InFocus Play Big IN82-1080p. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Prisene blir i dette området:
    IN81: 29.990
    IN82: 34.990
    Dette er selvfølgelig veiledende pris? Høres jo lovende ut :-D Spesielt når en kan spare en videoprosessor til 20K på IN82

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen er vel kun DC2 og DC3 brikke.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne i aksjon i går med Pioneer Bdspiller på messa i Horten og bildet er helt i toppklasse synes jeg.
    Fullt på høyde med HD1 vil jeg si.Svartnivået var meget bra med denne chipen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivået er ganske bra ja, men ikke like bra som på HD1. Der IN82 virkelig er god, er på bildeskarphet og fargegjengivelse. Her er det ingen av dagens 3-panels projektorer som kommer i nærheten. Og i tillegg har den kanskje markedets beste fabrikk kalibrering. Dessverre er den ikke særlig plasseringsvennlig med 136% offset. Hadde det ikke vært for det, ville den vært en het kandidat i min egen hjemmekino (som i dag blir litt i varmeste laget, med de to 250 watts pærene i model three). :cry:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også en titt på denne på Hortenmessa og det var kanonbra bilde, men jeg mener at HD1 imponerte mer da jeg så den. Så også heftig med regnbuer på denne, noe jeg vanligvis ser svært lite av på andre DLP-prosjektorer.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan også skrive under på at IN-82 er en flott projektor, som jeg i likhet med Gorm, gjerne kunne hatt i kinoen. Det største ankepunktet for meg dog, er litt "dårlig" sortniv sammenlignet med min HD1, og kasteavstanden. Skal jeg ha en IN-82, må jeg gå ned til 86" bilde, noe som absolutt ikke blir aktuelt.

Og OTB settingene på denne projektoren er utrolig bra, faktisk så bra at det er vanskelig å finne noe å justere på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Sortnivået er ganske bra ja, men ikke like bra som på HD1. Der IN82 virkelig er god, er på bildeskarphet og fargegjengivelse. Her er det ingen av dagens 3-panels projektorer som kommer i nærheten. Og i tillegg har den kanskje markedets beste fabrikk kalibrering. Dessverre er den ikke særlig plasseringsvennlig med 136% offset. Hadde det ikke vært for det, ville den vært en het kandidat i min egen hjemmekino (som i dag blir litt i varmeste laget, med de to 250 watts pærene i model three). :cry:
    Når det gjelder offset lurer jeg på hvilke direkte konsekvenser dette har mtp plassering. Jeg har et lavt tak i kjelleren, det er bare litt over 190 cm og da går ikke denne PJ?
    Hva slags linsehøyde må en ha i forhold til bildets overkant på et 92" lerret?
    Finnes det ingen måte å justere på?
    Hva skjer med bildekvaliteten dersom en tilter PJ'en litt?

Så den på Hortensmessen og bildet var imponerende.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyden på et 92" lerret er vel rundt 115 cm, så det betyr at projektoren må henge ca 41 cm over lerretets øvre kant (ved takmontering).
    Tilting av projektoren er du ikke tjent med, da er det bedre å velge en annen projektor.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm, vil du si sortnivået på In82 er bedre enn VW60?

Hvilken ville du foretrukket å ha i en hjemmekino, hvis du har mulighet å svare på det?

En siste ting. Er ikke hdmi1.3 en standard som vi etterhvert vil få utbyttte av i filmer, blir vel mye jevnere fargeoverganger, og mer korrekte farger rent generelt vel.. VW60 har ikke hdmi 1.3, noe jeg ser på som veldig rart, OG en ulempe kanskje?..

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VW60 har dynamisk iris, og derfor også bedre sortnivå. Kontrasten er også noe høyere på VW60, selv med irisen deaktivert. Der IN82 skiller seg positivt ut er mer nøytrale farger (virkelighetstro), og bedre bildeskarphet.

Når det gjelder HDMI 1.3, så er det ikke lett å svare på. Ingen har sett kildemateriale (film) med "deep-colour", så hvem vet. Nå har vel både IN82 og VW60 12 bit bildeprosessering, så du blir neppe plaget med dårlige fargeoverganger.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for info Gorm

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VW60 har dynamisk iris, og derfor også bedre sortnivå. Kontrasten er også noe høyere på VW60, selv med irisen deaktivert. Der IN82 skiller seg positivt ut er mer nøytrale farger (virkelighetstro), og bedre bildeskarphet.
    Ser du godt forskjellen på skarpheten på VW60 og IN82?
    Kan du kommentere litt mere på at fargegjengivelsen er mer nøytral?

En annen ting. Hvorfor synes du det er så galt med stor offset Gorm? For min del kunne jeg tenkt meg større offset for å slippe å få kink i nakken. :-)

Det er jammen ikke lett å velge prosjektor, alltid ett eller annet enn kunne tenke seg annerledes. Uansett En chippa DLP er uaktuelt for meg da jeg ser regnbuer på alle jeg har sett til nå.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som har sett den i aksjon: Hvordan er sortnivået sammenlignet med f.eks BenQ 8720?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HD
    Ser du godt forskjellen på skarpheten på VW60 og IN82?
    Kan du kommentere litt mere på at fargegjengivelsen er mer nøytral?

En annen ting. Hvorfor synes du det er så galt med stor offset Gorm? For min del kunne jeg tenkt meg større offset for å slippe å få kink i nakken. :-)
    Ja det er godt synlig forskjell når det gjelder bildeskarphet.

Sort offset for å få bildet høyere på veggen? Har du projektoren plassert på gulvet, eller har du 4 meter takhøyde og tenger å senke bildet ytterligere?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå har jeg vært på demo av IN82 og må bare si at er du plaget av regnbuer så er dette en av de værste projektorene jeg har sett med hensyn til det.

Ser også at noen sier at den har ett meget skarpt bilde men det synes ikke jeg og jeg synes at HD1 har ett skarpere og bedre bilde.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis IN82 ikke oppleves skarpere en HD1, er det en konsekvens av feil bruk. Enten har dere koblet den opp med feil signal/skalering, eller så er fokus på bærtur. Konklusjonen din når det gjelder bildeskarphet er fysisk umulig. Tror nok minnet ditt spiller deg et puss bigtor, hadde du fått sett de side om side ville du blitt rimelig flau tenker jeg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er godt synlig forskjell når det gjelder bildeskarphet.

Sort offset for å få bildet høyere på veggen? Har du projektoren plassert på gulvet, eller har du 4 meter takhøyde og tenger å senke bildet ytterligere?
    Mulig jeg har misforstått deg, men når en prosjektor er takmontert (som hos meg og de aller fleste skulle jeg tro), ønsker jeg en stor offset for å få bildet lenger ned på veggen, ikke lenger opp. Den prosjektoren jeg har er det veldig lav offset på som resulterer i at lerretet kommer veldig høyt i rommet. Ønsker heller ikke å montere en projector 1/2meter nedenfor taket som en flygende ufo.

Ser det er delte meninger om skarphet, så det kan jo være eksemplaravhengig selv om det ikke burde være det med en 1 chippa projector hvis da ikke linsen varierer veldig i kvalitet noe jeg antar den ikke gjør?

Ingenting er perfekt ser det ut til.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, men er du klar over hvor lavt bildet vil henge? Tar vi utgangspunkt i 100 tommer lerret, blir regnestykket følgende:
    - Takfeste, bygger sikkert 10cm
    - Avstand bunn projektor til senter linse, ca 5cm
    - 136% offset på 100 tommer blir ytterligere 45cm.

Toppen på lerretsduken havner minimum 60 cm under taket. Dette betyr at det ikke er mulig å lene seg tilbake i sofaen uten å få krampe i nakken (gitt normal takhøyde, 2,4 meter).
    Har en stor takhøyde (f.eks. 3 meter) er det selvsagt bare positivt med stor offset.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis IN82 ikke oppleves skarpere en HD1, er det en konsekvens av feil bruk. Enten har dere koblet den opp med feil signal/skalering, eller så er fokus på bærtur. Konklusjonen din når det gjelder bildeskarphet er fysisk umulig. Tror nok minnet ditt spiller deg et puss bigtor, hadde du fått sett de side om side ville du blitt rimelig flau tenker jeg.
    Jeg sammenlignet bilde på HD1 like etter at jeg hadde sett bilde på IN82 og med samme testdisk.
    Det kan jo og være at jeg opplever bilde på en annen måte enn hva du gjør Gorm både med hensyn til skarphet og Regnbuer som du jo selv sier at du ikke ser.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda Bigtor, det er klinkende klart at du har en annen opplevelse enn meg. Det som gjør meg rimelig sikker i min sak, er at jeg har sett svært mange eksemplarer av HD1 (og BW), og tilsvarende fra singlechip 1080 DLP. Når jeg har sammeliknet direkte har jeg også hatt full kontroll på alle parametre rundt kalibrering, så jeg vet at begge enheter jobber etter maksimale forutsetninger.
    Jeg er ikke alene her på forumet om å ha sett disse to på samme lerret. Det er heller ikke bare snakk om "opplevelse" av skarphet, IN82 hadde klart mer detaljer i bildet.

Jeg prøver på ingen måte å si at IN82 er en "bedre" projektor enn HD1, for det er den ikke. Men bedre bildeskarphet og detaljering, det har den! Ved visning av SD-materiale kan det hele snus på hodet. Der vil nemlig den overlegne bildeprosesseringen i HD1 kunne veie opp for det litt "bløte" bildet (miksingen av tre paneler gjennom prisme). Dette vil imidlertid være varierende med kvaliteten på kildematerialet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •