Sony VPL-VW60 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 21 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 401

Tråd: Sony VPL-VW60

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det fungerer kjempebra med en 2.35 duk hos meg også, den er også 3,3m bred. (Dreamscreen 16:9 150" greyline duk, som er maskert ned til 2.35.) Du er nødt til å bruke high-power lampe setting, akkurat nå bruker jeg linse for å få litt mer "futt" i bildet, men det trenger du strengt tatt ikke..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Driver og planlegger litt jeg, og lurer på hvilket leret jeg skal velge til denne.
    Det ideelle hadde vært 3meters bredde i forhold til rommet. DreamScreen har 2,65 og 3,30 meters bredde og da bør jeg vel gå for et hvitt ett. Er 3,30 litt i største laget for denne Black Pearlen?
    Vel.. Spørs litt hva du har planer om, jeg bruker en 2.35 duk (DreamScreen 150" maskert som 2.35). Det går greit å blåse opp bildet til den størrelsen, jeg brukte jo t.o.m. gamle Pearlen på den sammen duken. VW60 er noe mer lyssterk, men begge to må brukes i high-power modus. Bråker ikke noe spesielt uansett, så det er ikke noe problem.

Selv bruker jeg en Prismasonic linse for å utføre 16:9<->2.35 strekkingen, den gir noe bedre lysstyrke i 2.35 modus, samt at den fjerner evt. strølys over/under bildet. Det er også fult mulig å bruke zoom/vertical lense-shift+focus for å justere dette.. Det gjorde jeg med PEarlen, ypperlig det også..

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..så det går fint med 150" og greyline duk. Jeg kommer vel ikke til og kjøre 2.35, men vil du anbefale hvit eller grå duk på den størrelsen da?

Hvordan er det med støv "på hjernen" på sony sine projektorer, den lcd´n jeg har nå ser ut som ett stjernekart i mørke (lysegråe) sener. Har dette blidt bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var min vw60 i hus :o)

Noen tips fra de av dere som har benyttet denne mer enn 2 dager? Siden jeg har gått fra Barco CRT til denne tok det noen minutter å venne seg til lysstyrken, skarpheten og hvor avslørende denne er på dårlig kildemateriell inn!

Tukla litt med RCP og gjorde grønnt området smalere? Noen som har testa og eller gjort noen reelle tall med målinger? Synes bildet er for grønt, uansett kilde?

Har fikla litt med nytt Nvidia 8500GT kort og klart å løse HW akselerasjon av x/h.264 materiell. Sliter med VC1 kodede filmer?

P.g.a lysstyrken er planen å montere den på maks avstand til lerret (4,8m på 200cm bredt lerret). Vil gi dårligere maks lysutbytte men samtidig bedre on/off + ANSI kontrast. Noen som synes dette er en dårlig ide?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tukla litt med RCP og gjorde grønnt området smalere? Noen som har testa og eller gjort noen reelle tall med målinger? Synes bildet er for grønt, uansett kilde?
    Har du satt fargerommet til Wide eller Normal? Sistnevnte treffer rimelig bra mot Rec.709, som er det mest brukte fargerommet for HDTV.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alexander
    P.g.a lysstyrken er planen å montere den på maks avstand til lerret (4,8m på 200cm bredt lerret). Vil gi dårligere maks lysutbytte men samtidig bedre on/off + ANSI kontrast. Noen som synes dette er en dårlig ide?
    Hva med et NDx2 filter? Da får du ned lysutbytte og bedre sortnivå uten å flytte projektoren. Den har sikkert flere modi for lampestyrke også?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    On/Off øker nok noe, men ANSI kontasten forholder seg nok temmelig lik.

Hva med et NDx2 filter? Da får du ned lysutbytte og bedre sortnivå uten å flytte projektoren. Den har sikkert flere modi for lampestyrke også?
    Ulempen med filter, er lavere ANSI kontrast, men lavere sortnivå er ofte viktigere for mange.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Økt ANSI og on/off kontrast har jeg ikke eksperimentert med selv, bare lest siste "update" på testen av vw60 på avsforum... der ligger det nye tall for SHORT- og LONGTHROW og målingene.

Benytter "wide" farge profil. Skal "leke" litt i kveld om d blir tid. Benytta gamma 3, gav litt mørkere bilde. Men som sagt, overgangen fra CRT til denne Sony'en er som en følelese av å komme nærmere sola - sånn mht lysutbytte!!!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benytter "wide" farge profil. Skal "leke" litt i kveld om d blir tid. Benytta gamma 3, gav litt mørkere bilde. Men som sagt, overgangen fra CRT til denne Sony'en er som en følelese av å komme nærmere sola - sånn mht lysutbytte!!!
    Da har du allerede grunnen til at du får "grønne" bilder. Bytt til "normal".

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    ..så det går fint med 150" og greyline duk. Jeg kommer vel ikke til og kjøre 2.35, men vil du anbefale hvit eller grå duk på den størrelsen da?
    Veeel.. 150" i 16:9 er jo ganske digert da, jeg hadde nok villet anbefale deg å teste det ut før du evt. investerte i det.. De fleste anbefaler 120" i 16:9. Hva slags sitteavstand skal du ha da? 2.35 har den fordelen at du kan ha bredere bilde uten at det oppfattes som "for stort" av øyet.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt stort ja! Rommet er 4,5 x 6 meter, så det hadde vel passet bedre med 3 meters brede (Må jo få plass til senter ett sted også:-D). Skal jeg velge dreamscreen til den sorte perlen, så er valget 3,3 eller 2,65. Regner med at sitteavstand blir ca. 4-4,5 meter, og jeg lurer fremdeles på om jeg skal gå får hvit eller grå duk. Hvordan er det med lensshift på denne? Hvordan kaster den bildet uten bruk av lenshift?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Veeel.. 150" i 16:9 er jo ganske digert da, jeg hadde nok villet anbefale deg å teste det ut før du evt. investerte i det.. De fleste anbefaler 120" i 16:9.
    I beg to differ.......... Med en SXRD kanon og HD kilde er 150" i minste laget!

Jeg har et rom som er 4,5 x 4,5 meter og synes 4 meter bredde på lerret er helt greit. Problemet er som du nevner plass til senter. Er jo mulig å vurderer AT (som f.eks SMX) men da koster det en god slump. Mener å huske at det er rundt 17K for 3,30 buet 2.35 SMX.

Er jo langt lettere å maskere et litt for stort lerret enn å finne ut at en har valgt for lite.

I store størrelser er hvitt absolutt å foretrekke for å få min 12Fl lysutbytte som er anbefalt som et minimum. (selv om det er mulig med et godt bilde under dette også er det ikke anbefalt)

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallo, er blitt sugen på projektor igjen og må innom forumet for å lese. litt morsomt også da, sist jeg var ihuga så var AMO mk2 og lcd D5 paneler det hotteste....

noen her påstår at sxrd er bedre enn både lcd og dlp, stemmer dette.

og hvordan projektiserer vw60'en bildet i nøytral, er linsa midt i bilde eller....

lurer også på fighten mellom vw60 og tw2000, hvem er best....

mvh

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    og hvordan projektiserer vw60'en bildet i nøytral, er linsa midt i bilde eller....

lurer også på fighten mellom vw60 og tw2000, hvem er best....

mvh
    VW60 har linsen i midten, men kan utføre lenseshift opp/ned. Husker ikke nøytaktig tallene, men det skal være 65% shift både opp og ned fra midten. Skulle vel bety at den kan stå 15% over eller under bildet om jeg ikke har tenkt heeelt feil..?

PS: VW60 er best.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: VW60 er best.
    Må tas med en stor klype salt siden den kjære Tore ikke har sett TW2000

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er det noen her inne som har gjort det da?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel en god del siden den ble vis på demo hos hjemmekino for en stund tilbake. VW200 derimot er det vel ingen her som har sett enda.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hehe.. Stemmer det.. Men jeg tror jeg har rett allikevel..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Er det noen her inne som har gjort det da?
    Jeg har sett den. Men demo eksemplaret var ikke kalibrert, hadde lavere lysutbytte + litt til som jeg ikke husker.
    Den jeg ikke har sett enda er VW60..... (men gleder meg )

Hehe.. Stemmer det.. Men jeg tror jeg har rett allikevel..
    Det kan godt hende du har

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, det er en spennende tid. Jeg vurderer en VW60, men overtagelsen av den nye leiligheten jeg skal ha den i er utsatt til februar/mars. Når er det TW2000 er beregnet å nå markedet, og er den regnet for å være/bli en direkte konkurrent til VW60?

Side 9 av 21 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •