Jvc Hd100 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 224

Tråd: Jvc Hd100

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    om du går fra 0.002 til 0.001 lumens, så har du økt kontrasten noe enormt. Men tror du at du opplever dette i noe særlig grad? Med mindre du har sortmaskert rommet ditt fullstendig vil du neppe se forskjell AK. Lyset fra utsiden av bildeflaten vil jo overstige dette nivået likevel? Etter hva jeg har forstått så er ikke lysstyrken økt på HD100 (i forhold til HD1)?
    Lysstyrken er den samme, så det er i den mørke enden endringen er gjort. Når det gjelder hva man ser, og ikke ser, er jeg overbevist om at en halvering av sortnivået er synlig hos meg. Rommet mitt er veldig mørk, og blir kanskje mørkere etterhvert. Da med adgang forbudt for alle med hvite t-skjorter.. :razz:

Ellers er jeg enig imed deg. I lave APL scener, vil forskjellen være liten, men i de absolutt mørkeste scenene, som gjerne varer en stund, vil man kunne se en forbedring.

Men igjen, man bør ha et GODT maskert rom for å kunne dra nytte av en projektor med såpass høy kontrast som HD100 har.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    hysj........ du må ikke si det så høyt at Andreas21 hører det, for da bytter han ikke ut sin BW2
    Hørte ikke??:-D

Jeg har 100% sortmaskert rom så det skal ikke påvirke ytelsene. Blir nok en pent brukt BW Two på deg snart.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT, men likevel.................

jeg syns det var smart av JVC å opprettholde produksjonen av HD1. For selv om HD100 er bedre, er det ingen tvil om at HD1 er en fantastisk projektor.
    Synd for JVC at dette valget kom så sent. Hadde de bestemt seg for dette litt tidligere, ville jo projektoren vært en soleklar EISA vinner.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg syns det var smart av JVC å opprettholde produksjonen av HD1. For selv om HD100 er bedre, er det ingen tvil om at HD1 er en fantastisk projektor.
    Synd for JVC at dette valget kom så sent. Hadde de bestemt seg for dette litt tidligere, ville jo projektoren vært en soleklar EISA vinner.
    Det forklarer jo hele greia. JVC hadde med andre ord ikke tenkt å fortsette produksjonen av HD1, men ombestemte seg likevel. Dessverre litt for sent til å få EISA prisen, som da VW60 stakkk av med.

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når blir det en test av HD100 Gorm?
    Mvh bigtor

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...min kommentar til demoen på IFA må være at avstanden til lerretet var noe lav og vedkommende foran burde ha tatt en dusj med det første... Rent bildekvalitetsmessig så det imidlertid veldig veldig bra ut, den krystallklare gjengivelsen er jo "to die for". ...det jeg imidlertid kicket litt på var relativt dårlig konvergens, og skulle jeg kunne be om noe måtte det være mer nøyaktig konvergensstyring, spesielt på en såpass kostbar sak. Det beste er selvsagt at panelene er godt konvergert i utgangspunktet...

Litt vanskelig å vurdere kontrasten, de fikk dessverre bittelitt strølys inn på lerretet, men det så jo veldig bra ut...

Fargene var også veldig gode, men det var liksom ikke nok materiale til å virkelig klare å bedømme dette... I følge Ak, som jo har HD1 (min Blackwing har allerede gått i glemmeboka), var fargene noe bedre (eller mer "ekte").

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Lygren skriver, synes jeg fargene så lovende ut, men det er nesten helt umulig å vurdere slike ting i et helt ukjent oppsett.
    Uansett så gleder jeg meg til å få kikket på den i eget oppsett når den tid kommer.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal på IBC messa i Amsterdam til helgen. Håper at JVC professional viser HD100, men jeg tror desverre at de kun skal vise HD1. Hadde vært gøy å sett den.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket akkurat med Bjørn H som er i Denver, og hadde vært på demo med JVC HD100. Det var under gode forhold med tanke på strølys og refleksjoner. Han var meget imponert, og mente at den økte kontrasten var godt synlig, først og fremst med nok engang en stor forbedring i mørke partier, der meget mørke partier så enda bedre ut en ved HD1. De viste sekvenser fra blant annet Batman Begins.

Virker som JVC har tatt igjen de andre produsentene med nok en runde, nå ligger de 2 runder etter. Så det ser ut som om andre produsenter må konkurrere på pris, da denne JVC'en sikkert blir så dyr at det ikke blir så mange som kjøper den.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Indikasjon på leveringstidspunkt?
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Februar 2008.
    Grobi raporterer fra CEDIA at HD100 skal være leverbar fra november.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder fra Cedia 2007

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket akkurat med Bjørn H som er i Denver, og hadde vært på demo med JVC HD100. Det var under gode forhold med tanke på strølys og refleksjoner. Han var meget imponert, og mente at den økte kontrasten var godt synlig, først og fremst med nok engang en stor forbedring i mørke partier, der meget mørke partier så enda bedre ut en ved HD1. De viste sekvenser fra blant annet Batman Begins.

Virker som JVC har tatt igjen de andre produsentene med nok en runde, nå ligger de 2 runder etter. Så det ser ut som om andre produsenter må konkurrere på pris, da denne JVC'en sikkert blir så dyr at det ikke blir så mange som kjøper den.
    Det høres vel og bra ut, og er det samme som jeg opplevde når jeg så den på IFA. Økt kontrast og gammajustering er vel og bra, men hvorfor kan de ikke tilby en preset med korrekte farger? DET er litt irriterende.

Grobi raporterer fra CEDIA at HD100 skal være leverbar fra november.
    Det er ikke lenge til...........

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så fornøyd med HD1, føler ikke sterkt behov for å oppgradere. Jeg vil ihvertfall vente til at produksjonen har 'modnet', og at den store 'hypen' har lagt seg noe. Ingenting er perfekt, og regner med at det gjelder HD100 også, men veldig fristende med så formidabel økning i kontrast.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt info fra en amerikansk site som under Cedia snakket med en av konstruktørene til HD100/RS2.

The JVC Update

As an installer-focused show, we mostly encountered sales and marketing types, who gave us fluff answers to our questions and usually didn't even know the specs of the product they were trying to sell. There were a few exceptions, one of which being JVC, who allowed us to sit down with Gary Klasmeier, the Product Engineering Manager for JVC Professional Products including the newly announced DLA-RS2.

Sitting down with Gary we were able to get much more detail on the RS2 and how it differs from its predecessor.

Typically, a projector will take around 18 - 24 months to go from brainstorming a model to release. With DLA-RS2, a number of items were borrowed from the RS1 design, such as the case, thus allowing for a shorter design cycle.

The RS2/HD100 projectors that were at CEDIA were only about a week old before they were brought out to the show, they were in all senses of the words: engineering samples. The next step for JVC are pre-production samples, these ones will be used to figure out exactly what needs to be fixed/changed before going into mass production. JVC is expecting the first pre-production samples back by the end of this month, at which point he will have a better idea of when the final shipments will go out.

Right now JVC is targeting late November for the release of the DLA-RS2 and DLA-HD100, a stark contrast to Sony's immediately available VW60 but potentially worth the wait.

Color Accuracy and Adjustment

With the RS2/HD100, JVC has added a number of color and gamma adjustment options that weren't there in the RS1.

The OSD menu offers RGB adjustment at several points along the gamma curve as you can see from the picture below:

You can also now individually select gamma correction values instead of having to rely on factory presets.

Improvements: RS1 vs. RS2
    The JVC DLA-RS1 was widely regarded as an excellent LCoS projector at its price point, so we wanted to know what had truly changed between it and the new RS2 resulting in better specs and a higher price.

The RS2 primarily uses improved LCoS panels, reducing stray light within the panels themselves, and thus improving contrast ratio. Much like CPU and GPU manufacturing, when producing LCoS devices, JVC can learn a lot about tweaking its production to result in improvements to the chips. In the case of the RS2, JVC was able to improve the surface uniformity of the LCoS panels and reduce the space between pixels.

The less uniform the LCoS surface is, the more variance there will be between phase angles of the liquid crystals on the chip, resulting in stray light especially if they are all supposed to be angled the same for example in a totally black portion of a scene. Flatter pixel surfaces and smaller pixel gaps allow the liquid crystals to all stay in the same line and keep the same phase angles, giving you improved contrast ratio.

Other improvements to the display engine included changes to the color filters; by narrowing up some of the color filters in the RS2, JVC was able to reduce stray light which also contributed to the increase in contrast ratio.

Although the lens is different from the RS1 to RS2, it appears that there are no visual benefits to the new lens. JVC simply went from a manually operated lens to a motorized lens.

JVC on 2.35:1
    JVC is one of many companies offering the Panamorph UH380 as an option for 2.35:1 setups, we asked Mr. Klasmeier why JVC didn't simply produce its own 2.35:1 lenses, ideally at more affordable price points to better service the needs of the consumers.

From JVC's perspective, the fact that it is even offering the UH380 as an option is a huge step forward. The success of the UH380 option will really determine what JVC decides to do in the future, but as 2.35:1 setups become more popular you can expect manufacturers like JVC to begin considering marketing and selling their own anamorphic lenses.

Link til siden.

AnandTech: CEDIA 2007 - Day 3: Marantz, JVC and Samsung Projector Wrap-up

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, en må jo innrømme at en får litt vann i munnen når en leser spekken her da... Jeg for min del er opptatt av at de får bedre piksel-alignment alla Sonys VW60 (noe jeg ikke kunne se at den hadde en forbredret utgave av?) samt at de i størst mulig grad unngår lyse hjørner. Nå var problemet med lyse hjørner svært lite synlig på demoen i Tyskland, og på den ferdige produksjonsmodellen kan det jo gjerne hende at problemet nesten er totalt eliminert.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De gale tyskerne har sett litt nærmere på den i en preview:

Cine4Home - Start Seite - www.cine4home.de

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor sier alle (hvertfall Ak også) bestandig "de gale tyskerne" ?? Skjønner at de er grundige, men gale.....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunnskapsrike, er vel et mer dekkende ord enn gale ja.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •