Hvorfor tar pære/prosjektor skade av strømbrudd? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    et finnes også pærer av "hot strike" type som kan tennes før de er avkjølt. har vært litt på lumenlab forumet, og det viktigste med kjølinga var å kjøle ned lcd-panelet. noen "trimmer" pæra med å pakke dem inn i alu-folie, jeg så ei pære der glasset hadde smelta på grunn av det
    pærene har godt av høy temp, blir de for kalde får man feil farger, de lever kortere, osv..

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Joey Bane
    et finnes også pærer av "hot strike" type som kan tennes før de er avkjølt. har vært litt på lumenlab forumet, og det viktigste med kjølinga var å kjøle ned lcd-panelet. noen "trimmer" pæra med å pakke dem inn i alu-folie, jeg så ei pære der glasset hadde smelta på grunn av det
    pærene har godt av høy temp, blir de for kalde får man feil farger, de lever kortere, osv..
    De lumenlab projektorene jeg har sett og vært borte i, der brukes det en litt anderledes lampe enn de man finner i de mere kompakte (UHP) projektor modellene man vel snakker om her, selv om det er en del likheter i arbeids prinsipp også.

Den store forskjellen er at de digitale små projektorene kjører lamper med mye høyere indre trykk og temp, og har et mindre mer kompakt høytytende lampeelement som ikke får tilstrekkelig kjøling uten aktiv vifte kjøling, både pga fysisk størelse på lampe elementet og pga den trange plassen man har til rådighet.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •