Sony VPL-VW60 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 21 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 401

Tråd: Sony VPL-VW60

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Composite
    Ja jeg skal montere min VW60 og lurte på om det er mulig å ha den stående på bena i en lyskasse som går rundt hele rommet oppunder taket.
    Jeg har prøvd men fikk kun bildets nedre del rett under lyskasse dvs rett over lerret rammen.Er det noen innstillinger jeg kan gjøre eller må jeg snu projektoren og henge den i taket?

MVH
    Bjørn
    Har ikke VW60 selv, men slik jeg tolker brukermanualen (s23) har den kun en vertikal lensshift (oppover når projektoren står på labbene sine) på 65% fra et "nøytral" punkt der senter i linsa er lik senter av bildet på lerretet og til 65% av bildet vises høyere enn "nøytral" bildet.

Sony VPL-VW60-vw60-jpg

Regner derfor med at du må snu projektoren og henge den i et takfeste eller lignende dersom den hyllen du hadde tenkt å sette den på blir for høy i forhold til den ønskede bilde plasseringen.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar ask4me2!
    Jeg skal prøve og snu den i lyskasse,og se hvordan det går.Jeg har formet den slik at VW60 skal gå rett inn.Jeg trodde den gikk 65% både opp og ned.

MVH
    Bjørn

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg er rimelig sikker på at det var 65% hver vei (fra senter).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hmm, jeg er rimelig sikker på at det var 65% hver vei (fra senter).
    Hei Gorm!
    Håper du har rett,det hadde gjort det mye enklere.Kan jo være jeg har oversett innstillinger på proj.

MVH
    Bjørn

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også trodde det var 65% både opp og ned, men jeg har selv merket at jeg måtte flytte prosjektøren lavere enn den øverste kanten av bildet for å få slippe å tilte den(jeg har den hengende ifra en hylle i taket, hos meg står den på "føttene").. Til opplysning: 50% lense shift hadde tilsvart at du kan plassere linsen i kant med den øverste kanten av duken.

Har ikke funnet noen enkelt måte å regne ut dette, prøvde å sjekke i manualen i går, men det ble for uklart IMHO.. Du får prøve deg litt frem.. Såvidt jeg vet er det kun lense shift instillingen du kan bruke for å flitte bildet opp og ned, du har funnet den ja?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Jeg også trodde det var 65% både opp og ned, men jeg har selv merket at jeg måtte flytte prosjektøren lavere enn den øverste kanten av bildet for å få slippe å tilte den(jeg har den hengende ifra en hylle i taket, hos meg står den på "føttene").. Til opplysning: 50% lense shift hadde tilsvart at du kan plassere linsen i kant med den øverste kanten av duken.

Har ikke funnet noen enkelt måte å regne ut dette, prøvde å sjekke i manualen i går, men det ble for uklart IMHO.. Du får prøve deg litt frem.. Såvidt jeg vet er det kun lense shift instillingen du kan bruke for å flitte bildet opp og ned, du har funnet den ja?

Hei tklev!

Ja den har jeg funnet men,men den flytter seg enten opp i taket eller ned mot øverste kanten av rammelerretet på maks.(linsa på projektoren er i cirka samme høyde som toppen av rammelerretet 120")

Pr.nå har jeg tatt den ned.
    Så jeg får prøve litt mer senere.
    Takk for innspill.

MVH
    Bjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske nær å gå for denne selv...men er lite lysten på å fikse noe nytt oppheng... Min nåværende BenQe Pe8720 står på en hylle rett under taket, og jeg bruker lenseshift nedover for å få bildet i midten på lerretet. Hadde håpet at det bare var å fyre VW60'en opp på samme hylle...så hadde vært fint om noen hadde fått sjekket hvorvidt det var mulig med lenseshift begge veier..

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Composite
    ...men den flytter seg enten opp i taket eller ned mot øverste kanten av rammelerretet på maks.(linsa på projektoren er i cirka samme høyde som toppen av rammelerretet 120")
    Det synes jeg hørtes litt merkelig ut, nøytral posisjon der skal bildet kastes like mye opp som ned burde vel gi ca halve bilde innenfor lerretet hvis linsa er plassert slik som du beskriver. Du er sikker på at projektoren sto i "water" når du testet dette?

Ellers kan vel slike lens shift fungsjoner feile også, og dette vil jeg tro man kan få en visuell indikasjon på ved å se på den fysiske plasseringen av linsa på VW60, der senter av linsa ved nøytral possisjon vil være tilnærmet likt senteret av hullet i kabinettet.

Som et lite kontoll for å unngå eventuell misforståelser, så finnes det vel egentlig to måter å flytte bildet vertikalt på denne projektoren, den gale metoden (som kanskje ikke fungerer i det hele tatt), er vel å flytte bildet på selve bildebrikka i under Screen Menu og med zoom aktivert og V Center, den andre og riktige måten er å i Installasjons menyen aktivisere Lens Control og kjøre Lens Shift. (og kanskje i tilegg følge med på hvor/hvordan linsa flytter seg opp eller ned i forhold til kabinetthullet)
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På sony's hjemmeside står hvertfall følgende : Justerbar linseforskyvning for enkelt oppsett (vertikalt: 65 % opp eller ned, horisontalt: 6,7 % venstre eller høyre)

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev

Da jeg fortsatt holder på med å trekke kabler og montere bak- og øvre fronthøyttalere ihht WAF-standard (en h.... jobb!), har jeg desverre ikke fått gjort annet enn å kjæle litt med min nye WV60. Har imidlertid fått sjekket at senter av linsa vil kommer nøyaktig 7cm over senter av lerretet ut i fra tenkt plassering. Noen som faktisk har fått sjekket om OM'en er korrekt, eller om det går å justere ned også? Fikser evt dette med lavere hylleknekter, men greit å ta det nå i "anleggsfasen".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da står en eske med W60 på gulvet her Meget spent på om den har offset begge veier, eller om jeg må til med ett takfeste:???: Håper også oppgraderingen i forhold til Blu-Rayene mine blir verdt mellomlegget jeg nå måtte ut med for å oppgradere :razz:

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    You lucky ba....d

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har da selv BenQ PE8720 som jeg har brukt hittil...fryktelig bra projector, så du har ingenting å klage over Mtp hvor bra denne er, er jeg spent på hvor mye bedre VW60 kan vise seg å være

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mine øyne som spiller meg et puss? eller har Sony vert så kule at de har montert HDMI kontakter som tillater bruk av HDMI kabel med stabilitetsskrue?

I så fall; kudos til Sony. Slike HDMI porter ønsker jeg å se på alt fremtidig utstyr.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Er det mine øyne som spiller meg et puss? eller har Sony vert så kule at de har montert HDMI kontakter som tillater bruk av HDMI kabel med stabilitetsskrue?

I så fall; kudos til Sony. Slike HDMI porter ønsker jeg å se på alt fremtidig utstyr.
    Jeg skulle også ønske at en slik stabilitetsskrue var/blir standard på alt HDMI-utstyr!
    Det hadde vært topp, men jeg tror desverre at det er øynene dine.. Det er mulig å se det litt bedre på følgende bilde, at det du ser (over HDMI-inngangene) er nok hodet på skruene som HDMI-kontaktene på VPL-VW60 er montert med. De er forøvrig montert på samme måten på min VPL-VW50, derfor ble jeg litt nysgjerrig på om det hadde skjedd en forbedring her, men det har det tydligvis ikke når det gjelder HDMI-kontaktene:

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av wrongjuan
    På sony's hjemmeside står hvertfall følgende : Justerbar linseforskyvning for enkelt oppsett (vertikalt: 65 % opp eller ned, horisontalt: 6,7 % venstre eller høyre)
    Dette er feil, men heldigvis kan bildet i motsetning til det som skrives over justeres ned (ved bakhylleplassering) fra senter med ca 23% av billedhøyden. Har forøvrig bare positive erfaringer med min VW60 så langt:

- ikke antydning til konvergens på mitt eksemplar
    - meget gode ytelser selv før seriøs kaliberering (har foreløpig brukt DVE på standard modus, og kun justert litt ned på lysstyrke, farger og skarphet, og litt opp på fargetone). Og dette FØR jeg har prøvd HD-signalkilder!! Har mye godt i vente skjønner jeg :-)
    - svært enkelt å sette seg inn i menyer og justeringsmuligheter, og den fjernkontrollen er en drøm å bruke. Har riktignok fordelene av å ha Sony TV, men brukte ikke mer enn en halv time uten brukermanualen før jeg var klar til første runde. Mer eller mindre plug and play dette.

Stiller meg bare mer og mer undrende til den testen i Projectorcentral. Enten må det ha vært en feil på testeksemplaret, eller så har han gjennomført testen iført et par klassiske Raybans.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Jeg skulle også ønske at en slik stabilitetsskrue var/blir standard på alt HDMI-utstyr!
    Det hadde vært topp, men jeg tror desverre at det er øynene dine.. Det er mulig å se det litt bedre på følgende bilde, at det du ser (over HDMI-inngangene) er nok hodet på skruene som HDMI-kontaktene på VPL-VW60 er montert med. De er forøvrig montert på samme måten på min VPL-VW50, derfor ble jeg litt nysgjerrig på om det hadde skjedd en forbedring her, men det har det tydligvis ikke når det gjelder HDMI-kontaktene:

Hvis festeskruen på kabelen har samme diameter og gjenger som festeskruen til HDMI-kontakten på projektoren, er lang nok, og har rett posisjon, vil den vel kunne brukes både til feste kabelen til kontakten, og kontakten til projektoren?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Hvis festeskruen på kabelen har samme diameter og gjenger som festeskruen til HDMI-kontakten på projektoren, er lang nok, og har rett posisjon, vil den vel kunne brukes både til feste kabelen til kontakten, og kontakten til projektoren?
    Ja, selvfølgelig. Men det er vel litt mye å håpe på..eller? Jeg gjetter på at festeskruen til HDMI-kontakten på projektoren er skrudd i plast og har karrosseritype-gjenger, mens festeskruene på kabler har vel vanligvis maskingjenger hvis ikke jeg tar helt feil.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Ja, selvfølgelig. Men det er vel litt mye å håpe på..eller? Jeg gjetter på at festeskruen til HDMI-kontakten på projektoren er skrudd i plast og har karrosseritype-gjenger, mens festeskruene på kabler har vel vanligvis maskingjenger hvis ikke jeg tar helt feil.
    Har sjekket. Festeskruen til projektorens HDMI-kontakt har maskingjenger, er ca 2,5mm i diameter, og er 8mm lang (+hodet). Den er skrudd i metall, og det virker ikke som om kontakten løsner når den skrues ut. Avstand (senter-senter) mellom hullet til festeskruen og kontakten på projektoren er 9mm. Har desverre ikke tilgang til data på Gefens HDMI-kabel, men den løsningen jeg skisserte over burde likevel ikke være helt urealistisk.

Side 16 av 21 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •