Hyttetur med projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hyttetur med projektor

Dere som har vært her en stund har kanskje lest tråden Ask M3 som videoprosjektør...

Nå er det klart for ny hyttetur med ukjente projektorer og nye filmer. Noen erfaringer vil bli postet i denne tråden over helgen!

Jeg drar nå, så jeg ønsker med dette alle en god projektor-helg! (Ikke glem dama den 14. !)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    happy hunting roffe.. vilmark bør være et must på en sånn tur, samt the shining.. og kanskje hjortejegeren..
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God tur ja

Kanskje filmen Villmark og

PS! rør ikkje teltet du kanskje finner, berre snu og gå din veg 8)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant tråd dette.. Men vennligst hold "en teknisk" tone siden dette er en teknisk kategori.. Dette burde dere vite

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja litt humor her ville sannsynligvis tatt livet av dette forumet. :twisted:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja litt humor her ville sannsynligvis tatt livet av dette forumet.
    Jeg regner med du har lest retninglinjene her?
    Humor er vel og bra, men KUN så lenge det er en "teknisk" rød tråd..
    Humor er det nok av i Chitchat kategorien..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sharp Notevision M10X (PG-M10X)?

Da er jeg tilbake fra turen. Siden dette er postet under digitale projektorer, vil jeg fokusere på det:

Dette var en liten nedtur fra ASK M3. Projektoren som var med manglet fjernkontroll, så vi måtte ta til takke med standardinnstillingene som var under enhver kritikk med hensyn på kontrast og sortnivå. Jeg undersøkte dessverre ikke enheten godt nok, så jeg har ingen korrekt typebetegnelse.

Her er det jeg vet om den:
    Den var produsert av Sharp, hadde DLP-teknologi og 1024x768 oppløsning. Formen var liten og rektangulær, med overraskende få muligheter for justering. Har lett på projectorcentral.com, og det kan se ut som Sharp Notevision M10X (PG-M10X) er den projektoren jeg snakker om.

Så hvordan var ytelsen? Vi hadde denne gangen et ganske kraftig stereoanlegg tilgjengelig, så med lyden høyt nok ble ikke støyen et problem på filmene vi så (Cube og The Fifth Element). Men her er ankepunktene mot denne projektoren:

- For mye støy.
    - For dårlig sortnivå med mye strølys utenfor bildet.
    - Ingen zoom

Ellers var projektoren liten og lett å ha med seg, og skarpheten i bildet var god. Man måtte inn på 1:1 avstand til lerretet for i det hele tatt å se antydning til screendoor, samt at fargene var gode. Men dessverre blir ankepunktene for store.

Vi hadde det moro likevel, men jeg kan IKKE anbefale Sharp Notevision M10X (PG-M10X) til hjemme/hyttekino. Til det var sortnivået for dårlig og støyen for høy. Det finnes bedre småprojektorer til turbruk enn dette.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du anbefaler vel ikke ASK M3 til hjemmekinobruk heller da?

Sammelignet med min AE300 var Ask'en temmelig svak, og AE300 er langt fra en av de beste hjemmekinoprojene.

Syntes å huske at Ask'en hadde en turbin av en vifte som bråkte svært mye.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    Men du anbefaler vel ikke ASK M3 til hjemmekinobruk heller da?
    Sammelignet med min AE300 var Ask'en temmelig svak, og AE300 er langt fra en av de beste hjemmekinoprojene.
    Syntes å huske at Ask'en hadde en turbin av en vifte som bråkte svært mye.
    Nei, som hjemmekinoprojektor i en fast installasjon er ikke ASK M3 bra nok! Men det du sier om støynivå stemmer ikke. Den er svært støysvak.
    Jeg har testet ASK M3 og Sharp PG-M10X som "turprojektorer"! Presentasjonsprojektorer er jo sjelden optimalisert for hjemmekino, men har fordeler som at de er lette, samt at de er designet for å flyttes, og dermed sikkert har en lampe som tåler mer flytting.

Jeg tror stadig flere vil ha muligheten til å ta med seg det store bildet, og da er det sannsynlig at de vil ha med vekt og robusthet som viktige faktorer under valgprosessen. Det var flere av gutta som var med på denne og forrige tur som uttrykte at de var mer enn fornøyd med resultatet som ble oppnådd med disse projektorene. Jeg forsøkte da å fortelle om hvilke bildemessige kompromisser de inngår, men så lenge de syntes dette var "bra nok" (noe jeg er uenig i med min litt mer kresne smak), så synes jeg det er et interessant tema.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt inspirert her.
    Neste gang jeg skal på telttur tar jeg med aggragat og projektor! Fisking på morgenen og en fet film om kvelden..DET blir tur det! 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •