Benq HD DLP PE-7700 vs Epson EMP-TW700?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq HD DLP PE-7700 vs Epson EMP-TW700?

Hei folkens!
    Jeg hadde jo egentlig bestemt meg for å bestille Epson EMP-TW700 fra avshop.no (Har faktisk bestilt med finansiering fra cresco, men har ikke sendt inn kontrakt med underskrift og kopi av id ennå, så jeg kan fortsatt ombestemme meg )
    Men i dag snubla jeg plutselig over denne her AVshop.no som fikk meg til å lure litt på hva som er det beste kjøpet av de to?
    Er den Benq'en der fortsatt et bra kjøp selv om den er litt gammel?
    Jeg tror nok selv jeg vil bli fornøyd med TW700, men har en kompis som sverger hardt til DLP, og den er jo tross alt 3000,- billigere, med samme veil.pris?

Jeg har foreløpig ei stue som er lys i fargen hvor jeg ikke får full lyskontroll på noe vis. Stua er 4x4m.

Noen innspill fra linja?

EDIT: Bruksområdet er 99% film og noen serier...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    DLP vil fremstå mer finkornet, mens TW-700 har en del del øvrige elementer som f.eks. flyttbar linse, kraftig lysutbytte, stillegående drift og veldig god fargegjengivelse... Jeg hadde nok valgt Epson TW-700 av disse to, selv om BenQ 7700 absolutt er en god projektor det også (dog litt aldrende...)!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mange takk for svar!
    Godt å høre bekreftelse på at jeg har valgt en god projektor for sin prisklasse.
    Da blir det vel trolig TW700. For all del, finkornethet er en viktig faktor, men det er definitivt også lysstyrke og fargegjengivelse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •