Sony VPL-VW50 med 120" lærred

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony VPL-VW50 med 120" lærred

Hejsa,

Vil det være dumt på nuværende tidspunkt at købe en VPL-VW50 på nuværende tidspunkt?

Kan den klare et 120" lærred med dens lysstyrke? Mit rum er 100% lyskontrolleret.

Hvordan er dens skarphed i forhold til HS50'eren?

På forhånd tak.
    Mikael

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikael10
    Hejsa,
    Vil det være dumt på nuværende tidspunkt at købe en VPL-VW50 på nuværende tidspunkt?

Kan den klare et 120" lærred med dens lysstyrke? Mit rum er 100% lyskontrolleret.

Hvordan er dens skarphed i forhold til HS50'eren?
    Dersom du tåler litt støy, og kan sette den i High lampe modus, så går 120" helt fint!

Skarpheten sammenlignet med HS50 kan jeg ikke uttale meg om, men så lenge du får en enhet som ikke har altfor mye alignment-problemer så er den skarp, men husk at SXRD har annen fillrate enn LCD. SXRD (VPL-VW50) har noe sånt som 90% fillrate, og du vil derfor ikke se de sorte linjene mellom pixlene slik du kan se på HS-50. Noen forbinder skarphet med at du kan se individuelle piksler, noe som selvsagt er enklere når de har store sorte områder rundt hver piksel.

Hvorvidt det er lurt å kjøpe VW50 nå.. Vel, det spørs hvorvidt du har mulighet til å vente til oktober/november.. Regner med at de kommer den nye modellen ifra Sony, vanligvis så bruker den nye modellen å være et noe bedre kjøp enn den som er ute nå.. Men det vil jo alltid være noe nytt og bedre i horisonten, så... Lykke til!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikael10
    Jeg bruker min VPL-VW50 på et lerret som er 293 x 123,5 (2,35:1). Duken har gain på 2,0. I dette oppsettet kan jeg bruke projektoren i økonomi-modus med iris satt til minimum. Rommet er 95% lyskontrollert og har lyse vegger. Lampen har ca. 400 timer.

Til dette oppsettet har VPL-VW50 nok lys.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sto det ikke noe i siste nummer av hjemmekino at oppfølgeren til denne proj'en kommer nå på sensommeren? mulig det kan være en ide å vente til den kommer og så se ann prissettingen? Det siste man vil er vel å oppleve det mange gjorde i forbindelse med benq w8720, plutselig droppa den fra rundt 55k til 16k.. mulig noen satt med skjegget i postkassa mens de forbannet selgeren! )
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    sto det ikke noe i siste nummer av hjemmekino at oppfølgeren til denne proj'en kommer nå på sensommeren? mulig det kan være en ide å vente til den kommer og så se ann prissettingen? Det siste man vil er vel å oppleve det mange gjorde i forbindelse med benq w8720, plutselig droppa den fra rundt 55k til 16k.. mulig noen satt med skjegget i postkassa mens de forbannet selgeren! )
    Det er ikke kunngjort noen lanserinsdato, men projektoren er ute hos enkelte testere som en pre-produksjonsmodell. VW60 følger nok samme tidsskjema som VW50, nemlig lansering på Cedia i september. I så fall betyr det tilgjengelighet fra omtrent oktober.

Jeg tror ikke Sonyen kommer til å ha samme prisutvikling som BenQ, men det finnes selvfølgelig ingen garantier for dette. Sonyen har ikke så mange konkurrenter i prisklassen, selv om det er litt mer konkurranse i 1080p segmentet nå enn for et år siden.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei, den vil nok ikke opplevde det samme som benq'en, men OM 60 legger seg rundt 35-39, så vil det jo være gode odds for at avshop og div andre butikker senker prisen på 50.. men, da må man jo vente ei stund og ha litt is i magaen..
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •