Sony VPL-VW60 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 21 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 401

Tråd: Sony VPL-VW60

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Stiller meg bare mer og mer undrende til den testen i Projectorcentral. Enten må det ha vært en feil på testeksemplaret, eller så har han gjennomført testen iført et par klassiske Raybans.
    Gratulerer med ny prosjektør i hus, og godt å høre at du også er fornøyd med ditt eksemplar!

Når det gjelder Projectorcentral, så er han fyren der et kapittel for seg selv.. Han har rett og slett ikke sansen for Sony, det skinner så tydelig igjennom at det nesten er skummelt. Jeg har tross alt hatt 4 Sony prosjektører nå(HS-10, HS-20, VW50 og VW60), og jeg bruker å gjøre ganske grundig research før/etter jeg kjøper, og hver eneste gang så klarer han å finne alle negative aspektene med prosjektøren, til tider også feilaktige sådan, uten at han nevner de positive sidene med prosjektøren.. Blir litt slitsomt.. :-|

PS: Du kan jo gjette hvilket HD-format han foretrekker også..

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket. Festeskruen til projektorens HDMI-kontakt har maskingjenger, er ca 2,5mm i diameter, og er 8mm lang (+hodet). Den er skrudd i metall, og det virker ikke som om kontakten løsner når den skrues ut. Avstand (senter-senter) mellom hullet til festeskruen og kontakten på projektoren er 9mm. Har desverre ikke tilgang til data på Gefens HDMI-kabel, men den løsningen jeg skisserte over burde likevel ikke være helt urealistisk.
    Ser man det ja! Da er det jo faktisk muligheter for at løsningen din vil kunne fungere, hvis avstandene stemmer overens i forhold til kabel som er tilgjengelig med festeskrue.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Gratulerer med ny prosjektør i hus, og godt å høre at du også er fornøyd med ditt eksemplar!
    Takk! Har i likhet med deg også veldig gode eraringer med Sony-produkter. Du kunne kanskje hjelpe meg med et praktisk spørsmål: i billedmenyen under "ekspertinnstillinger" skal det ifølge brukermanualen være bl.a to undermenyer for støyreduksjon (NR) og detaljforsterker (DDE). Jeg kjører signalet gjennom HDMI fra en S97 via en RXV3800. Får ikke opp disse to undermenyene. Finner heller ikke noe i manualen som tyder på at disse ikke skal være tilgjengelige. Noen erfaringer?

Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Når det gjelder Projectorcentral, så er han fyren der et kapittel for seg selv.. Han har rett og slett ikke sansen for Sony, det skinner så tydelig igjennom at det nesten er skummelt. Jeg har tross alt hatt 4 Sony prosjektører nå(HS-10, HS-20, VW50 og VW60), og jeg bruker å gjøre ganske grundig research før/etter jeg kjøper, og hver eneste gang så klarer han å finne alle negative aspektene med prosjektøren, til tider også feilaktige sådan, uten at han nevner de positive sidene med prosjektøren.. Blir litt slitsomt.. :-|

PS: Du kan jo gjette hvilket HD-format han foretrekker også..
    Vil han ha HD i det hehel tatt da? Trodde han var en av dem som mente han kunne bevise matematisk at SD gir mer "trøkk i bildet" ;-)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Har i likhet med deg også veldig gode eraringer med Sony-produkter. Du kunne kanskje hjelpe meg med et praktisk spørsmål: i billedmenyen under "ekspertinnstillinger" skal det ifølge brukermanualen være bl.a to undermenyer for støyreduksjon (NR) og detaljforsterker (DDE). Jeg kjører signalet gjennom HDMI fra en S97 via en RXV3800. Får ikke opp disse to undermenyene. Finner heller ikke noe i manualen som tyder på at disse ikke skal være tilgjengelige. Noen erfaringer?

Vil han ha HD i det hehel tatt da? Trodde han var en av dem som mente han kunne bevise matematisk at SD gir mer "trøkk i bildet" ;-)
    Når det gjelder det første, jeg bruker ikke ekspertmenyene, så kan ikke hjelpe deg der. Kan det ha noe med at du bruker HDMI, slik at valgene ikke er aktuelle? Kanskje de dukker opp dersom du kobler til component?

Hehe, joda, han vil ha HD, men han mener selvsagt at HD DVD er best.. (Siden Sony står bak det andre formatet, så sier det seg jo selv at han ikke kan støtte det.. )

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NR og DDE har en vel ikke tilgang til på VW60 når kilden er progressiv og mates digitalt? Har du prøvd 576i?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    NR og DDE har en vel ikke tilgang til på VW60 når kilden er progressiv og mates digitalt? Har du prøvd 576i?
    Ikke foreløpig, men jeg skal prøve å koble Get boksen min mot projektoren via S-video for å se om det gjør noen forskjell.

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke foreløpig, men jeg skal prøve å koble Get boksen min mot projektoren via S-video for å se om det gjør noen forskjell.
    Hei Jodan!Hvordan blir bildekvaliteten på VW60 med Get boks?Vurderer Get selv,og da kjøre den igjenom RXV3800.
    Er kjempefornøøyd med min VW60 selv,særlig med 1080p materiale

Hilsen Bjørn

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Composite
    Hei Jodan!Hvordan blir bildekvaliteten på VW60 med Get boks?Vurderer Get selv,og da kjøre den igjenom RXV3800.
    Er kjempefornøøyd med min VW60 selv,særlig med 1080p materiale

Hilsen Bjørn
    Hei Bjørn!

Jeg kvittet meg nylig med alt jeg hadde av analoge signalkabler fordi jeg satser på å kjøre 100% via HDMI. Hvis jeg ikke får lånt en lang s-video eller component-kabel, får derfor desverre ikke prøvd Gets PVR boks på projektoren før de kommer med den nye HD boksen Q1 2008. Den vil sende 720p/1080i via HDMI. Jeg prøvde imidlertid Get-boksen mot min tidligere projektor (AE-700) via scart-konverter til s-video, og det fungerte rimelig greit på noen kanaler (NRK, TV2 etc). I og med at både VW60 og RXV-3800 har en bedre signalprosessering enn AE-700, antar jeg at det vil fungere greit. Men forvent ikke gåsehudfaktor ;-)

Newcomer JT sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal det være horisontal lens shift på VW-60? Jeg trodde det. Når jeg går inn på lens shift og trykker til venstre eller høgre så justerer den bare linsen opp og ned.
    Merkelig....

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JT
    Skal det være horisontal lens shift på VW-60? Jeg trodde det. Når jeg går inn på lens shift og trykker til venstre eller høgre så justerer den bare linsen opp og ned.
    Merkelig....
    Hvis jeg ikke husker helt feil så har den litt justeringsmuligheter horisontalt, men du må fram med en skrutrekker. Mener det står beskrevet i manualen.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Hvis jeg ikke husker helt feil så har den litt justeringsmuligheter horisontalt, men du må fram med en skrutrekker. Mener det står beskrevet i manualen.

Det er ca 5% hver vei, og står helt greit beskrevet i manualen. Noen tips:

1. Du trenger èn stjerne- og èn flat-trekker med lite/middels spor, og de må være minst 15cm lange (+ håndtak). De du har i verktøykassa er normalt for korte, og de du bruker til å justere slalåmbindingene har for grove spor for justeringsskruene. Jeg sagde av nedre del av håndtaket med baufil på to "vanlige" trekkere for å få de lange nok.
    2. Hold flattrekkerens blad vertikalt ØVERST i justeringssporet for å få en mest mulig presis justering.
    3. Stram litt av gangen på hver skrue (ca en kvart omdr) med klokken når du strammer justeringsskruene igjen. I motsatt fall vil linsen forskyve seg, og du må starte på nytt.

EDIT: rekkefølgen ved tilstramming av justeringsskruene bør være speilvendt, altså f.eks øvre venstre, nedre høyre, nedre venstre, øvre høyre. Da er risikoen for utilsiktet linseforskyvning minst.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for ordens skyld, horisonten er vannrett en vegg er vertikal. Det høres vitterlig ut som dere snakker om vertikal lens skift :?:

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Bare for ordens skyld, horisonten er vannrett en vegg er vertikal. Det høres vitterlig ut som dere snakker om vertikal lens skift :?:
    Mulig jeg misforstår deg Counterpointer, men i de tre siste innleggene før ditt refereres det etter det jeg kan se kun til horisontal linsejustering, altså til høyre eller venstre - ikke opp og ned (vertikalt). Det er ihvertfall slik jeg oppfatter det.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Vertikal lensskift på VW60 gjøres fra menyen, og man kan flytte bildet inntill 65% fra senter.

Horisontalt har man mye mindre justeringsrom og må fram med skrutrekker som beskrevet.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min feil, ser dette nåops:

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering

Fikk min VW60 kalibrert av Gorm igår,og må si at bildet ble mye bedre enn fra fabrikkinnstillinger.Et stort løft.
    Alt virket mye mer naturlig og riktig!!
    Jeg trodde ikke bildet kunne bli bedre enn det det var,men så feil kan man ta!:-D .
    Takk for super kalibrering Gorm,du kan sakene dine.
    Nå må jeg se mine blu-ray filmer omigjen!!

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min VW60 kalibrert av Gorm igår,og må si at bildet ble mye bedre enn fra fabrikkinnstillinger.Et stort løft.
    Alt virket mye mer naturlig og riktig!!
    Jeg trodde ikke bildet kunne bli bedre enn det det var,men så feil kan man ta!:-D .
    Takk for super kalibrering Gorm,du kan sakene dine.
    Hmmm..Må vel invitere Gorm til sunnmøre for å ta min VW60 nå da..

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er ett slit;-)

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Hmmm..Må vel invitere Gorm til sunnmøre for å ta min VW60 nå da..
    Litt OT, men er du kjapp, kan du sende ham t/r Vigra med Norwegian for 358 av de kronene du fikk til overs ;-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som SAS ansatt nekter jeg å fly med Norwegian.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 17 av 21 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •