Sony VPL-VW60 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 21 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 401

Tråd: Sony VPL-VW60

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sorry, dette er en teknisk tråd, ligger egen pristråd under riktig forum...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Har solgt Pearlen min, og venter nå spent på den nye VPL-VW60. Den ligger og fortoller seg i Oslo, håper de rasker på så jeg får den til helga..

<kjipt å være uten prosjektør>
    Såpass....Ja, det blir sikkert moro å få den i hus. Blir veldig interessant å høre forskjellen med VW50; du som kjenner Pearl`n så godt, mener jeg.

Håper for min del at forskjellen ikke er så stor. Jeg har ikke råd til enda en oppgradering

Er det lov å spørre hva du fikk for Pearl`n?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm; Jeg har et sprøsmål til deg som har prøvd denne projektoren? Hvordan fungerer 2,35:1 strech modusen på den? Er det noen mulighet for å justere på hvor mye den skal strekke, eller det en standard innstilling?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan ikke justeres. Den strekker (i likhet med de fleste andre) bare bildet i høyden til "letterbox" format. Det er med andre ord bare et nytt valg i aspect-listen

PS: tar forbehold om software oppdateringer, den jeg testet var pre-prod.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehh, det er vel samme "test" vi finner link til i første innlegg i denne tråden? Gammelt nytt, samme versjon (EISA eksemplar) som jeg hadde til test. Forøvrig er det en del feil på den Italienske siden, for VW60 har ikke 120hz, eller HFR (HighFrameRate) technology, som Sony kaller det. Det må en grave vesentlig dypere i lommeboken får å få (VW200). De har også skrevet at den er mørkeblå, og det stemmer heller ikke. Den er mørk koksgrå metallik.

Sony VPL-VW60-vw60-jpg
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig trist at vw60 ikke har 120Hz paneler, var på IBC messen forrige helg og fikk sett en demo på "black frame insertion" på SONY sin stand. Dette var på en proff monitor med et helt nytt TRIMASTER™ LCD panel.Tror prisen var på ca $25k for en 23" monitor.... "Black frame insertion" er ingen ny ide, men det er første gang jeg så det i praksis på en LCD monitor. Dette var uten tvil en stor forbedring, har aldri sett bilde så stabilt når det ikke var bevegelese og så gjevnt når bildet beveget seg, som med dette trikset. Kan hende vw200, har et sterkt kort på hånden alikevel, synd prisen er utenfor grensen av hva jeg kan bruke på en projektor nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til gorm, men andre kan sikkert også svare.

I testen i Hjemmekino så beskriver du og viser med bilde at du har fått justert inn fargerommet slik at de stemmer med det korrekte farge rommet til HD. Jeg leser andre steder atvW60 sin farge justeringsverktøy ikke er en full CMS. Kan du utdype litt hvordan du fikk til dette og litt om farge instillngs verktøyet i vw60 en.

Slik jeg forstår det er det en integrert i maskinen (RCP colour) samt en software drevet (image director 3)) som en bruker med PC koblet med RS232 kabel? Hvis disse gjør at en kan få et korrekt fargreom så er det jo en god feature!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interesant australsk link med testintrykk av vw60 med referanser opp mot en JVC-HD1:

First Look At The Sony Vpl-vw60 In Aus. - DTV Forum Australia

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukermanualen til VW60:

Sony eSupport - VPL-VW60 - Manuals / Specs / Warranty

Ser av manualen at den har en instilling for Coulor Space Normal eller Wide. Noen som har prøvd denne? Håpet hadde jo vært at Normal hadde gitt riktige HD farger, men da håper man vel for mye : - /

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg testet VW60, men etter det jeg har forstått kan man plotte inn rimelig korrekte farger. Problemet er at kontrollene i projektoren ikke virker slik man hadde ønsket. Når man skal endre metningen/satureringen på en av primærene, blir brightness/lighness for den samme fargen også justert. Skal man da gjøre en farge litt mindre mettet, risikerer man da også å reduserer lysnivået i fargen, betraktelig.

Dette har jeg ikke testet selv, så dersomd et ikke stemmer, korriger meg

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I CMS menyen på VW60 har en mulighet til å justere metning og balanse på alle primær og sekundærfarger. Å få til det perfekte fargerommet er på papiret (måling) ikke spesielt vanskelig. Det som er utfordringen er å ikke tulle til alt mellom disse 6 målepunktene. Som AK beskrive så vil justering av metning også påvirke lysstyrke, og det i enkelte områder av gråskalaen mer enn andre. Resultatet kan fort bli perfekt måling av fargerommet i de lyse områdene, men så får du helt ville avvik i de mørkere områdene. Et eksempel kan være perfekte farger i dagslys, men så skifter plutselig fargen i ansiktet til skuespillerne i det de beveger seg innendørs. Ved første forsøk endte jeg opp med klar grønnfarge der det skulle vært hudtoner.

CMS er, uansett hvilken projektorprodusent, ikke noe forbrukerene skal røre. Dette er et verktøy for fagfolk (custom installasjon), og jeg tviler på at det finnes særlig ekspertise på dette området her i landet. Vanlig fargekalibrering ja, CMS er jeg mer usikker på.

Projektor produsentene burde heller tilstrebe seg settinger i menyen der vi forbrukere kan velge fargerom, eller rett og slett at projektoren gjør dette automatisk i forhold til kildematerialet. Infocus IN82 fikser begge deler! Den valgte automatisk BT601 på SD-materiale, og så fort jeg spilte av HD, byttet den til BT709.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lysstyrke, er det 1000 eller 900? Ansi lumen.
    Noen sier 900 andre 1000?
    Mener vw50 har 900, og har vw60 1000, om det er riktig så er vel kanskje ikke det synbart?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...den er oppgitt til 1000 på Sony.no, så jeg går ut i fra at det er korrekt. Synlig bør det jo være, er jo mer enn 10% økning fra VW50...

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,jeg ender vel opp med en VW60,fikk jo fin test av Gorm i Hjemmekino :-D

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektor produsentene burde heller tilstrebe seg settinger i menyen der vi forbrukere kan velge fargerom, eller rett og slett at projektoren gjør dette automatisk i forhold til kildematerialet. Infocus IN82 fikser begge deler! Den valgte automatisk BT601 på SD-materiale, og så fort jeg spilte av HD, byttet den til BT709.
    Jeg er er 100% enig med Gorm her. For eg er det (nesten) uforståelig at ikek de fleste produsenter velger å inkludere en profil som gir korrekte farger for henholdsvis 601 og 709 fargerom. Dessverre er det MYE farger som selger.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Ser av manualen at den har en instilling for Coulor Space Normal eller Wide. Noen som har prøvd denne? Håpet hadde jo vært at Normal hadde gitt riktige HD farger, men da håper man vel for mye : - /
    Fikk du prøvd denne på den du testet Gorm? Det hadde vært kjekt om det var den magiske knappen som reduserte fargerommet....

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fargerommet er (for) stort i utgangspunktet, og "wide" bidrar ikke akkurat til å løse dette. Testingen og målingene er gjort i fargesettingen "normal".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Utrolig trist at vw60 ikke har 120Hz paneler, var på IBC messen forrige helg og fikk sett en demo på "black frame insertion" på SONY sin stand. Dette var på en proff monitor med et helt nytt TRIMASTER™ LCD panel.Tror prisen var på ca $25k for en 23" monitor.... "Black frame insertion" er ingen ny ide, men det er første gang jeg så det i praksis på en LCD monitor. Dette var uten tvil en stor forbedring, har aldri sett bilde så stabilt når det ikke var bevegelese og så gjevnt når bildet beveget seg, som med dette trikset. Kan hende vw200, har et sterkt kort på hånden alikevel, synd prisen er utenfor grensen av hva jeg kan bruke på en projektor nå.
    Så den samme demoen på IBC, og kunne ikke være mer enig. Desverre alt for dyrt, men for en forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår at VW60 ikke har HDMI 1.3 men 1.2 slik som VW50. Noen som har mer info om dette? Nå er vel ikke 1.3 det viktigste på ett bilde produkt men rart hvis ikke sony er på høyden her.

Side 6 av 21 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •