Panasonic PT AE 100E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic PT AE 100E

Hei

Jeg er så heldig at jeg har fått en slik prosjektor, kan noen fortelle om litt bruker erfaringer rundt denne?

Er den bra å bruke til film?
    Data\kontor?
    Lysterk?

Generelle erfaringer.

Pæren er selvsagt gåen . Hvor kan jeg få tak på denne biligst?
    Hva koster den ?

Lønner det seg å kjøpe pære til den?
    Eller kjøpe en annen prosjektor?

Takker på forhånd for all hjelp som eventuellt kommer i tråden !

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så heldig at jeg har fått en slik prosjektor, kan noen fortelle om litt bruker erfaringer rundt denne?
    Det er en "gammel" projektor som har ganske mangen år på nakken. Oppløsningen er WVGA og kontrastnivået er vel ca 600:1 om jeg ikke husker feil. Projektoren fungerer nok, men sammenlignet med nyere projektorer er den nok ikke så mye å rope hurra for. Den er uegnet til kontor og ikke spesielt lyssterk. Rett og slett en hjemmekino projektor.

Pæren er selvsagt gåen :sad: . Hvor kan jeg få tak på denne biligst?
    Hva koster den ?
    Kikk litt i produkt/prisjakt kategoriene, eventuelt lag en ny tråd rundt pærepris. (kun teknisk her)

Lønner det seg å kjøpe pære til den?
    Projektoren er nok neppe verdt en ny pære, dessverre.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en sånn for 2-3 år siden. Hadde mye glede av den de 3 1/2 årene jeg hadde den, men du verden for en forskjell da jeg fikk tak i en billig Infocus SP4805! Du vil kunne få tak i en langt, langt bedre brukt projektor for prisen av en ny pære til AE100'n (regn med ca 3-4000 kr), så det er bare å kaste den. Den er ikke verdt en krone, med mindre du har lav nok moral til å prakke den på et uskyldig offer på Finn eller QXL.

Jeg har forøvrig kjøpt meg ny projektor igjen, så det er muligheter for at jeg slenger ut 4805'en på AVtorget om ikke altfor lenge. Har ikke helt bestemt meg om jeg skal selge den ennå.

Ak: Den har oppgitt kontrast på 400:1.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke AE100 en av de første 16+9 projektorene for hjemmebruk? Er vel nesten vintage den der

Husker AE200 og AE300 kom ganske kjapt etterpå med ganske store forbedringer.

Mener å huske at pærene på disse var ganske billige.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, stemmer. Jeg kjøpte først en 4:3-projektor til 14990 på Elkjip, men så kom AE100 rett etterpå til 15990, så jeg bytta den på returretten. Så tok det vel mellom et halvår og et år før 200 og 300 kom, etter hva jeg kan huske. Sist jeg sjekket prisen på pære lå den på mellom 3000 og 4000. Skulle det vært verdt å kjøpe ny pære til den burde den kostet under 1000 etter min mening, når man sammenligner med hva man kan få brukt/nytt i dag for noen tusenlapper.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Var ikke AE100 en av de første 16+9 projektorene for hjemmebruk? Er vel nesten vintage den der
    Når var det Ae100 kom da?
    Jeg kjøpte meg Sony VPL-W400q i 1997 (oi, det er 10 år siden...) Jeg mener dette var den første 16:9 projen. Jeg gikk og ventet på denne en stund nettopp fordi jeg ville ha 16:9. Den kostet nesten 50 000,- ....

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kom først i 2002. Tingen med den var vel at det var den først BUDSJETT-projektoren med 16:9.

Newcomer space sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har kjøpt slik pære fra Pricejapan.com

Har selv en PT-AE300 som jeg akkurat har kjøpt ny pære til. Det er samme pære som sitter i 100, 200 og 300. Pæra kosta 4000+ hos komplett når de solgte den der (ser den ikke der lenger). Bestilte selv fra www.pricejapan.com og fikk den levert med DHL. Tok rett under 1 uke fra bestilling til levering og prisen jeg har betalt ble totalt 2150,- alt inkludert.

Er litt på grensen å bruke 2k kr på en slik gammel prosjektor men har vel kommet frem til at jeg ikke har mulighet til å få (forhopentligvis) ~2k timer fra en ny/gammel prosjektor for noe i nærheten av samme pris.

space

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny lampe til PT-AE300 er forsåvidt greit nok, men en PT-AE100 er ikke i nærheten av å være verdt en ny lampe. Dessverre..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •