Marantz VP-15S1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz VP-15S1

DigitalVD - Marantz Referenz-Projektor VP-11S1 krieg (News)

Marantz kommer med en ny 1080P DLP projektor. Bedre spesifikasjoner og lavere pris bør gjøre denne projektoren aktuell for alle som er ute etter en ny high-end projektor.

Features:
    - Full HD-DLP mit 1920x1080-Chip von Texas Instrument (0,95" wie VP-11S1), 1080p (24Hz)
    - exzellente Gennum-Videoverarbeitung GF9351 (wie VP-11S1)
    - große Helligkeit 1000 Ansilumen (mehr als VP-11S1!)
    - Kontrast 10.000:1 (geringerer Schwarzwert durch Zeifach-Iris, VP-11S1 = 6.500:1)
    - neues Sechssegment-Farbrad (mit Frame Rate Conversion für äußerst geringen RBE!)
    - hochqualitatives Objektiv von Konica-Minolta mit großem vertikalem Lensshift (wie VP-11S1)
    - 2x HDMI 1.3 und viele analoge Anschlüsse
    - CI-friendly mit RS232
    - Lautstärke unter 30dB

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pris?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Tyskland er villedende pris 8000 eur (ser det ut til).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Marantz kommet med offisielle spesifikasjoner:

Marantz America | VP-15S1 1080p DLP Projector

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo fint og flott ut, men hvorfor kommer det aldri noen DLP med horizontal lens shift?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha tuklet med en VP-15S1 en stund, synes jeg det er en imponerende projektor. Kanskje det beste jeg har sett i min kino.
    Bildedynamikk, sortnivå, og spesielt "3D-feel" SVÆRT bra. Fargene er dessverre litt oversaturerte, men ikke mer enn de fleste klarer å leve med.
    Med begge irisene lukket har VP-15S1 nesten ikke RGB flimmer heller.

Det aller beste er kanskje at den har short-throw linse. Det betyr at den passer fint i små rom også.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utvilsomt en god projektor ja, og med en byggekvalitet ingen andre kan vise maken til. Jeg må nesten få den tilbake til en liten oppdatering etter hvert, for noe har tydeligvis falt på plass, med tanke på den ekstreme kontrasten du måler fra den nå. En liten shoot-out mot M25 hadde heller ikke vært dumt. :-D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utvilsomt en god projektor ja, og med en byggekvalitet ingen andre kan vise maken til. Jeg må nesten få den tilbake til en liten oppdatering etter hvert, for noe har tydeligvis falt på plass, med tanke på den ekstreme kontrasten du måler fra den nå. En liten shoot-out mot M25 hadde heller ikke vært dumt.
    Jeg kan sende den tilbake til deg til uken (jeg gir beskjed til Lars Christian).
    Hva som har skjedd kan jeg ikke svare på, men jeg måler nesten dobbelt så høyt kontrastnivå som du gjorde, så noe må det jo være.
    En shootout mot M25 høres meget interessant ut, forutsatt at du da har fått den ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Etter å ha tuklet med en VP-15S1 en stund, synes jeg det er en imponerende projektor. Kanskje det beste jeg har sett i min kino.
    Bildedynamikk, sortnivå, og spesielt "3D-feel" SVÆRT bra. Fargene er dessverre litt oversaturerte, men ikke mer enn de fleste klarer å leve med.
    Med begge irisene lukket har VP-15S1 nesten ikke RGB flimmer heller.

Det aller beste er kanskje at den har short-throw linse. Det betyr at den passer fint i små rom også.

Istemmer 100% det beste bildet jeg har sett inlusive HD1 og 100 (om en litt oversaturert som du sier). Og etter å ha sett på den en time eller så så hadde jeg ikke hodepine heller, hmmm...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg kan sende den tilbake til deg til uken (jeg gir beskjed til Lars Christian).
    Hva som har skjedd kan jeg ikke svare på, men jeg måler nesten dobbelt så høyt kontrastnivå som du gjorde, så noe må det jo være.
    En shootout mot M25 høres meget interessant ut, forutsatt at du da har fått den ?
    Det trenger du ikke, bare send den til Neby. Jeg kan låne den med derfra når jeg skal hente min nye SA7 cd-spiller.
    Når det gjelder kontrast, så er denne enheten unik, Den har ikke bare doblet seg i forhold til mine målinger, men også i forhold til alle andre publiserte målinger (inkludert Greg Rogers's sine).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det trenger du ikke, bare send den til Neby. Jeg kan låne den med derfra når jeg skal hente min nye SA7 cd-spiller.
    JEg har uansett sendt en mail til Neby, så dersom jeg får svar innen et par dager så sender jeg den sikkert direkte.

Når det gjelder kontrast, så er denne enheten unik, Den har ikke bare doblet seg i forhold til mine målinger, men også i forhold til alle andre publiserte målinger (inkludert Greg Rogers's sine).
    Ja, det hele er egentlig ganske merkelig, men når det er sagt så er jeg ikke tvil om at kontrasten er veldig høy ut fra bildene jeg får ut fra projektoren.
    Jeg skal gjøre enda flere kontrollmålinger før jeg sender projektoren fra meg, bare for å være helt sikker.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler ikke et sekund på at målingene dine er riktige AK, jeg tror heller at akurat dette eksemplaret kan være et "golden sample". Kanske noe å kjøpe til seg selv?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler ikke et sekund på at målingene dine er riktige AK, jeg tror heller at akurat dette eksemplaret kan være et "golden sample". Kanske noe å kjøpe til seg selv?
    Det er godt mulig at dette er et veldig bra eksemplar, og jeg kunne faktisk tenkt meg denne projektoren selv

Når det gjelder måleutstyr, som vi kan ta på telefon forøvrig, kommer jeg til å investere i et kalibrert lux-meter i tillegg til det jeg har. En kan aldri være sikker nok

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett denne projektoren på messa i Munchen må jeg si at det er deilig å se en så skarp projektor uten å være det minste plaget av regnbuer. Spiderman på BR var en fantastisk opplevelse, og min VW50 var "slørete" greier å komme hjem til gitt...... ;-)

Fantastisk byggekvalitet på denne, da.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett denne projektoren på messa i Munchen må jeg si at det er deilig å se en så skarp projektor uten å være det minste plaget av regnbuer. Spiderman på BR var en fantastisk opplevelse, og min VW50 var "slørete" greier å komme hjem til gitt......
    Ja, den er skarp og fin, og min HD1 er også slørete i forhold. Regnbuer er som du sier, også bortimot fraværende.

Fantastisk byggekvalitet på denne, da.....
    Det er det liten tvil om. Ingenting er overlatt til tilfeldighetene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •