HDMI til DVI - Samsung HD-870 og Ask M3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy HDMI til DVI - Samsung HD-870 og Ask M3

Hei

Jeg har en Samsung HD-870 og en Ask M3. Samsungen har HDMI og asken har DVI-D inngang. Etter å ha koblet til ett HDMI adapter til spilleren, DVI-D double link kabel + en DVI Single Link kabel til prosjektøren, så fikk jeg opp meny bildet på DVD spilleren med en gang. Flott tenkte jeg, helt til jeg satt inn Madagascar filmen og bildet forsvant Bildet var på prosjektøren i menyen, uten film, mens jeg skiftet mellom 576P/720P og 1080i, men med en gang jeg satt på filmen, så forsvant bildet. Prosjektøren fikk signal, for den søkte ikke etter ny kilde. Bildet ble bare helt blått. Jeg prøvde å skifte mellom de ulike oppløsningene mens filmen sto på uten resultat.

Diverse spørsmål : Takler M3en Progressiv Scan ? Blir det feil pga at jeg går fra DVI-D double link til DVI-D Single Link kabel ? Stusser litt på hvorfor jeg får bilde når DVD spilleren står på uten DVD i, mens det forsvinner når jeg setter i DVD. Kom på at jeg bare prøvde den ene filmen, og at det kanskje har noe med kopibeskyttelsen på den å gjøre.

Brukte en 8m DVI-D Double link kabel + en 2m DVI-D Single Link. Prøvde også å bruke bare 2 meteren fra spilleren til asken, men det funket heller ikke når filmen ble satt på.

Setter utrolig pris på svar på hva dette problemet kan skyldes.

Hilsen Frustrert film elsker

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M3 er en presentasjons projektor, og det er langt fra alle disse som støtter HDCP (kopibeskyttelse). Har du sjekket spesifikasjonene på projektoren din?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har prøvd å finne ut dette via specs, men blir ikke så mye klokere siden det ikke nevnes HDCP noen plass. Fant denne infoen som ikke lover så bra : ASK Projectors: ASK M3 DLP projector
    Compatibility: HDTV: No
    EDTV/480p: No
    SDTV/480i: No
    Component Video: No
    Video: Yes
    Digital Input: DVI-I
    Personal Computers: Yes

Hvis det er HDCP som ødelegger signalet, er det da mulig at disker uten kopibeskyttelse muligens fungerer ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •