Ny "billig" Optoma 1080p HD80 for 2999$ - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter det jeg har fått opplyst av AVConcept er HD80 en "billigversjon" av HD81 så dette er en PJ med "dårligere" specs enn HD81. Så den vil derfor ikke være bedre enn HD81 og da et godt stykke unna JVC HD1 og Cineversum Black Wing Two. Men det er selvfølgelig lov å tro at man får en bedre PJ enn JVC HD1 i HD80.:-D
    Med mine ca 200 timer på HD81 og ca 250 timer på BW Two(nesten alt med HD DVD eller Blu-ray på begge) føler jeg at jeg har et godt nok grunnlag til mine uttalelser. Men at HD80 er en god PJ til en fin pris er det ingen tvil om!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har brukt 60.000 på en projektor da er det selfølgelig viktig for selvfølelsen og avskrive muligheten for at det har kommet en ny projektor til 25.000 like etter som kan gi en god match på bildekvaliteten.
    Etter å ha holdt på med projektorer i 15 år er jeg rimelig sikker på hva jeg ser og trenger ikke alltid sette en projektor ved siden av en annen for å vurdere bildekvaliteten (slik jeg også kan bruke ørene til å vurdere lydkvalitet). Denne tråden ble litt kjedelig etter hvert, gidder ikke mere nå.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vel holder egentlig bare å ikke skrive flere innlegg så forstår nok folk automatisk at du ikke gidder mer.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zachs
    Hvis man har brukt 60.000 på en projektor da er det selfølgelig viktig for selvfølelsen og avskrive muligheten for at det har kommet en ny projektor til 25.000 like etter som kan gi en god match på bildekvaliteten.
    Etter å ha holdt på med projektorer i 15 år er jeg rimelig sikker på hva jeg ser og trenger ikke alltid sette en projektor ved siden av en annen for å vurdere bildekvaliteten (slik jeg også kan bruke ørene til å vurdere lydkvalitet). Denne tråden ble litt kjedelig etter hvert, gidder ikke mere nå.
    Nå kjenner jeg godt til Andreas og hans erfaring, men dine 15 år i bransjen er jeg interessert i å høre mere om. Fortell!

Forøvrig kan jeg nevne at Andreas neppe har noe behov for å "forsvare" sine projektorkjøp, for han bytter projektorer oftere enn andre bytter klær. Han er bare opptatt av en ting, og det er å ha best mulig bilde, koste hva det koste vil. Noen har heldigvis den muligheten.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha holdt på med projektorer i 15 år er jeg rimelig sikker på hva jeg ser og trenger ikke alltid sette en projektor ved siden av en annen for å vurdere bildekvaliteten (slik jeg også kan bruke ørene til å vurdere lydkvalitet).
    Både "gullører" og "gulløyne", du er jammen heldig. Ikke dårlig å kunne korrigere for både forskjeller i rom , utstyr og kalibrering i sitt eget hode.

Når en er så suveren er det ikke rart en fort kjeder seg.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke i tvil om at HD80 er bedre enn HD1 til visse ting. Den er f.eks skarpere og har høyere lysutbytte. For noen gjør det at den er bedre egnet enn HD1. Det finnes ALDRI et absolutt svar som er riktig for alle.

Edit: skriveleif

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriver litt mer i denne tråden likevel da jeg kanskje lager litt dårlig steming på forumet med å skrive litt krasst om dette. Det som denne tråden handler om er om Optoma med (litt flaks?) har klart å lage en veldig god projektor, så god at den eldre og dyrere HD-81 er blitt uselgelig. Den har bla. et nytt fargehjul som bidrar til det. La oss se hva den duger til. "The proof of the pudding is in the eating" sier engelskmennene og det er et fint prinsipp.

At jeg har "gullører" og "gulløyne" vet jeg ikke men at jeg har en trenet hørsel og et utviklet syn for bilde vet jeg. Det er en del av jobben min. Et trenet øre er et vanlig uttrykk i lydbransjen. At man kan oppnå et trenet øye for bilder er jeg ikke i tvil om; slik at man feks. kan se om det er skyggedetaljer i bildet. Håper vi er enige om dette.
    Jeg har vært med siden det kun var rørprojektorer og baske med. Så kom de første Eiki LCD-projektorene som ga et begredelig lyssvakt bilde. De ble likevel popuære for de var flyttbare! osv.- Får se om jeg lager en tråd senere under "Generell video" om videoprojektorhistorie som begynner en gang på 1920-tallet.(før jeg ble født!..)

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Gorm]Nå kjenner jeg godt til Andreas og hans erfaring, men dine 15 år i bransjen er jeg interessert i å høre mere om. Fortell!

Jeg er også litt interresert i å høre om dine år i bransjen. Og jeg vil også høre hva som gjør denne HD80 til den beste PJ´en på markedet nå.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du ikke nesten 30 år for sent ute hvis du starter historien om projektorer på 1920-tallet Zachs?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var interessant at du har funnet videoprojektor fra 1890-tallet. Vil gjerne vite mer om dette.
    "Min" eldste er en prototyp laget av General Electric i 1926.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriver litt mer i denne tråden likevel da jeg kanskje lager litt dårlig steming på forumet med å skrive litt krasst om dette.
    Synes det er fint at du skriver jeg. Ikke noen problem å være litt "krass" heller, poenget er bare at da får en kommentarer i samme stil

Er helt enig i at det er mulig å trene både ører og øyne, men det er ikke det samme som å kunne sammenligne forskjellige produkter under forskjellige forutsetninger.

Mye mulig Optoma har lagd en veldig god projektor. Men at den skal være totalt sett bedre enn HD1 tviler jeg på.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Home Audio Video Advisor - Projectors

Hvis dette er et seriøst sted så virker denne hd80 veldig bra,faktisk på høyde med jvc hd1 og det høres jo da ut som et røverkjøp til denne prisen,den slår bl.annet sony pearl i denne testen

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som bør bemerkes om denne er vel uansett hvor bra den er bør en vurdere , trow, støy og offsteth. Slett ikke alle som kan bruke denne når den IKKE har lensskift.

1.85 - 2.22:1 throw distance

136% offset

32db noise level

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test

Har Gorm testet denne???

Kan jo nesten virke som et meget bra kjøp til prisen da.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen test???

Er det ingen på berget som har testet denne? Får jo knallkritikker i utlandet.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm tetstet vel HD81, men har etter det jeg vet ikke kikket på HD80.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GORM, GORM, GORM hvor er du???? Mer info om denne takk:lol:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt at noen har fått denne til Norge enda? Når den er tilgjengelig, skal vi selsagt teste den. Akkurat nå holder jeg på med en annen spennede 1080 DLP (IN82).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg har ikke hørt at noen har fått denne til Norge enda? Når den er tilgjengelig, skal vi selsagt teste den. Akkurat nå holder jeg på med en annen spennede 1080 DLP (IN82).
    Den er jo virkelig på lager flere plasser. Hadde vært kjempefint om du fikk testa den Gorm, den har jo høstet rosende kritikker i utlandet. Jeg sitter på gjerdet litt å avventer. Pr.nå så står det mellom denne og VW60.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

billig

Ser prisen på optoma hd80 er nede på 2383 kanada dollars, da er det jo bare å sende bestilling.

HD80 - Cendirect Canada : Optoma HD80 Home Cinema Projector 1920 x 1080 - 16.7 Million Colors (24-bit) - 1300lm - Manual Zoom - Product Details

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •