Jvc Hd100 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 224

Tråd: Jvc Hd100

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Kunnskapsrike, er vel et mer dekkende ord enn gale ja.

Det stemmer nok det, grunnen til at jeg misunner dem litt og synes de er litt gale på en god måte er at de alltid skrur frahverandre alt de tester slik at en kan få se projektorene fra innsiden. Det gjør jo at det rykker i ingeniøren i meg....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer nok det, grunnen til at jeg misunner dem litt og synes de er litt gale på en god måte er at de alltid skrur frahverandre alt de tester slik at en kan få se projektorene fra innsiden. Det gjør jo at det rykker i ingeniøren i meg....
    Ditto !!

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på Homecinema-HighFidelity messen i Hannover for en uke siden, hvor Cine4Home sammen med JVC presenterte HD100. Ble litt skuffa over at HD100 stod på hele tiden, og at de ikke skifta mellom HD1 og HD100. Kanskje de var redde for noe? Jeg så i hvert fall ikke noen påfallende forskjell i bildekvalitet i forhold til HD1 som jeg har hjemme. 3000 euro er mye penger for å hoppe opp fra HD1 til HD100. Det er vel det som gjør at HD1 er HD100s største problem.

Noe som ikke var implementert enda var 21:9 funksjonen. Men hvordan det fungerer demonstrerte gutta fra : Grobi veldig godt på Sonys stand sammen med optikk fra Schneider.

Jvc Hd100-messe-hannover3-jpg

Men etter å ha sett dette demonstrert og sett kostnadene på optikken, tror jeg dette kun vil forbli noe for spesielt interesserte. Jeg synes ikke gevinsten er verdt investeringa. Jeg tror jeg nøyer meg med zooming og fjerning av sidemaskering for å se 21:9 materiale.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    21:9 ?!?

er det noe som heter det eller er det du som har funnet frem kalkulatoren og døpt om 2.35:1 ?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    21:9 ?!?

er det noe som heter det eller er det du som har funnet frem kalkulatoren og døpt om 2.35:1 ?
    Kall meg påvirka av utlandet, Hannover messa spesielt, der var begrepet 21:9 brukt hele tiden. Men på en annen side 16:9 er veldig innarbeidet i stedet for 1.78:1, så hvorfor ikke 21:9 i stedet for 2.35:1?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    Kall meg påvirka av utlandet, Hannover messa spesielt, der var begrepet 21:9 brukt hele tiden. Men på en annen side 16:9 er veldig innarbeidet i stedet for 1.78:1, så hvorfor ikke 21:9 i stedet for 2.35:1?
    Et helt kurant og godt poeng, men guuud så vanskelig det blir å venne seg til det :-D :twisted:

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maastricht er det sony vw200 jeg ser på bilde? er det den du så eller jvc hd100?

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    21:9 ? hvordan var det da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    3000 euro er mye penger for å hoppe opp fra HD1 til HD100. Det er vel det som gjør at HD1 er HD100s største problem.
    AVS har vissnok "greie" priser både på HD1 og HD100 (RS1 og RS2) når den kommer. Langt under MSRP. Om jeg ikke tar helt feil 4500 usd ca.

Uansett har JVC priset seg ut....

Men når vi først snakker om priset seg ut så går jo Benq W10000 fortsatt til over 50 lapper i Norge... I dette markedet fungerer ikke konkurranse i praksis.

Prisene på elder modeller stuper i det en ny modell blir lansert av samme fabrikat, men påvirkes lite eller ingenting av konkurrentenes alternativer...

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Skulle vært artig og vist om de har ødelagt noen prosjektører ved å skru dem ifra hverandre.. Uansett, det er synd at de ikke skriver flere av testene sine på engelsk. De er ekstremt nøyaktige, og er vel de mest rutinerte i gamet. Greg Roberts (riktig navn?) hos Widescreen Review er vel også flink, men tror tyskerne er hakket galere..

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Maastricht er det sony vw200 jeg ser på bilde? er det den du så eller jvc hd100?
    Ja, det er en VW200. Hartmut Berberich fra SIM2 Tyskland hadde et foredrag om prosjektorteknikk, og han kalt denne messa for "projector heaven". Det var mye snacks der.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    21:9 ? hvordan var det da?
    Bredere :grin:

De foret to PJ med samme bilde hvor den ene PJ hadde en Schneider linse foran. Så stilte de ett DVD-cover foran den ene PJ'en slik at de kunne kjapt switche mellom de to PJ'ene. Den ene med 16:9 og den andre med 21:9.

Bildet ble bredere, jeg er fristet til å si "marginalt" bredere. Jeg synes bredere ble bedre, men når en tar i betraktning at denne linsa koster 1600 euro, da synes jeg det koster mer enn det smaker.

Kanskje kan man finne billigere linser, men ifølge Hartmut Berberich fra SIM2 Tyskland er den største forskjellen (i pris og i bildekvalitet) mellom en god og en mindre god PJ nettopp linsa.

Så kommer brukervennligheten også inn i bildet. Linsa er montert på ei skinne som du må dra frem og tilbake de gangene du skifter mellom å vise 16:9 og 21:9. Dette kan du få motorisert, og da koster det jo selvfølgelig enda mer.

Så alt i alt synes jeg at det var "kulere" å se bildet i 21:9, men at det er alt for kostbart i forhold til hva du får igjen. Siden jeg har en full HD PJ tror jeg at jeg blir fornøyd nok med å bruke zoom mellom 16:9 og 21:9.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Skulle vært artig og vist om de har ødelagt noen prosjektører ved å skru dem ifra hverandre.. Uansett, det er synd at de ikke skriver flere av testene sine på engelsk. De er ekstremt nøyaktige, og er vel de mest rutinerte i gamet. Greg Roberts (riktig navn?) hos Widescreen Review er vel også flink, men tror tyskerne er hakket galere..

Det har de sikkert, men det skriver de nok ikke om. De er flinke og grundige, for meg hjelper det med en kone som har bodd mange år i tyskland og babelfish når hun ikke gidder (skole tysken min er ikke en gang det den var, og det har den heller aldri vært...)

Når det gjelder guruer så er nok Greg i WSR en av de virkelige store i verden sammen med Joe Cane i USA slik jeg forstår det (og noen hakk mer tyngde en tyskerne, men som alltid er ekstremt tidlig ute og ja vi får se innmaten (jippi), men selv gruer kan ta feil (selv om det er skjeldnere enn for oss andre) og en trenger jo ikke alltid være enige med dem.

Det jeg er mest redd for mhp guruer og andre som tester er at produsentene sender eksemplarer som har fått ekstra god kvalitetskontroll før de forlater fabrikken til dem, noe som man selvsagt aldri vil få bekreftet noen gang : - )

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest flere steder at HD100 skulle komme i midten av november. Noen som vet om den kommer snart?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest flere steder at HD100 skulle komme i midten av november. Noen som vet om den kommer snart?
    Midten/slutten av desember er nok mer riktig..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det kommet noen endelig pris på den? Skal bli spennende å se hvor gunstig den blir i Japan.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det kommet noen endelig pris på den? Skal bli spennende å se hvor gunstig den blir i Japan.
    Veiledende pris vil bli 79.990,-

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: dette er en teknisk tråd.

Den er god, men da burde vel veiledende norsk pris på forrige innlegg også slettes da.

Se Produkt og prisjakt video.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om rs232 protokollen til HD100 ligger ute?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: dette er en teknisk tråd.

Den er god, men da burde vel veiledende norsk pris på forrige innlegg også slettes da.
    Veiledende er greit å nevne i tekniske tråder. Produkt og prisjakt skal tas under de riktige kategoriene.

Noen som vet om rs232 protokollen til HD100 ligger ute?
    Det er nok litt tidlig...

Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •