Sony VPL-VW60 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 21 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 401

Tråd: Sony VPL-VW60

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Objektivet fungerer optimalt rundt midtposisjon, men høyest kontrast (og lavest lysutbytte) fås ved minimum zoom.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå endelig fått festet min VW60 i taket. Har senket den ca 25 cm i forhold til taket, og da er den omtrent i samme høyde som øvre kant på lerret. Men selv da har jeg måttet bruke lens-shift ganske kraftig. I følge tegningene på manualen, ser det ut som PJ har bildet i vertikal midstilling, når man ikke 'bruker' lens-shift. Etter justering hos meg, og titter på linsen, så ser det ut som bildet er plassert fra midten i linsen og nedover. Da synes det som jeg er et ganske langt stykke fra optimal midtposisjon.

Hva mener dere andre om dette ? Er det noe å bry seg om`?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ikke bruke lensshift så må linsen være midt på lerretet. Ask4me2 har beskrevet dette:

AVforum.no - Vis ett enkelt innlegg - Sony VPL-VW60

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette synes jeg er litt snodig, for det er vel heller uvanlig å plassere projektor midt på lerret....:?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snodig eller ikke, nesten alle projectorer med lens shift gjør det i dag.

Dette jo fordi mange plasserer projectoren på en hylle bak sittepossisjon.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bestilte jeg meg en VW60, det blir spennende. Det skulle vel være en grei oppdatering fra AE500...... er så lei det grå bildet til min gamle panasonic. Men full uttelling får jeg vel ikke før min batcave er ferdig.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Da bestilte jeg meg en VW60, det blir spennende. Det skulle vel være en grei oppdatering fra AE500...... er så lei det grå bildet til min gamle panasonic. Men full uttelling får jeg vel ikke før min batcave er ferdig.
    Gratulerer! Er fersk VW60 eier selv, og du kan bare glede deg Regn med skikkelig VOW når du ser kvaliteten i forhold til din gamle lekekamerat.

C

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp... VW60 vil ikke starte

Har selv VW60 og er supergodt fornøyd!

Nå har imidlertid en venn importert fra USA, og har følgende problem:

Når proj. kobles til strømkilde skjer ingenting, bortsett fra at on/stby
    lampa blinker i intervaller av 3 blink...

Han har forsøkt både m. 110v trafo og direkte 220v.

Noen som vet noe/kan hjelpe med dette?

pfh Takk!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.....................! Dette finner dere jo i brukermanualen :wink:

tre blink betyr at lampen er gåen
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å verifisere dette 100% kan du jo låne bort lampa di.

Lampa kan jo ha blitt skadet på grunn av transporten, men nå er jo disse produktene laget for å kunne fraktes:-?

Jeg er glad det ikke er meg som skal reklamere på denne projectoren, litt avhengig av selger kan det bli litt tungvint.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kalibrering av VW60

Tenkte jeg skulle prøve meg med en gråskalakalibrering av projektoren i kveld. Har endelig fått den opp i taket i kinoen og jeg liker stort sett det jeg ser, men jeg har noen spørsmål ang innstillinger i menyen.

Tror jeg har forstått det sånn at det er autoiris 1 og low fargetemp som gjelder.

Hva med de andre innstillingene.

Den har jo flere innstilinger for sortnivå utenom iris, hva bør disse stå på?

..og jeg finner ikke noen innstillinger for gain/bias på RGB, kun CMS og Hue.

Jeg finner ikke DVE disken min, så det blir litt vannskelig og stille innn sort og hvit nivå, er det noe bra bildet for det på Patterns DVD fra HCFR?

Jeg skal bruke HCFR til kalibrering sammen med spyder2.

og enn ting til; skal jeg bruke RGB ut på hdmi fra PS3?

(Ble litt mange spørsmål på en gang det her..)

Takker for hjelpa på forhånd, så skal jeg takke en gang til etterpå

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Tenkte jeg skulle prøve meg med en gråskalakalibrering av projektoren i kveld. Har endelig fått den opp i taket i kinoen og jeg liker stort sett det jeg ser, men jeg har noen spørsmål ang innstillinger i menyen.

Tror jeg har forstått det sånn at det er autoiris 1 og low fargetemp som gjelder.

Hva med de andre innstillingene.

Den har jo flere innstilinger for sortnivå utenom iris, hva bør disse stå på?

..og jeg finner ikke noen innstillinger for gain/bias på RGB, kun CMS og Hue.

Jeg finner ikke DVE disken min, så det blir litt vannskelig og stille innn sort og hvit nivå, er det noe bra bildet for det på Patterns DVD fra HCFR?

Jeg skal bruke HCFR til kalibrering sammen med spyder2.

og enn ting til; skal jeg bruke RGB ut på hdmi fra PS3?

(Ble litt mange spørsmål på en gang det her..)

Takker for hjelpa på forhånd, så skal jeg takke en gang til etterpå
    Har en VW40, men tror det er samme på VW60:
    Dersom du bruker en av de tre 'Custom' fargetemperaturene, så skal du kunne gå inn og endre gain og bias. Custom 1,2 og 3 tilvarer i utgangspunktet High, Medium og Low, så ta utgangspunkt i Custom 3.

Når det gjelder de andre sortnivåinnstillingene, så sett 'Black Level Adj.' til 'Off'. Gamma pleier jeg å ha 'Off' ved første kalibrering, så sjekker jeg målingene etterpå med den gamma jeg ønsker å bruke.

Sett PS3 til å sende 'YcYb-et elller annet' (Det som ikke er RGB), så sender den korrekte videonovåer.

Har du DVD-brenner, så last ned denne:
    AVS HD 709 - Blu-ray, HD DVD, & MP4 Calibration - AVS Forum
    Gratis HD-kalibrerings Blu-ray, kan brennes på en vanlig DVD og spilles av på PS3. Trenger ikke lete etter DVE-disken din lengre

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk, takk!

Den kalibreringsdisken var jo strålende! Har nå gjenomført første runde med kalibrering, men det poster jeg i kalibreringtråden, det er vel der det hører hjemme.

Newcomer Xerxes sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Please replace lamp/filter

Ja da er tiden for pæreskifte tydelig inne, da projektoren rundet 2300 og noe timer så kom denne beskjeden opp på skjermen "Please replace lamp/filter"

Bør jeg skifte med en gang eller kan jeg vente til den er gåen?

Hvor stor er sjansen for eksplosjon og deretter uante kostnader rundt rens?
    Bildet er blitt "litt" mørkere men synes det går greit en stund til...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xerxes
    Ja da er tiden for pæreskifte tydelig inne, da projektoren rundet 2300 og noe timer så kom denne beskjeden opp på skjermen "Please replace lamp/filter"

Bør jeg skifte med en gang eller kan jeg vente til den er gåen?

Hvor stor er sjansen for eksplosjon og deretter uante kostnader rundt rens?
    Bildet er blitt "litt" mørkere men synes det går greit en stund til...
    Det er ikke noe problem å vente litt til, men jeg er usikker på hvordan garantien stiller seg dersom du bruker lampen lengre enn anbefalt, oog at de da skulle eksplodere. Dette står det muligens noe om i manualen.

Jeg hadde uansett skiftet lampen

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, har bestilt ny lampe, så får jeg håpe den "gamle" holder til ny ankommer...

Kan ikke finne noe om garantiproblemer i manualen, det står bare i en note at beskjeden kan skrus av med å taste hvilken som helst knapp på fjernkontrollen.. så det virker ikke som det haster som F...

"Please replace the Lamp/Filter --> It is time to replace the lamp. Replace the lamp
    Note: To clear this message, press any button either on the remote control or the control panel of the projector once."

Synes jo det er litt rart hvis dette går på en timer, skulle jo tro at ulik bruk skulle gi ulik levetid, og alle snakker jo om store variasjoner på levetid...
    Min har gått lengre perioder om gangen og ikke på/av hele tiden, skulle tro det er av det bedre?
    Sjekket på SONY.no og der står det at lampen anbefales byttet etter 3000t så da er det kanskje ett eller annet feil som er registrert i enheten som gir feilmeldingen, er nok best å bytte så fort som mulig da. Kan jo legge pæra som "reservehjul" hvis den nye skulle gå før tiden og jeg har hele gjengen på besøk en kveld.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projectoren måler jo ikke lysstyrken så timer er den eneste måten.

Har ikke hørt om eksploderende lamper på mange år nå, så det er neppe noe problem. Det er som kjent lysstyrken som blir svakere over tid, men dette er noe man gradvis venner seg til og så får man seg en vekker når man bytter til ny.

Jeg hadde brukt lama på lenge du synes bildet er bra.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arendal
    Så bra, da kjører jeg på tror jeg... (håper jeg ikke angrer)
    Rart den sendte denne meldiga på ca 2320t da de sier 3000t på sony.
    Kan jo være den overvåker noe motstand i pæra / strømforbruk ell?? (jeg aner ikke hva jeg prater om her altså)

Fikk svar fra SONY serviceverksted også, og der sa de at jeg burde rense filteret og kjøre på, men jeg spurte bare om jeg kunne vente med skifte til den nye pæra kom så kan være de ikke mente til evig tid...

Newcomer afoldal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xerxes
    Arendal
    Så bra, da kjører jeg på tror jeg... (håper jeg ikke angrer)
    Rart den sendte denne meldiga på ca 2320t da de sier 3000t på sony.
    Kan jo være den overvåker noe motstand i pæra / strømforbruk ell?? (jeg aner ikke hva jeg prater om her altså)

Fikk svar fra SONY serviceverksted også, og der sa de at jeg burde rense filteret og kjøre på, men jeg spurte bare om jeg kunne vente med skifte til den nye pæra kom så kan være de ikke mente til evig tid...
    3000timer er i lav pæremodus. 2000t i høy modus. Så det betyr at pjen din stortsett har gått med full lysstyrke. Jeg fikk samme melding etter ca. 2100t. Og angrer ikke ett sekund på at jeg byttet pære med en gang! Med en så god projektor som dette så ser ikke jeg noe poeng i å "spare penger" på å utsette kjøp av ny pære. Dette er ikke den mest lyssterke projektoren i utgangspunktet, så etter 2000 timer er det ikke rare lysstyrken igjen egentlig...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av afoldal
    3000timer er i lav pæremodus. 2000t i høy modus. Så det betyr at pjen din stortsett har gått med full lysstyrke. Jeg fikk samme melding etter ca. 2100t. Og angrer ikke ett sekund på at jeg byttet pære med en gang! Med en så god projektor som dette så ser ikke jeg noe poeng i å "spare penger" på å utsette kjøp av ny pære. Dette er ikke den mest lyssterke projektoren i utgangspunktet, så etter 2000 timer er det ikke rare lysstyrken igjen egentlig...
    he-he det forklarer timingen ja, ble vel best fornøyd med høy pæreføring etter en liten stund og der ble den stående... selv om jeg egentlig hadde tenkt å spare ;-)

Regner med å få ny pære en av dagene nå, så da blir det nok bytte for det begynner å bli mørkere, ble egentlig positivt overasket over prisen på pæra, ble litt over krone timen i drift :-) så er nok som du sier ingen vits i å vente.

Side 20 av 21 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •