PJ-TX200 og oppløsning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PJ-TX200 og oppløsning

Hei

Jeg har en Hitachi PJ-TX200 prosjektor som blir foret med signal fra en Yamaha 661 DVD via hdmi. Jeg er relativt fornøyd med bildet egentlig, men kun i lav oppløsning. Når jeg kjører 720x1280 får jeg skygger/dobbeltbilde. Dette er ganske irriterende. Når jeg kjører 567x720 blir det fint.

Utover dette har jeg noen mørke felter som går som svake linjer nedover i bildet. Disse har ca 2-3cm avstand. Dette er kun synlig i veldig lyse scener, med feks skyer eller is.

Er prosjektoren min som den skal være?

Jeg har også testet med en Yamaha 1700 og problemet er det samme.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SOEDAL
    Hei

Jeg har en Hitachi PJ-TX200 prosjektor som blir foret med signal fra en Yamaha 661 DVD via hdmi. Jeg er relativt fornøyd med bildet egentlig, men kun i lav oppløsning. Når jeg kjører 720x1280 får jeg skygger/dobbeltbilde. Dette er ganske irriterende. Når jeg kjører 567x720 blir det fint.
    Har du testet med en annen kabel? Jeg ville også testet med en annen HDMI kilde om mulig, for å være sikker på at det ikke er spilleren som tuller.

Utover dette har jeg noen mørke felter som går som svake linjer nedover i bildet. Disse har ca 2-3cm avstand. Dette er kun synlig i veldig lyse scener, med feks skyer eller is.

Er prosjektoren min som den skal være?
    Det er vertical banding (VB), og er ganske normalt på "eldre" LCD projektorer. Dersom TX200 har en funksjon som heter "stripes" (Jeg vet TX300 har), kan du prøve å justere litt opp og ned på det grønne LCD panelet (Valg mellom rødt, grønt og blått).

Jeg har også testet med en Yamaha 1700 og problemet er det samme.
    Dobbeltbildet/skyggene med 1280x720 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar.

Jeg kan ikke se noen funksjon som heter stripes, så dette er vel kanskje noe jeg bare må leve med.

Skyggene/dobbeltbildet var også tilstede med Yamaha 1700. Jeg hadde håpet at fenomenet skulle forsvinne med den dyrere spilleren, men slik ble det ikke.
    Jeg bruker et lerret på 213cm bredde og sitter bare ca 2.5m borte. Bildet blir veldig avslørt av den korte avstanden. Fenomenet er tydeligst på tekst og menyer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du har ikke testet med en annen HDMI kabel? Evetuelt å teste med komponentvideo ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Men du har ikke testet med en annen HDMI kabel? Evetuelt å teste med komponentvideo ?
    Nei. Jeg har ikke testet med en annen HDMI, men det kan da ikke gi slike forskjeller?

Komponent har jeg prøvd, men jeg kan ikke regulere oppløsningen på denne utgangen, så det er ikke sammenlignbart. Jeg får ikke 1280x720 ut på komponent. Hmmm...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Jeg har ikke testet med en annen HDMI, men det kan da ikke gi slike forskjeller?
    Ingenting er umulig dersom kabelen din ikke er 100%. Det er en så enkel ting å teste at du burde gjøre det...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok. Jeg skal få lånt en kabel. Har du en slik prosjektor selv? Disse skal da funke greit med 720p inn?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke en slik selv nei, men jeg har sett endel på TX200, og testet TX300 for en tid tilbake. Jeg opplevde ingen av de problemene du skisserer. Det skal absolutt ikke være slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en Hitatch pj 300 og syns det er bra bilde,de er nok dvd formatet og størrelsen på lerretet som setter standarden.Bruker supra componentkabel,forhandleren hadde testet begge deler, og mente de va best?
    Men de va stor forskjell på bildet på 576i og 576p,576i var faktisk mye bedre.
    Ska kjøpa hdmi kabel,e jo nødt te å testa 720.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frustrerende greier dette her. Nå har jeg sittet å eksperimentert litt, og på 576P ser det ok ut. Jeg bruker menyen til dvd-spilleren samt tekst i spillefilm som referanse på dette med skyggevirkning/dobbeltbilde. Med utsignal på 576P fra spilleren ser det ok ut. Ingen skygger.

Med 720P kommer det skygger både på filmteks og på bokstavene i dvd-menyen.

Om det er noen i Kristiansand som har lyst til å ta med seg en DVD-spiller og eventuelt en HDMI kabel for å ha et kontrollpunkt på spilleren min, så er du hjertelig velkommen. Kjenner bare en person som har en ok DVD-spiller, og han har samme som min(Yamaha 661). Jeg trenger et annet referansepunkt. Om noen skulle ha lyst på en hjemmekinoprat og en kopp kaffe, så send en melding til meg, plukk med deg spilleren din, og stikk innom.

Håper noen kan hjelpe meg eller tipse meg om hvor feilen kan ligge.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

stripes

Heisann! Jeg har selv samme projektøren og er kjempefornøyd og har aldri vært borti samme problemet. Uansett så kan du gå inn på MENY - VALG - SERVICE. Der vil du finne noen instillinger du kan prøve å forske litt på. Blandt andre så vil "stripes" være der. Selv har jeg vært plaget med artifacts når jeg har brukt dårlige kabler. Prøvde bedre kabler, å vips! så var alt bra:-D Prøv instillingene på servicemenyen før du handler nye kabler!

-Alexander

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •