Sony VPL-VW60 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 21 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 401

Tråd: Sony VPL-VW60

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var testen av VW60 av Greg Rogers AccuPel/Widescreen Review (guruen over alle guruer!?!) tilgjengilig for abonenter. En grundig test over 8 sider. Skussmålet til VW60 er meget godt trekker frem spesiellt: Meget god iris som ikke var merkbar, meget god skarphet, den beste deinterlacingen (skalering fjernet da etter nermere gjennomlesning og i kommentarer på AVS forum sier at skaleringen fra 720P kan gjøres bedre) han hadde sett (da også inklusive standalone videoprosessorer(!)) men det han er mest fornøyd med var at med valg av fargerom til normal så var fargene målt til nesten helt spot on "riktige".

Målt kontrast lengste kastelengde: 3.650:1 Iris av - 4970:1 iris manuellt lukket - 19100:1 med auto iris 1.

Målt kontras minste kastelengde: 3.310:1 Iris av - 4630:1 iris manuellt lukket - 16300:1 med auto iris 1.

Men som han skriver så opplevde han ingen grunn til å slå av irisen da den automatiske fungerte så bra.

Det den fikk pes for var at CMS en ikke var en full CMS men siden den hadde korekte farger så var det til å leve med.

Dvs at VW 60 seiler opp som en meget interesant kandidat.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    ....den beste deinterlacingen/skaleringen han hadde sett (da også inklusive standalone videoprosessorer(!))
    Har VW60 fått ny innmat sammenlignet med VW50 på dette punktet? I fall ikke så kan jeg absolutt skjønne det. For det beste bildet jeg har fått i min kino på min "gamle" VW50 er et 576i-signal mottatt over HDMI. Ingen DVD-spillere jeg har hatt hjemme har til nå klart å matche dette. Og det er blitt noen etterhvert...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Har VW60 fått ny innmat sammenlignet med VW50 på dette punktet? I fall ikke så kan jeg absolutt skjønne det. For det beste bildet jeg har fått i min kino på min "gamle" VW50 er et 576i-signal mottatt over HDMI. Ingen DVD-spillere jeg har hatt hjemme har til nå klart å matche dette. Og det er blitt noen etterhvert...
    Jeg vet ikke hva de har gjort eller ikke men det var definitivt godlyd både på SD og HD deinterlacing både film og video format fra Greg.

Min erfaring med Sony og bildebehandling er fra PS3 etter 1.9 firmware oppgraderingen solgte jeg min Denon DVD-A1XVA da jeg syntes PS3 en var minst like god... Dvs deinterlacing/skalering kan Sony...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsummering fra AVS i forhold til Pearl:

90% increase in DI on/off CR over the Pearl!
    50% increase in max aperture on/off CR over the Pearl!
    40% increase in M-ANSI CR over the Pearl!
    30% increase in brightness over the Pearl!
    Clear increase in sharpness over the Pearl!
    Clear increase in color accuracy over the Pearl!
    Much greater uniformity than Pearl!

Kommentarer i forhold til HD1

At a 12.8 ft throw distance the VW60 was about 16.5% brighter than the RS-1. At max throw the VW60 was about 21% brighter. At 12.8 ft throw, max Lamp, the black levels were about 0.0015 fL for the RS-1 and 0.0018 for the VW-60 (without screen gain)
    There are clear differences in color accuracy and in native contrast ratio. I suppose those are the biggest issues for most people. Sony wins big on color, JVC wins big on native contrast ratio. Then there are the "do you feel lucky issues" which are convergence, and brightness and color uniformity issues. Sony has gone a long way in the VW60 toward removing the convergence issue (and apparently will take another big step in the VW200).

The uniformity was quite good on the VW60 that I reviewed but wasn't so good on the VW50 that I reviewed. So have they "solved" uniformity issues or was I just luckier this time? There are so many other factors to consider that its impossible for me to know how important each one is to you. Brightness, calibration adjustments, input setup options, fan noise, odd performance quirks, etc. etc. There is just no way that I can weight all of the issues based on what is important to you.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er utvilsomt en spennende projektor, og Sony virker til å ha gjort mange ting, korrekt. Men jeg er stadig ingen fan av autoiris,da
    Den nye autoirisen skal jo være mye bedre enn den som stod i VW50, men som alle andre auto iriser, vil man få litt BC (brightness compression). Heldigvis var det veldig lite på VW60.

Newcomer JT sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veggoppheng for VW-60

Jeg går og lurer på denne projektoren. Det jeg lurer på er om noen kan anbefale noen veggfester som vil passe til denne. Ser at AVShop har noen fra Vogel`s men disse har en begrensing på 10kg mens VW-60 veier ca 11 kg...

Er det risky å bruke et slikt stativ eller kan man anta at det er en viss sikkerhetsmargin når de sier 10 kg?

Anyone?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nok tro at det viktigste er hva en fester veggfestet i, hvis en ikke finner en stender så kan jo 11 kilo bli litt ....

Newcomer JT sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i et eldre hus der veggene er i heltre så det skal ikke være noe problem
    Men er det noen andre leverandører av veggfester som kan være aktuelt?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med det originale takfestet?
    Sony PSS-H10 - mounting component - Compare prices, shop, and buy Sony PSS-H10 - mounting component from online stores. CNET Shopper.com - CNET

ca. 800$.. Mye penger det.. (Frakt/moms++ i tillegg)
    Har ikke sett det hos noen norske butikker, men uansett så er vel dette en smule overpriset. :-1

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun 6.999,- hos BestBuy! :shock:

Best-Buy AS - TV, video og DVD | Tilbehør | Diverse | SONY PSS-H10

Huff, for en pris. Men dette orginalfestet er vel ikke så ideelt som veggfeste..eller?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JT
    Bor i et eldre hus der veggene er i heltre så det skal ikke være noe problem
    Men er det noen andre leverandører av veggfester som kan være aktuelt?
    Et alternativ til veggfeste er å montere en hylle på veggen med solide hylleknekter, og så henge projektoren i hyllen.

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    En gladmelding: DHL klarte å få frem prosjektøren min hel!
    Er selvsagt skuffet over at den ikke har HDMI 1.3, men etter det jeg har blitt fortalt så vil ikke det påvirke kjeden som kommer før. Dvs. receiver skal klare å ta imot HDMI 1.3 audio.. Får virkelig håpe det stemmer.

Ved en slik bestilling, hvis den formodentlig skulle ødelegges eller noe på turen til døren, er ikke DHL ansvarlig da?
    Ble litt overrasket over at du skrev at den ikke hadde HDMI 1.3? Har sett mange steder der det står den har det, eller har jeg tatt helt feil?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Ved en slik bestilling, hvis den formodentlig skulle ødelegges eller noe på turen til døren, er ikke DHL ansvarlig da?
    Ble litt overrasket over at du skrev at den ikke hadde HDMI 1.3? Har sett mange steder der det står den har det, eller har jeg tatt helt feil?
    OT: Det hadde da blitt en sak mellom den som sendte pakken og DHL. Problemet er at slikt tar tid.. Ble skissert opp til 3 uker før de evt. kunne ha fått ordnet da, og da hadde det blitt en forsikringsrunde..

Når det gjelder HDMI 1.3, det er nok Sony som har "lurt" en del folk på det området. T.o.m. Gorm skrev at den støttet HDMI 1.3 da han hadde den inne til test. Kanskje han er roten til alle ryktene? Neida, Sony har nok vært litt uklar i markedsføringen av den, men det er irriterende at en såpass komplett prosjektør på alle områder mangler den biten. Spesielt ifra Sony som er en av utviklerne av HDMI 1.3.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det sikkert ikke er kilder enda som støtter hdmi 1.3 er det allikevel på mange måter litt betryggende å ha, feks til å fullt utå kunne utnytte ps3 i tiden som kommer og med 1.3 materiale. Eller er det forbrukerne som i altfor stor grad henger seg opp i slikt, det være hdmi1.3 eller 1080p. Blir vi lurt elelr lar vi oss lure til å tro at vi trenger det?
    Vet VW60 etterhvert har fått veldig gode omtaler, om enn på premodeller, men uten hdmi 1.3 står den jo ikke helt i fremste rekke av "framtidsvennlige" projektorer. Hadde tenkt å bestille denne fra japan, men nå er jeg usikker igjen.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Selv om det sikkert ikke er kilder enda som støtter hdmi 1.3 er det allikevel på mange måter litt betryggende å ha, feks til å fullt utå kunne utnytte ps3 i tiden som kommer og med 1.3 materiale. Eller er det forbrukerne som i altfor stor grad henger seg opp i slikt, det være hdmi1.3 eller 1080p. Blir vi lurt elelr lar vi oss lure til å tro at vi trenger det?
    Vet VW60 etterhvert har fått veldig gode omtaler, om enn på premodeller, men uten hdmi 1.3 står den jo ikke helt i fremste rekke av "framtidsvennlige" projektorer. Hadde tenkt å bestille denne fra japan, men nå er jeg usikker igjen.
    Ser ikke helt det store problemet med at den mangler HDMI 1.3. Det eneste man går glipp av er Deep Color og auto lipsync. Deep Color støttes vel ikke av hverken HD DVD eller Blu-ray, og lipsync kan man justere i recievieren uansett...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deep Color brukes enda ikke i filmer nei, men det vil jo komme. Men mange kommende dataspilltitler benytter seg av DeepColor, også noen få nå, og da er det jo kjekt å få utnyttet det..

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og planlegger litt jeg, og lurer på hvilket leret jeg skal velge til denne.
    Det ideelle hadde vært 3meters bredde i forhold til rommet. DreamScreen har 2,65 og 3,30 meters bredde og da bør jeg vel gå for et hvitt ett. Er 3,30 litt i største laget for denne Black Pearlen?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    330cm er no problem med fillraten du har på VW60... Jeg hadde defintivit gått for så bredt som mulig!

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..Jeg tenker vel mer i forhold til lysutbytte og dynamik i bildet. hvitt eller grått lerret i forhold til størrelsen?
    Rommet blir 4,5 meter bredt så 3,3 er stort nokk i alle fall
    Du hadde vel en Pearl, og hvor stort bilde hadde du til den? Opplevde du at det var mye og gå på i forhold til størrelse og lysstyrke?
    ( nå skal jeg være litt forsiktig så jeg ikke havner i feil tråd, men det er iallefall black pearl som skal henge i taket, så det er jo relevant på ett vis).

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hjemmekino bruker et 330cm bredt 2.35-maskert rammelerret i sin referansekino, og der står det en JVC HD-1. VW60 er jo minst like lyssterk som HD-1, så med mindre du har veldig mye lyse vegger bør 330cm være no problemo.

Jeg benyttet et bittelite 170cm lerret på min VW50 grunnet STORE begrensninger i rommet (derfor røk også hele hjemmekinoen ut her i våres), og fikk nærmest sveiseblink selv med helt hvite vegger og tak.

Side 8 av 21 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •