Sony VPL-VW60 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 21 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 401

Tråd: Sony VPL-VW60

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    var nede og fikk sett litt på VW60 på Resonans idag, hadde nettopp blitt kalibrert av Ak.
    Utrolig bra bilde, det beste jeg har sett hittil av nyere projektorer, også er jo selve projektoren meget fin i utseende.
    Følte kanskje det var en anelse for mye gult i bildet, men det er isåfall minimalt. Sortnivået var formidabelt, og knuste min gamle 8720 der ja (den ble vel slått på alt som er av punkter
    Ellers var detaljnivå, skarphet, og flyten i bildene fantastisk bra. Slik en vil jeg ha, men vil først prøve å få en titt på Sanyo Z2000 og Panasonic ae2000 et eller annet sted når de er ute. Han på projectorcentral mente jo at Sanyoen hadde bedre sortnivå enn VW60, og det lover jo bra
    Uansett, var en nytelse og se på film der nede, endelig kunne jeg sitte i ro uten å være plaget av ting og tang i bildet. Eneste jeg ikke skjønner er at de ikke har implementert Hdmi v1.3 ... Merkelig

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom for en titt i går selv og ak de hadde ikke tuklet med innstillingene dine. Jeg må si bilde hadde fått seg et ganske stort løft siden sist jeg var innom. Synes ikke firehawk er det rette lerretet for denne projektoren, så veldig mye glitter i bildet som ødla litt for en ellers fantastisk bildekvalitet.
    vw60 er skrevet opp på lista over aktuelle projektorer som skal opp i taket på min nye kommende hjemmekino, når hen det måtte bli?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så VW60 på Electroworld messen i går. Definitvt et bilde jeg kunne levd med, og faktisk noe av det beste jeg har sett. Det var noen på messen som sa den slet vanvittig med panoreringer, og spekulerte i om det var en pre.prod. modell. Jeg fikk ikke samme inntrykket, og syntes den taklet det bra. Farger og sortnivå opplevde jeg som meget bra. Fikk ikke akkurat sveiselys opplevelse av å se på svært lyse detaljer, men det er vel en grunn til at de har en dyrere modell med Xenon lampe.

Noen som vet hvor stort lerret som blir brukt på Sony standen? Virket som det var godt over 100".

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessboxer
    Synes ikke firehawk er det rette lerretet for denne projektoren, så veldig mye glitter i bildet som ødla litt for en ellers fantastisk bildekvalitet.
    Trodde Firehawk er noe av det mest optimale på markedet.... (?). Hva menes egentlig med "glitter" i negativ sammenheng?

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det var noen på messen som sa den slet vanvittig med panoreringer, og spekulerte i om det var en pre.prod. modell. Jeg fikk ikke samme inntrykket, og syntes den taklet det bra.

Syntes også den taklet panoreringer meget bra..det kan kanskje være de brukte en ikke helt så god avspiller? Tror noe av det beste her er vel PS3, da Cell ligger bak og gir nok med krefter, selv om det sikkert er spillere som gir enda bedre bilde..leste btw at neste oppdatering til ps3 skulle gi 35-40%bedre billedkvalitet på både oppskalering og ren BlueRay bilde. De skulle hatt en slik en på Resonanse. Uansett, VW60, tror det er et utrolig bra kjøp, og bør vel kunne ha en slik en i et par år iallefall

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde Firehawk er noe av det mest optimale på markedet.... (?). Hva menes egentlig med "glitter" i negativ sammenheng?

Hvis en skal se film i ett rom med litt bakrunnslys, eller med veldig lyse vegger eller tak så er det bra greier, men i ett så bra rom som Resonans har er det bare nedstider i mine øyne, hotspotting, dvs at lyset ikke blir jevnt fordelt på lerretet, og som endre seg hvis en flytter seg, samt glitter effekten, som i hvite partier ser ut som små reflekser (av den typen man skal ha på seg når en går ute når det er mørkt) i hvert av pixel puntkene. Ved panoreringer sår disse selvsagt stille og er i mine øyne ganske så forstyrrende (nesten som ar en i lyse partier ser bildet gjennom en hvit gardin). Ja nå overdriver jeg litt og det går selvsagt ann å nyyyyte film også med dette lerretet og denne projektoren.

Når sort nivået er som det er på denne så vil ikke jeg abefale noe annet enn hvitt matt lerret med gain 1.0

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så VW60 på Electroworld messen i går. Definitvt et bilde jeg kunne levd med, og faktisk noe av det beste jeg har sett. Det var noen på messen som sa den slet vanvittig med panoreringer, og spekulerte i om det var en pre.prod. modell. Jeg fikk ikke samme inntrykket, og syntes den taklet det bra. Farger og sortnivå opplevde jeg som meget bra. Fikk ikke akkurat sveiselys opplevelse av å se på svært lyse detaljer, men det er vel en grunn til at de har en dyrere modell med Xenon lampe.

Noen som vet hvor stort lerret som blir brukt på Sony standen? Virket som det var godt over 100".
    På det eksempleret jeg så hos Resonans i Stavanger så var panoreringene overraskende bra med 1080 P60 og det beste jeg har sett med 1080 24fps (det blir selvsagt ikke helt rykkfritt men det er ikke mulig når en har bildefrekvens på 24 som filmediet har... men det er som kino og bedre kan en ikke få det (før Sony sin motion flow teknologi kommer til levelig pris...)). Husk likelve jeg har ikke sett alt som finns av nyere projektorer...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når sort nivået er som det er på denne så vil ikke jeg abefale noe annet enn hvitt matt lerret med gain 1.0
    Jeg er av en litt annen oppfattning, og synes ikke noen av dagens digitale projektorer er i nærheten av å ha godt nok sortnivå. Med andre ord vil grå duk, i mine øyne, være nødvendig "lenge" enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg er av en litt annen oppfattning, og synes ikke noen av dagens digitale projektorer er i nærheten av å ha godt nok sortnivå. Med andre ord vil grå duk, i mine øyne, være nødvendig "lenge" enda.
    Du har vel rett. Hvis en kommer fra CRT land så er det jo fortsatt langt igjen til absolutt svart... Men det er så mye annet jockmock med CRT at det aldri har vært aktuellt for meg.

En grå uten gain er vel alterativet til black addicts, da får en litt midre lys men også mindre svart og med normale lærret størrelser på VW60 bør det jo være lys nok ... : - )

Men her er det jo som det meste andre opp til hver enkelts øyne å se hva som virker for dem.

Tror du ikke det blir bra nok svart på HD100 heller altså :- )

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags on/off kontrast målte du på den VW-60ern du kalibrerte?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel rett. Hvis en kommer fra CRT land så er det jo fortsatt langt igjen til absolutt svart... Men det er så mye annet jockmock med CRT at det aldri har vært aktuellt for meg.

En grå uten gain er vel alterativet til black addicts, da får en litt midre lys men også mindre svart og med normale lærret størrelser på VW60 bør det jo være lys nok ... : - )
    Jeg liker grå duker med litt gain, bortsett fra Firehawk.

Men her er det jo som det meste andre opp til hver enkelts øyne å se hva som virker for dem.
    Hvor sort som er sort nok, er absolutt subjektivt, men jeg hører nok til de som synes "sort aldri blir sort nok"

Tror du ikke det blir bra nok svart på HD100 heller altså :- )
    Ikke i nærheten engang...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags on/off kontrast målte du på den VW-60ern du kalibrerte?
    Jeg målte dessverre ikke kontrastnivået..

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare av nysgjerrighet AK. Finnes det en prosjektor som tilfredstiller dine krav til sortnivå?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Tror du ikke det blir bra nok svart på HD100 heller altså : )
    Riktignokk kan en CRT projektor i drift kutte så godt som alt lys til lerretet så man ikke ser noen ting i stummende mørke eller antydning til lys fra linsene og fosforene hvs man ser rett på projektoren, men skal man ha noen synlige detaljer i mørke områder må man vel selv på de aller råeste LC kobblede 9" modellene ty til et lite løft nederst i sortnivået for at ikke man skal få knust de mørkeste detaljene. Det er vel Ikke for ingenting at man tyr til dyre scalere som kan fintunes på alle bauger og kanter eller f.eks tyr til de nye Moome HDMI kortene og boksene med egen gamma justering som selges unna som varmt hvetebrød på på siden til CurtPalme fortiden....

Det skal vel godt gjøres å lage CRT sort på Lampebaserte (lys ventil) projektorer uten å ty til iris forseglende lysbaner eller benytte lyskilder som kan slåes helt av osv, har egentlig bare sett HD1 (ikke VW60 eller HD100), og den imponerte faktisk en hel del på sortnivået, og er etter min mening ikke så langt unna en kalibert CRT som ikke knuser i sort. (som forsåvit kan være ganske imponerende for lysventil folket som lurer på om pæra røyk mellom helt sorte cener.... )
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare av nysgjerrighet AK. Finnes det en prosjektor som tilfredstiller dine krav til sortnivå?
    Kun CRT.... Men da mister man samtidig mye av trykket i den andre enden...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker grå duker med litt gain, bortsett fra Firehawk.
    Og jeg er litt mer skeptisk :- )

Det er jo derfor alle må se med egne øyne før en bestemmer seg og der er vi sikkert enige AK :- )

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det var jeg ikke spesielt i tvil om...

Men HD100 på ditt lerret blir sikkert ikke ille om enn ikke så bra som du vil ha det...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo derfor alle må se med egne øyne før en bestemmer seg og der er vi sikkert enige AK :- )
    Helt enig !

Men HD100 på ditt lerret blir sikkert ikke ille om enn ikke så bra som du vil ha det...
    Regner jo med det blir rimelig bra

Når det gjelder VW60, for å spore litt tilbake, synes jeg den er en fin oppgradering over VW50. Positivt er det også at prisen er omtrent den samme som VW50 hadde før den nylig droppet.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun CRT.... Men da mister man samtidig mye av trykket i den andre enden...
    Det gjør man vel som en bi-effekt litt med grått lerret også. En bedre vei å gå for sortnivå på VW60, HD1 osv er vel å velge et større hvitt lerret (helst buet 2.35:1 og anamorph linse osv, osv.)
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder VW60, for å spore litt tilbake, synes jeg den er en fin oppgradering over VW50. Positivt er det også at prisen er omtrent den samme som VW50 hadde før den nylig droppet.
    Det er bra value for money ja, blir spennende å se hvordan Epson vil måle seg med den den blir vel litt billigere. Native kontrast nivået på Epson brikkene skal jo være vel så bra som Sony sine og med full CMS så blir det spennende å se hvor langt LCD er kommet...

Når det er sagt så tror jeg at de som har kjøpt VW60 og fått kalibrert den opp vil være i bilde nirvana ganske så lenge :- )

Side 14 av 21 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •