projektor til TV bruk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

projektor til TV bruk?

Hvordan er det med å få sett tv på projektor? vurderer enten z2 eller ae500.

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du primert bruke den til 4:3 sendinger på tv???

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så på parabol med dreambox tuner og HS20 prosjektor her om dagen. Var meget bra bilde. Ser frem til å få testet UPC digital med min Z2.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet opp min UPC digitaldekoder slik:

Dekoder -> Scart RGB til Component transkoder -> Yamaha 1400 -> Z2

Dette gir et vesentlig skarpere og bedre TV-bilde enn hva jeg trodde var mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal ikke primært bruke den til TV, men greit å ha muligheten til å bruke den hvis det kommer en bra film på tv3 f.eks
    Jeg har tenkt til å skaffe meg digital parabol i huset vi skal kjøpe nå.
    Så da finnes det kabler som gjør at jeg kan koble fra dekoderern og inn på component?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sanyo Z2 har ikke SCART-inngang, så å benytte en transkoder var eneste mulighet (bortsett fra å bruke Composit) til å få koblet opp dette slik jeg ville. AE500 har svjv SCART-inngang, men da må du selvsagt trekke en slik kabel opp til projektoren i tillegg til Componentkabelen.

En overgang fra SCART til Component koster for øvrig en snau 1000-lapp.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: projektor til TV bruk?

Sitat Opprinnelig postet av FantNo
    Hvordan er det med å få sett tv på projektor? vurderer enten z2 eller ae500.
    Gå for AE500. Den er billigere en Z2. Dessuten har AE500 Scart-inngang, og da slipper du dette med å konvertere fra scart (RGB) til komponent eller s-video.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan ikke koble den via forsterkeren min da? 3803.. kan jo koble f.eks dvd spilleren inn på forsterkeren via s-video kabel og ha flere ting inn på forsterkeren, også kun bruke en s-video kabel fra forsterkeren til projektoren også bytte og velge fra forsterkeren..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FantNo
    jeg kan ikke koble den via forsterkeren min da? 3803.. kan jo koble f.eks dvd spilleren inn på forsterkeren via s-video kabel og ha flere ting inn på forsterkeren, også kun bruke en s-video kabel fra forsterkeren til projektoren også bytte og velge fra forsterkeren..
    Selvsagt OK det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det jo kun en ledning opp til den, og det blir jo mye penere..
    Men hvordan får jeg kobla TVen til forsterkeren da?
    Det lurer jeg litt på.. Hva må jeg ha?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg leste om hvordan jeg kunne ordne det nå... tror det blir bra jeg! takk skal dere ha

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt 500'n i noen dager nå og er meget fornøyd så langt! Men da jeg skulle koble til videoen for å se hvordan tv bildet ble fikk jeg veldig dårlige bilder og kun i sort hvitt...nr jeg så på en video ble bildet mye bedre, men fortsatt i sort hvitt! Siden projektoren er fra japan har den ikke scart og jeg har da en scart til s-video overgang, men skjønner ikke hvorfor det ikke blir farger! Noen mener det er videoen, noen sier kabelen er feilen(kan stemme, kjøpt på chlas ohlsen) hva mener dere? Hadde uansett tenkt og ha en digital tuner, men hvis ikke jeg får farger fra den heller slik en forhandler påsto er jo det liten vits å kjøpe...!Finnes det evt en scart til komponent overgang??

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaultier
    har hatt 500'n i noen dager nå og er meget fornøyd så langt! Men da jeg skulle koble til videoen for å se hvordan tv bildet ble fikk jeg veldig dårlige bilder og kun i sort hvitt...nr jeg så på en video ble bildet mye bedre, men fortsatt i sort hvitt! Siden projektoren er fra japan har den ikke scart og jeg har da en scart til s-video overgang, men skjønner ikke hvorfor det ikke blir farger! Noen mener det er videoen, noen sier kabelen er feilen(kan stemme, kjøpt på chlas ohlsen) hva mener dere? Hadde uansett tenkt og ha en digital tuner, men hvis ikke jeg får farger fra den heller slik en forhandler påsto er jo det liten vits å kjøpe...!Finnes det evt en scart til komponent overgang??
    Scart er ikke en signalstandard, men en tilkoblingsstandard. I Scart kan det være ulike bildesignaler. Selv om du benytter scart med s-video utgang, vil du bare få sort/hvitt bilde da signalkilden ikke sender s-video. Er den en standard videospiller er signalet kompositt. En supervideo-spiller har derimot s-video. Det vil heller ikke hjelpe å gå for en scart med komponentutgang, da signalet ikke er komponent, men kun kompositt. Sorry, men slik er det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med digitaldekoder da, den har jo kun scart utgang? prøvde med kompositt, men fikk ikke bilde i det hele tatt!! ringte telenor for å høre, men de sa bare at noen kunder fikk fargebilde mens andre fikk svart hvitt, så det var en sjanse jeg måtte ta...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha.. for ett svar du fikk! "noen får farger, mens andre får svart hvitt.."
    det var jo ikke noe svar i hele tatt.. hehe
    men høres rart ut det der.. skal jo få farger..
    du får knote litt til, så blir det sikkert bra..
    good luck!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke forvente bedre svar enn det...er tross alt telenor vi snakker om!! Fikk til kompositt inngangen nå...måtte bare lirke å trykke litt ekstra på overgangen som tydeligvis ikke er helt som den skulle vært! Takk for hjlpsomme svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •