Udokumentert problem med PT-AX100.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Udokumentert problem med PT-AX100.

Hei,

Jeg har hatt en Panasonic PT-AX100 ei stund nå (rundt 8-900 timer), og den har plutselig bestemt seg for å være vanskelig på en måte som ikke er dokumentert i manualen.

Når jeg skrur den på, fungerer den noen sekunder, før den grønne standbylampen plutselig får en orangelignende farge, og projektoren slutter å lyse, og blirstående en liten stund før den skrur seg av. Hvis jeg så venter ei stund og skrur den på igjen, så gjentar dette seg, før den vanligvis forblir på ved tredje forsøk og fungerer som den skal frem til jeg skrur den av selv.

Jeg har renset filteret som angitt, og varmeproblemer skal uansett angis med helt andre lamper og farger.

Er det noen som har en anelse om hva dette kan være?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du har fått problemer med Iris'en. Det har visst vært endel problemer med at Irisen henger seg opp. Slik at du må skru den av og på flere ganger. Send den inn til reperasjon, så smører de den opp eller bytter den.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så er det strømforsyningen som er vnaskelig. Strømforsyningen på min AE-700 gikk nettopp føyken, og fikk nylig vite at dette var en relativt vanlig feil på dem.... :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Jar
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Armand
    Når jeg skrur den på, fungerer den noen sekunder, før den grønne standbylampen plutselig får en orangelignende farge, og projektoren slutter å lyse, og blirstående en liten stund før den skrur seg av. Hvis jeg så venter ei stund og skrur den på igjen, så gjentar dette seg, før den vanligvis forblir på ved tredje forsøk og fungerer som den skal frem til jeg skrur den av selv.

Jeg har renset filteret som angitt, og varmeproblemer skal uansett angis med helt andre lamper og farger.

Er det noen som har en anelse om hva dette kan være?
    Æsj, jeg opplever nå samme problemet - men har foreløpig i kveld ikke fått den til å bli værende på! :-(

Ikke nok med dét, men jeg trodde det var pæra som var gåen fordi pærelampa begynte å lyse, kjøpte derfor ny pære og satte i denne, for bare å se at den kun hadde gått i 950 timer.
    Og like forbanna så får jeg den altså ikke til å stå på mer enn et minutt eller så!

Greit nok at det "bare er å sende den inn", men det er jo ikke bare-bare det, da. Kjøpt fra komplett.no, ikke har jeg originalemballasje, porto må jeg sikkert betale, og projektorløs vil jeg garantert være i mange dager.

Møkkaprojektor! (ok, den har fungert bra fram til nå, men sånt som dette er ustyrtelig irriterende!)

~Christopher

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Jar
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grenness
    Æsj, jeg opplever nå samme problemet - men har foreløpig i kveld ikke fått den til å bli værende på! :-(
    Hadde et lite håp om at de kanskje hadde et servicesenter i Oslo som jeg kunne dratt til uten å bale med å pakke den inn og sende den avgårde, men fant dette på hjemmesidene deres:

>Service på Panasonic’s projektorer utføres i Cardiff, England.
    >Kontakt Panasonic’s callsenter på tlf 815 20 113.
    >Callsenterets åpningstider er Mandag til Fredag 09.00 – 18.00.

Typisk!

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grenness
    Hadde et lite håp om at de kanskje hadde et servicesenter i Oslo som jeg kunne dratt til uten å bale med å pakke den inn og sende den avgårde, men fant dette på hjemmesidene deres:

>Service på Panasonic’s projektorer utføres i Cardiff, England.
    >Kontakt Panasonic’s callsenter på tlf 815 20 113.
    >Callsenterets åpningstider er Mandag til Fredag 09.00 – 18.00.

Typisk!
    Jeg mener at service experten i Oslo utfører dette. De utførte dette tidligere.

Jeg har nå feil for 3 gang på min AX-100. Har sendt RMA forespørsel til Komplett i dag og regner vel med at det er siste gang. Det blir vel heving av kjøpet? Da blir det IKKE ny PT-AX100 eller PT-AX200. Aldri mer !

Har eid PT-AE700, PT-AE900 (2 stk) og PT-AX100 (2 stk). De tidligere modellene fungerte bra, men den siste AX-100 er forfulgt av serie-feil på IRIS.

M

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •