Projectiondesign Action Model 25 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 64
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det kan du si, men det ble nok litt hastverk for å nå messen.
    hastverk er lastverk :neutral:

synd hvis ikke M25 får vist seg fra best mulig side. Pd har utrolig gode projektorer og det er jo stor stas at de er norske. Gleder meg til å se den på søndag.:-D

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Legger denne seg på rundt 40.000 mener jeg det er en veldig god kandidat, legger den seg på 50.000 synes jeg personlig HD-1 er et bedre alternativ, selv om skarpheten ikke er like god.

For øvrig har projektoren et helt nytt kjølesystem. Det er dønn umulig å vurdere effekten av dette på en messe med støygulv på langt over 30dB, men vi kan jo håpe på at Projectiondesign har adressert denne svakheten på en effektiv måte også.
    Det er blitt sagt at 50K er veil (samme pris som i Sverige 60K SEK) Fremdeles et langt stykke til TW2000 til 32K og et stykke til VW60 til 36K.

Spennede med det nye kjølesystemet. Det trengs. Min gamle M20 minnet jo mer om "dustbuster" enn high end hjemmekinokomponent.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M25 står faktisk koblet opp hos oslo hifi center, var innom der tidligere i dag.
    model three var koblet opp også...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jakter nå på etterfølgeren til cinematen, og tok i dag turen innom Oslo hifi center for å se M25.

Kan ikke kalle meg noen ekspert så ta dette med en klype salt. Men det er noe av det beste jeg har sett. Skarp, naturlige farger og en utrolig dybde i bildet. Sortnivået, ja hva kan jeg si, det er en stund siden jeg så på jvc. En ting er sikkert jeg ble ikke så imponert da, ikke at det var veldig mye forskjell men skarpheten og dybden :-D

Noe av grunnen kan jo være at jeg nå er på kjøperen……..

Tar tur en i morgen og ser på alternativene.

Mvh Roald

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du si noe om hvordan du opplevde støynivået Roald? Hvis den da befant seg i et miljø hvor det gikk å høre slikt da.

Har jeg forstått det riktig at med M25 så kan jeg bare bestille meg et eksemplar fra fabrikken med anamorfisk linse, klaske opp et 2.35:1 rammelerret, og jeg er i mål med det ultimate kinoformatet?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det var M25 jeg så på avshop i dag rundt 4-5 tiden så ble jeg positivt overasket, det var merkverdig bedre panoreringer og flyt i bilde en på den demoen jeg fikk før på dagen.. ( Epson? ) Men bilde var nok litt i minste laget til å kunne si noe om de andre kvalitetene..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager litt for høyt støynivå i lokalet, men StigPD mente ca 25-26dB

Mvh Roald

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje vanskelig å si enda, men hvordan er denne i forhold til Sony VW-60?

Det var ikke lett å se på messen. På filmen "Pirates of the caribien" virket det som fargene var litt matte/tamme på Model 25. Filmene på VW-60 virket som de hadde mer sprut i fargene. Vet ikke om det har noe med filmvalg eller kalibrering å gjøre. Jeg satt igjen med litt mer WOW-følelse av VW-60, spesielt med tanke på at PD Model 25 ikke bare koster mer alene, men også var vist frem med en ekstern videoprosessor til 30k.

Men den var overraskende liten.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, M25 var ikke fargekalibrert (annet en fabrikk-innstilling), og DVDO prosessoren ga ut 60Hz i stedet for 24Hz (som den ble foret med fra BluRay spilleren). VW60 var fargekalibrert, og i tillegg viste den 24Hz materialet korrekt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg synes er en stor forbedring, er at støynivået har blitt vesentlig senket. Mange har jo projektorene rett over hodet.

Når det gjelder kalibrering, er vel ikke M25 så verst fra fabrikken ?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    M25en på messen er ikke et ferdig produksjonseksemplar, og så heller ikke bra ut rett fra fabrikk. Måtte ned fra midtposisjon til rundt 42 (skala på 0-100) i brightness for å ikke overeksponere bl.a., det tyder jo ikke på spesielt god kalibrering med mindre de har satt den opp i enten et lyst rom eller på et meget bredt lerret (lerretet i demokinoen den stod i var på 230cm). Samtidig ble det jo benyttet en anamorfisk linse som da faktisk booster lysubyttet en hel del, men jeg tror ikke uansett av projektoren kunne fungert godt uten en vesentlig justering av bl.a. brightness. Videre justerte jo Gorm en del på fargene enkeltvis også, men disse instillingene gikk at skauen dessverre... Mulig den hadde litt blåstikk, men det kan også skyldes kilden/prosessoren/receiveren (mange feilkilder her) ettersom jeg syntes å skimte noe av det samme problemet på TW2000...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...nå fikk jeg høre fra Vidar på messen (han som står og henger i filmrommet) at instillingene på både M25 og TW2000 er vesentlig forbedret i dag........ Møkk at det skal være så håpløst å holde kalibrerte instillinger i orden, men det er da faktisk preproduksjons-eksemplarer vi har å gjøre med her, og da faller dessverre innstillingene ut rett som det er.... De som har tid og anledning bør derfor ta seg enda en tur om en ønsker å se M25 og TW2000 under noe mer optimale forhold...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var der, men fikk desverre kun se TW2000. Men når det er sagt, så synes jeg LCD har kommet langt... Skulle ønske jeg kunne sett M25 også.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, M25 var ikke fargekalibrert (annet en fabrikk-innstilling), og DVDO prosessoren ga ut 60Hz i stedet for 24Hz (som den ble foret med fra BluRay spilleren)
    60hz er vell et bedre "valg" når det gjelder "regnbuer" også? Eller var det uferdige/tekniske årsaker til at 60hz ble valgt framfor 24hz? Et 24hz signal blir vell internt i M25 gjort om til 48hz vill jeg tro,noe som antageligvis øker sjangsen for "regnbuer" i forhold til 60hz.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om en er følsom for RGB-flimmer spiller det svært liten rolle om det er 48 eller 60Hz. Akkurat som økningen fra 4x til 6x ikke har løst dette problemet for "de uheldige få".
    Grunnen til 60Hz, var at 24Hz ikke var tilgjengelig som valg i DVDO-prosessoren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...jeg tror en må velge "passthrough" på prosessoren for å støtte 1080p@24fps... MEN, jeg er utrolig følsom for regnbuer, og så veldig lite på oppsettet. Samtidig tror jeg ikke det skal veldig mye til før jeg igjen ser de, så ettersom fargehjulet speeder ned på 48Hz er det ikke umulig at det er en fordel å kjøre 60Hz inn for oss regnbuefølsomme. Jeg mener som nevnt også at DVDOen gjenga glimrende panoreringer i tillegg...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om en er følsom for RGB-flimmer spiller det svært liten rolle om det er 48 eller 60Hz. Akkurat som økningen fra 4x til 6x ikke har løst dette problemet for "de uheldige få".
    http://avforum.no/forum/generell-chi...tml#post730121

Sitat Opprinnelig postet av vertigo

Prosjektor, DLP eller LCD?: Et kraftig argument mot DLP, er at om ikke man selv har problemer med dette, så får man jo av og til besøk. Dersom man ikke får mye besøk, kan man velge DLP.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva i all verden hadde innlegget ditt med 48 kontra 60Hz å gjøre vertigo?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...jeg tror en må velge "passthrough" på prosessoren for å støtte 1080p@24fps... MEN, jeg er utrolig følsom for regnbuer, og så veldig lite på oppsettet. Samtidig tror jeg ikke det skal veldig mye til før jeg igjen ser de, så ettersom fargehjulet speeder ned på 48Hz er det ikke umulig at det er en fordel å kjøre 60Hz inn for oss regnbuefølsomme. Jeg mener som nevnt også at DVDOen gjenga glimrende panoreringer i tillegg...
    1080p 24fps var listet blant valgmulighetene, men selve valget var "grået ut" i listen. Kanskje støtten kommer i en senere firmware?
    Forøvrig syns jeg du burde koble avspiller direkt til M25 og teste 48Hz, for jeg er rimelig overbevist om at det ikke er avgjørende for om du ser flimmer eller ei. Når det gjelder panoreringer, så kan du jo bruke Sony's stand som referanse. Der kjøres det uten konvertering.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også utrolig følsom for regnbuer og jeg ser det uansett hvilken speed det er på fargehjulet så jeg tror nok det at folk som har dette problemet vil kunne se det uansett.Og bare for å si det så er det en del som har dette problemet.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva i all verden hadde innlegget ditt med 48 kontra 60Hz å gjøre vertigo?
    Det var vel du selv som snakket om regnbuer i din tråd?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •