Trenger hjelp til å velge projektor.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til å velge projektor.

Jeg trenger litt hjelp til valg av projektor. Jeg føler at 15k er et ca maksimum. Kan nok øke litt dersom utbyttet er verdt det.

Problemet mitt er at jeg kunne tenkt meg å bruke denne i en loftstue der det er vinduer som slipper inn dagslys. På kveldstid minker jo dette problemet, spesiellt om vinteren.

Hva betyr nå mest ? Hva skal prioriteres høyest ? Tar jeg helt feil når jeg setter det opp med :
    1 Kontrast (bedre enn 1000:1)
    2 Lysstyrke (ca 700 til 1000 lumens)
    3 Oppløsning
    4 Tilkoblingsmuligheter, helst DVI og HDTV

Kinofølelsen er best med DLP ? Eller er det verdt å kjøpe en AE500 foran en X1, det er jo 5k i prisforskjell ?

Setter pris på litt hjelp til en nybegynner på området. Synd å komme for skjevt ut i starten.

Mvh
    Magnar

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: Trenger hjelp til å velge projektor.

Sitat Opprinnelig postet av Magnar
    Jeg trenger litt hjelp til valg av projektor. Jeg føler at 15k er et ca maksimum. Kan nok øke litt dersom utbyttet er verdt det.

Problemet mitt er at jeg kunne tenkt meg å bruke denne i en loftstue der det er vinduer som slipper inn dagslys. På kveldstid minker jo dette problemet, spesiellt om vinteren.

Hva betyr nå mest ? Hva skal prioriteres høyest ? Tar jeg helt feil når jeg setter det opp med :
    1 Kontrast (bedre enn 1000:1)
    2 Lysstyrke (ca 700 til 1000 lumens)
    3 Oppløsning
    4 Tilkoblingsmuligheter, helst DVI og HDTV

Kinofølelsen er best med DLP ? Eller er det verdt å kjøpe en AE500 foran en X1, det er jo 5k i prisforskjell ?

Setter pris på litt hjelp til en nybegynner på området. Synd å komme for skjevt ut i starten.

Mvh
    Magnar
    Hei Magnar

Har også loftstue, se her: http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=6274 Jeg kjøpte BenQ PB6100 som er en DLP med 1500 AnsiLumens som ved visning i ECO mode gir ca 900. Er godt fornøyd med denne. Kostet ca. 9000 hos it24.no, Husk å prute, send en mail med forsalg til pris, de sender i oppkrav og har rask levering. Eller du kan også se på denne tråden: http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=5750 Lykke til videre

Brede

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •