Epson TW700 - ikke helt fornøyd...andre alternativer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson TW700 - ikke helt fornøyd...andre alternativer?

Jeg trenger noen gode råd.

Jeg brukte rundt 10k på en TW700 og er ikke helt fornøyd med bildet. Synes spesielt det blir litt for dårlig i mørke scener. Dette til tross for at jeg sitter i et svært mørkt (mørk brune vegger og gulv, men hvitt tak). Ser film kun etter at det er helt mørkt ute. Itillegg synes jeg bildet kan være litt blast og uskarpt.

Jeg lurer på om jeg skal levere den tilbake og kjøpe en annen. Kanskje helst DLP da projektoren kun skal bruk til film i full mørke? Jeg trenger tips til hvilke alternativer som finnes. Vil ikke bruke mye mer enn 12-13000 kr. Hadde PE8720 vært å oppdrive hadde jeg nok kjøpt den. Vil ikke ha brukt. Eller bør jeg først som sist hoppe uti det og kjøpe en 1080p projektor med en gang. W9000 er jo billigere nå, men så har man den dårlige lens-shiften...

Hva er deres erfaringer? Det er sikkert mange som har TW700 og er alle fornøyd? Eller er det bare meg som ikke har justert bildet godt nok?

Newcomer Syltynn sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg noen expert på justering av bilde men jeg har hatt min tw700 ca. et halvår nå og jeg er veldig fornøyd iallefall. Bruker en Sony NS 92V dvd spiller og oppskalerer til 720P.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syltynn
    Nå er ikke jeg noen expert på justering av bilde men jeg har hatt min tw700 ca. et halvår nå og jeg er veldig fornøyd iallefall. Bruker en Sony NS 92V dvd spiller og oppskalerer til 720P.
    Slik jeg har forstått det, så er det ikke så lurt å la DVD spilleren oppskalere men heller la projektoren gjøre dette da billedbehandlingen i projektoren er bedre. JEg har en Yamaha S661 og hadde først 720p i output på den. Så leste jeg her på forumet at det var bedre å sende ut i 576i, noe jeg gjorde. Det resulterte i bedre bilde og mer justeringsmuligheter på projektoren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •