildebrikkene på HD1 på 2.35:1 materiale før man eventuellt velger å gå for HD100, eller tar den helt ut og tar en ja takk begge deler med en HD100 og anamorph linse.

Det at den interne bildeprosessoren i HD100 kan strekke et 2,35:1 format bilde til 16:9 uten en ekstern og ofte meget dyr prosessor er vel også med på å redusere prisforskjellen noe, men da må man vel allerede ha en god anamorph linse (som ikke ødelegger kontrast eller bildeskarphet) tiljgengelig for å virkelig få utnyttet dette maksimalt.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •