Ufornøyd med min TX200 - "Tåkete" bilder - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Først og fremst vil jeg bare si at jeg føler meg dum som et stykke brød akkurat nå.. Problemet har ikke vært sharpness, div. bildejusteringer, linsa, fokus, kilder, kabler etc etc. Ved å bare henge opp ett A4 ark på lerretet så jeg med en gang hva som var problemet. Det er ene og alene lerretet som er skyld i denne "tåka".

Som jeg skrev tidligere i denne tråden så har lerretet sånne små ruglete spor(se vedlagte bilder), det er disse som forårsaker de uklare bildene. Jeg kan ikke fatte hvorfor man har lagd sånne spor i lerretet. Dette forbedrer ikke bildekvaliteten på noen måte, men heller omvendt. Når jeg bruker flere tusen kr på et lerret, og jeg finner ut nå at jeg kunne lagd et bedre lerret ved hjelp av noen A4 ark, da blir jeg rimelig forbanna.

Er det sånne ruglete spor i andre lerreter også? Har dette noe å gjøre med at det er et grått lerret og ikke et hvit? Er det andre her som har dette lerretet; "GreyLine Diplomat Manuell 16:9" fra Euroscreen?

Jeg har lagt ved noen bilder hvor dere kan se den store forskjellen, når jeg har hengt opp et par A4 ark på lerretet. Har også tatt bilder av lerretet som viser disse ruglete sporene.

Ellers vil jeg takke alle dere som har hjulpet og svart meg, å beklage for at jeg har brydd dere med et så enkelt og dumt problem som dette

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo nesten ut som det malt med strukturmaling det lerretet. Kan det være mulig at det virkelig skal være slik?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt lerret ser sånn ut det og..Ruglete som f..
    At du får fokus oppe og ikke nede er ikke lerret sin feil vist den ikke henger på 1/2 8 da..

Har du prøvd med kompositt/component/s-video for å se om tåka er der da og?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips er å sjekke om overscan står på "10", som betyr 0% overscan. Står denne på et lavere tall, vil du kunne få et litt mindre skarpt bilde.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Har du prøvd med kompositt/component/s-video for å se om tåka er der da og?
    Har faktisk ikke prøvd dette, men har heller ingen kabler som er lange nok. Kan se om jeg får til noe i morra..
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Et tips er å sjekke om overscan står på "10", som betyr 0% overscan. Står denne på et lavere tall, vil du kunne få et litt mindre skarpt bilde.
    Overscan står på 10..

Men som sagt så vil jeg tro det kun er lerretet som er problemet. Jeg ser det bare tydligere og tydligere nå. Bare ved å se på de bildene jeg la ved, så ser man hvor stor forskjell det blir med bare et enkelt A4 ark.

Har deres lerreter også sånne mønstre eller er de glatte og fine(som et A4 ark)? Jeg må jo bare kjøpe et nytt lerret jeg nå, og da selvfølgelig et uten sånne mønstre.. Noen anbefalinger? Vil ha ramme denne gangen.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har deres lerreter også sånne mønstre eller er de glatte og fine(som et A4 ark)? Jeg må jo bare kjøpe et nytt lerret jeg nå, og da selvfølgelig et uten sånne mønstre.. Noen anbefalinger? Vil ha ramme denne gangen.
    Euroscreen lerretene har ganske mye struktur. Dreamscreen Dynagrey og Adeo Greyvision kan være gode alternativer.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nesJe
    Har faktisk ikke prøvd dette, men har heller ingen kabler som er lange nok. Kan se om jeg får til noe i morra..
    Sett dvd spilleren under PJen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Euroscreen lerretene har ganske mye struktur. Dreamscreen Dynagrey og Adeo Greyvision kan være gode alternativer.
    Ja, jeg har sett litt på dette lerretet; "DreamScreen V2 DynaGrey WideFrame 16:9 200 cm/92"", men har dem ikke disse lerretene i Frame? 8 cm bred ramme på hver side blir vel veldig mye? Jeg så også at det gikk an å bestille dukprøve, det kunne jo ha vært lurt.

Da jeg hang opp A4 arkene på lerretet så jeg hvor grå den hvite skrivebordsbakgrunnen egentlig ble i forhold til hva den skulle være, men sortnivået ble jo selvfølgelig litt dårligere. Så jeg er litt usikker på om jeg vil ha grått eller hvitt lerret...

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både tx-200 og Dreamscreen dynagrey ramme 92 " syntes dette er en knall kombo. Noe struktur er det i lerretet men det påvirker ikke i negativt.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Jeg har både tx-200 og Dreamscreen dynagrey ramme 92 " syntes dette er en knall kombo. Noe struktur er det i lerretet men det påvirker ikke i negativt.
    Det er vel angrerett på lerretet? Er bare så redd for å kjøpe et nytt lerret hvor strukturen er så tydelig som på det jeg har nå, at det ødelegger filmopplevelsen Er det bare grå lerret som har denne strukturen eller er det det samme med hvite lerret?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et DIY lærret stående som du kan få for en billig penge om du er intressert.

Dårlig bilde men...

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nesJe
    Det er vel angrerett på lerretet?
    Det skal ikke være noe problem angrerett har du , be om en dukprøve dersom du er i tvil..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haljan
    Jeg har et DIY lærret stående som du kan få for en billig penge om du er intressert.
    Nå bestilte jeg akkurat dukprøver, men kan ta kontakt hvis det skulle bli aktuelt. Ellers tusen takk

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet disse dukprøvene jeg bestilte. Jeg hadde aldri trodd de skulle være så små, men det gikk jo greit. Det første jeg la merke til var at det ikke var så mye struktur i disse lerretene, noe som for meg var veldig positivt. Da jeg satte på prosjektoren så jeg med en gang at denne tåka ikke var til stede(wee)

Jeg var litt usikker på om jeg skulle gå for hvitt eller grått lerret, men etter mye testing så blir det nok et "DreamScreen V2 DynaGrey 92"" rammelerret. Rommet mitt er det gamle gjesterommet vårt med gule og røde vegger, så jeg har jo ikke akkurat 100% lyskontroll:P

Hvor høyt og bredt er hele dette lerretet egentlig? Veggen min er bare litt under 2,8 m bred, og med to ganske store høyttalere så er det store sjanser for at litt av lerretet vil komme bak disse...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •