Komp. XGA problem på X1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komp. XGA problem på X1

Hei,

Har et aldri så lite problem på X1'n min, kjører fra PC'n, og når jeg kjører med 1024x768 i oppløs. så er det noe veldig feil med bilde.

Det er ca 5 lodrette deler med 10-20 cm mellom rom bortover hele bilde som "vibrerer/bølger" noe jæææævlig, såpass at det er håpløst og se på dette. setter jeg PC'n ned til 800*600 så skjer ikke dette, heller ikke fra dvd spilleren eller video/xbox er dette noe problem

Noen som veit hva dette kan skyldes? jeg er ganske sikker på at dette er et problem som plutslig oppstod da jeg ikke har lagt merke til det før (skal sies at jeg egentlig ikke har prøvd 1024*768 noe spes før nå heller)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et aldri så lite problem på X1'n min, kjører fra PC'n, og når jeg kjører med 1024x768 i oppløs. så er det noe veldig feil med bilde.

Det er ca 5 lodrette deler med 10-20 cm mellom rom bortover hele bilde som "vibrerer/bølger" noe jæææævlig, såpass at det er håpløst og se på dette. setter jeg PC'n ned til 800*600 så skjer ikke dette, heller ikke fra dvd spilleren eller video/xbox er dette noe problem

Noen som veit hva dette kan skyldes? jeg er ganske sikker på at dette er et problem som plutslig oppstod da jeg ikke har lagt merke til det før (skal sies at jeg egentlig ikke har prøvd 1024*768 noe spes før nå heller)
    Høres ut til å være den interne video prosesseringen i projektoren din som sliter.. Når du mater med 800x600 slipper projektoren din å skalere..

Har du sjekket refreshrate når du prøver 1024x768?
    Er det ikke uansett bedre å kjøre 800x600..?

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1024x768 i 75Hz ingen problem ut fra min linux bærbar :-) Skalerer fint som bare det! Fikk meg faktisk til å gruble _lenge_ hvorfor i granskauen X1 klarte å vise et 1024x768 bilde...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjører min x1 på 1024*768 med winxp uten problemer.
    kan det være skjermkortet ditt det er noe galt med?
    har du testet med vanlig skjerm?
    sjekk også refreshrate'n

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bedre når jeg kjører med 800*600, refresh raten er på 60.

Menne er ganske sikker på at dette er et problem som har oppstått i senere tid.

dvs, jeg hadde et strømbrudd her som gjorde at prosjektoren ikke fikk kjølt seg ned etter og ha blitt brukt et par timer. kan dette ha skadet noe i den? etter at det skjedde jeg la merke til det.

AK: og jo, kjører vanligvis 800*600, men hvis den ikke skal være sånn så vil jeg jo ha det fiksa igjen

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke se bort i fra at strømbruddet har herjet projektoren din. Det er enorm varme som bygger seg opp når kjølingen plutselig forsvinner.

Gorm

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En tekniker fra Infocus har bekreftet (på AVSforum) at X1 er bygget for å tåle plutselige strømbrudd. Han sa også at pæren faktisk har godt av å slås av plutselig og kjøles ned sakte fremfor å kjøles hurtig ned av vifta.

Tor Arne

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør du nok få skriftelig fra Infocus, ellers er jeg redd du brenner garantien din.

MVH Gorm

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han får nok dekt dette på garantien hvis det er noe feil.

Har du noen "auto sync" knapp på fjernkontrollen for å få projektoren til å synke med signalet igjen? Min HT1000 vil ikke alltid synke perfekt med DVI-signalet og da trykker jeg bare på knappen som heter "auto adjust".

Tor Arne

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også noen ganger problemer med bildet fra min htpc til X1'n. Enten et par-tre vertikale felter som er litt grøtete eller at hver linje i bildet rister
    litt i horisontal retning slik at hele bildet blir ujevnt. Har ikke sjekket om det er kabelen min ennå, men HTPCen bør ikke ha noen som helst problemer
    med å håntere oppløsning/refresh, så trodde ikke det var det.

Har tenkt til å sette en monitor ved siden av og så flytte kabelen til den for å se om monitoren
    har samme problemet i slike tilfeller, men ikke kommet så langt. Anyway, det
    forsvinner av seg selv dersom jeg velger en annen refresh-rate. Og som regel er det
    fremdeles borte dersom jeg da går tilbake til den originale frekvensen. Nå kjører jeg på 62Hz vha powerstrip, og har ikke
    sett problemet der ennå. Men ikke nok empirisk bevis for å kunne si at dette er løsningen ennå.

Det er forøvrig likt på den nye X1en jeg nettopp fikk i innbytte etter at den gamle fikk en pixelfeil (dødt speil).

Lignende tråder

1. Novise spm. ang. SVGA pg XGA
    By tommy2005 in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 05-10-2005, 18:12
  2. Et problem med min Philips 32PW9308
    By 2die4 in forum TV-apparater
    Svar: 10
    Siste melding: 01-02-2005, 02:56
  3. Infocus X1 - Lite problem - Noen som har en god løsning?
    By marjusen in forum Digitale projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 12-17-2004, 15:39
  4. Kan jeg få kjørt komponent ut fra Xbox på min XGA porjektor?
    By Commissar in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 9
    Siste melding: 10-10-2004, 11:53
  5. problem med bildet på x1
    By vra in forum Digitale projektorer
    Svar: 6
    Siste melding: 02-27-2004, 09:08

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine