vw 50 eller TW1000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

vw 50 eller TW1000

Hvilken av disse to bør jeg kjøpe?TW 1000 er billigere, men er vw 50 verdt de ekstra kronene?Går det ann og se forskjell på de nevnte projektorer?
    Jeg har kun sett vw50 og syntes den var bra.
    Hvordan er panoreringer er det forskjell der?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge to er gode projektorer, og begge har ting de er bedre enn den andre på.
    VW50 vil gi deg mer dynamiske bilder og høyere kontrast, mens TW1000 har et skarpere bilde og sannsynligvis hakket vassere optikk.
    Dersom prisen ikke er avgjørende vile jeg nok kikket ekstra nøye på Sonyen. Den har også et lavere støynivå.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar AK.Jeg er i markedet for projektor og vil jo gjerne bli fornøyd.
    Skal ha den i et rom med 100% lyskontroll!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dette med "skarpere bilde" og "mer synlig screendoor" da, AK

Jeg har sett TW1000 ved ett par anledninger selv (bl.a Projektortreff 2007) og må si at den oppleves som skarp, men i mine øyne synes jeg ikke VW50 oppleves mindre skarp. Jeg oppfatter VW50 mer detaljert enn TW1000.

I tillegg synes jeg VW50 er i en helt annen divisjon hva angår sortnivå/ kontrastnivå.

For meg sto valget primært mellom TW1000 og VW50 (vurderte også HC5000), men etter å ha fått en demo på VW50 slo jeg til. Den hadde alt jeg ønsket av bildekvalitet og fleksibilitet.

Jeg tror aldri du vil angre på ett VW50-kjøp. Du kan derimot etterhvert ønske deg mer sortnivå og kontrastnivå dersom valget faller på TW1000(?).

Jeg kjører min VW50 på høy lampemodus, 1080/24p fra blu-ray og 1080p-oppskallert fra SD DVD. Dynamikken, roligheten i bildet, detaljnivået, fargemetning og dybden VW50 gir er bare helt rå

Tips: VW50 vil nok sikkert falle litt i pris til høsten når VW60 kommer...

Lykke til
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dette med "skarpere bilde" og "mer synlig screendoor" da, AK:wink:
    TW1000 har helt klart mere synlig screendoor, men på normale sitteavstander er det ingen issue uansett. Og den er skarpere enn VW50, som er av de mindre skarpe 1080p projektorene.
    Når det er sagt, oppleves ikke VW50 som uskarp når man spiller av HD-DVD eller blu-ray

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er å få sammenlignet det selv, og stole på sine egne inntrykk

Jeg har nok også vært heldig med min VW50 som kun har en piksel konvergensfeil, og ergo synes jeg den er naturlig skarp. En del andre projektorer opplever jeg som litt kunstig oppskarpet; nesten som forholdet mellom kompaktkamera vs speilreflekskamera...

I mine øyne er det naturlig skarphet som gjelder.

Jeg ble veldig positivt overrasket da jeg så VW50 for første gang. Etter å ha lest diverse forum og tester bl.a på Projection Central, trodde jeg nesten VW50 skulle virke ullen og uskarp. Det er så langt fra sannheten...

Men jeg skjønner hva du mener, AK
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble veldig positivt overrasket da jeg så VW50 for første gang. Etter å ha lest diverse forum og tester bl.a på Projection Central, trodde jeg nesten VW50 skulle virke ullen og uskarp. Det er så langt fra sannheten...
    Det er den absolutt ikke Dog skiller det litt opp til de som er aller skarpest, og dette sees best med f.eks en Windows desktop med 1:1 pixelmapping.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, AK. Og på Projektortreff 2007 var det to pj jeg opplevde som skarpere enn VW50:

JVC HD1 (men bare litt) og 1080p DLP fra Sharp.

Det jeg mener er at det TW1000 eventuelt har av noe bedre "opplevd" skarphet, tar VW50 inn i ren bildekvalitet hva angår sortnivå, ro, fargemetning og dynamikk
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Enig, AK. Og på Projektortreff 2007 var det to pj jeg opplevde som skarpere enn VW50:

JVC HD1 (men bare litt) og 1080p DLP fra Sharp.

Det jeg mener er at det TW1000 eventuelt har av noe bedre "opplevd" skarphet, tar VW50 inn i ren bildekvalitet hva angår sortnivå, ro, fargemetning og dynamikk
    Hvordan du kan si at HD1 bare er litt skarpere enn VW50 forstår ikke jeg men det viser jo bare hvor forskjellig man opplever bildet for mine øyne ser stor forskjell på disse to:-)
    Mvh bigtor

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppfattet skarphet fra VW50 varierer basert på to forskjellige "problem".
    1) Bildeprosessering. Når projektoren skal oppskalere og prosessere SD-materiale er ikke bildeprosessoren den råeste på markedet akkurat. Sammen med min Arcam DV139 er imidlertid ikke det noe problem, for den gjør denne jobben svært bra (i likhet med en del andre DVD-spillere).
    2) Konvergens. Det er ikke til å stikke under en stol at det er store avvik fra projektor til projektor, og at noen er svært skarpe, mens andre definitivt ikke er det. Sony burde satt lista høyere over hvor god konvergensen skal være før et produkt forlater fabrikken.

Noen vil derfor oppleve VW50 som sylskarp, mens andre ikke blir særlig imponert. Jeg har selv sett utgaver av VW50 som har superskarp "PC-desktop" i 1920x1080.
    Skulle jeg kjøpt VW50 nå, ville jeg kjøpt den via nettbutikk, for da kunne jeg returnere projektoren om det skulle vise seg at den hadde konvergensproblemer. 14 dagers full returrett er gull verd.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skriver de om VW60.

The preproduction Sony model VW60 is real and was fully tested by Greek magazine HXOS on May and reviewed and measured by Mr. Fotiadis and Mr. Kastrounis (the most well know ISF Certified Calibrator in Greece).

According to the article the new VW60 has exactly the same shape with the VW50 BUT its overall picture is fully improved ….

Appearance
    The new VW60 is NOT in black colour as you may see.
    In fact it is in very dark blue colour and has the logo Bravia in the front.
    There are no other outer differences with VW50 except the fact that both HDMI inputs in this model can handle 1080/24p signals from Sonys new coming Blue Ray player.
    Of course, the pj also locks very easily with 50p and 60p signals as to handle Sony Playstation 3.

Noise
    What noise? Even it is powered up you can NOT hear anything as according to the article it was measured below 22db !!!!

Displayed Picture in the Screen
    The pj was tested both with Pioneed DV 989 in SD material as well as with Panasonic BMP-BP10 in Blue Ray material

The picture Colour and Black level is highly improved as the according to Mr. Manolis Kastrounis measurements it reached 11784:1 CR, Iris set in the Auto 1 and high mode lamp.
    Colour Management is offered again that helps to calibrate the projector very easily.
    The picture movement is extremely good and the picture details are in excellent levels also.
    NOTE according to Mr. Kastrounis VW60 is the BEST projector he has ever seen in STANDARD Definition.

As this is a preproduction model it is believed that it can improved by Sony even more till September that it is going to be presented to the market.

Overall
    Overall, it is for sure much better that the Ruby and Pearl … and in comparison with JVC HD-1 that is the main opponent, we have a VERY STRONG BATTLE

Ser jo lovende ut!

Bør jeg vente på VW60!!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Hvordan du kan si at HD1 bare er litt skarpere enn VW50 forstår ikke jeg men det viser jo bare hvor forskjellig man opplever bildet for mine øyne ser stor forskjell på disse to:-)
    Fordi akkurat som Gorm sier, så kan det være store forskjeller på forskjellige eksemplarer. Jeg har også lest tester på f.eks projector review, som også der opplevde HD1 bare litt skarpere enn VW50.

Og til deg som skal kjøpe projektor, så er denne siden enkel og fin å lese. Ikke alt for mye grafer og tekniske ting som bare Gorm og Ak skjønner seg på

Projector Reviews: Best 1080p Home Theater Projectors Compared

Epson Home Cinema 1080 Projector - Overview

Projector Review - Overview Sony VW50

Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Composite
    Appearance
    The new VW60 is NOT in black colour as you may see.
    In fact it is in very dark blue colour and has the logo Bravia in the front.
    Ikke særlig heldig å bomme på projektorens farge. Den er definitivt ikke blå, men snarere koksgrå. Mørk koksgrå metallik for å være helt nøyaktig. Resten stemmer imidlertid ganske godt (bortsett fra sammenlikningen mot HD1, der er de helt på bærtur).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    1) Bildeprosessering. Når projektoren skal oppskalere og prosessere SD-materiale er ikke bildeprosessoren den råeste på markedet akkurat.
    Mulig at den interne bildebehandleren i VW50 ikke rankes som en av de beste, men den kan jaggu ikke være dårlig heller. For jeg har hatt noen DVD-spillere innom i min kino som kommer til kort mot et 576i signal over HDMI fra en Pioneer-spiller til at DVD-spilleren skal gjøre oppskalerings- og deinterlacingsjobben. Jeg og Arendal har bl.a. testet Denon 2930 og 3930, Pioneer 696 og 989, og det beste resultatet er definitivt et så "rått" signal som mulig (576i/HDMI) fra Pioneerspillerne. Resultatet er vi rimelig sikre på, for det er den samme platen med den samme scenen som ble brukt hver gang (LOTR FOTR). Samt at den seff ble sjekket mot DVE og HQV-platen... ;-)

Sier vel litt om marginene vi snakker om oss geeker i mellom.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det hjelper jo lite at prosessoren gjør en god jobb, når den ikke samarbeider godt nok med panelene. VW50 har jo ikke akkurat referansenivå når det gjelder bildeskarphet. Kikk på Mitsu HC5000 eller BenQ W500 så skjønner du hva jeg mener. Begge disse Reon baserte projektorene lager gull av gråstein (SD).

EDIT: Må bare presisere at jeg ikke mener å "disse" VW50, for det er absolutt en projektor jeg kunne leve med i egen hjemmekino. Men det forandrer ikke det faktum at enkelte andre projektorer oppfattes skarpere. Selv foretrekker jeg nok en god singlechip DLP. Det er den eneste teknologien uten konvergensproblemer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig. Det finnes skarpere projektorer enn VW50. Poenget mitt var at den interne bildebehandlingen på VW50 klarte seg meget godt (på vår uhøytidelige test) sammenlignet med Reonchippen i bl.a. 2930. Akkurat det hadde jeg ikke trodd skulle blitt resultatet før jeg testet 576i over HDMI... ;-)

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er å gå se selv da vi alle oppfatter bildet ulikt og ut ifra egne preferanser.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og akkurat det kan en vel ikke understreke nok? Å kun basere seg på andres synsing er ikke alltid veien til suksess.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •