720p

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: 720p

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

720p

Hei,

Har noen spørsmål:

1. Har tenkt litt på å kjøpe en projektor (LG AN110) men stusser litt på oppløsning som er på 1280x768p. Er ikke dette en rar oppløsning? er ikke HD 720 eller 1080? Hvorfor 768? Blir det ikke da et felt med lys under filmen/lerretet?

2. Hvordan er oppløsningen på standard DVD filmer og DVD spillere? Slik vi har kjøpt i mange mange år? Må jeg kjøpe meg en ny DVD spiller, eller takler de gamle DVD spillere denne oppløsningen (768p)?

3. Alle de gamle DVD filmene som jeg har, vil de vises med en lav oppløsning uansett om jeg kjøper meg en HD projektor og HD DVD-spiller? Eller har filmene på DVDene en høy oppløsning?

4. Selges det DVD-filmer i HD format?

5. Noen som har forslag til et bra lerret som ikke er altfor dyrt? Er dette lerretet noe å satse på?

6. Er 31 dB for høyt lydnivå for en projektor? Vil den bråke under stille perioder i filmen?

7. Er Optoma-projektorene hos Elkjøp/Lefdal bra, ok, eller typisk billigvarer?

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kongen78
    Hei,

Har noen spørsmål:

1. Har tenkt litt på å kjøpe en projektor (LG AN110) men stusser litt på oppløsning som er på 1280x768p. Er ikke dette en rar oppløsning? er ikke HD 720 eller 1080? Hvorfor 768?

2. Hvordan er oppløsningen på standard DVD filmer og DVD spillere? Slik vi har kjøpt i mange mange år? Må jeg kjøpe meg en ny DVD spiller, eller takler de gamle DVD spillere denne oppløsningen (768p)?

3. Alle de gamle DVD filmene som jeg har, vil de vises med en lav oppløsning uansett om jeg kjøper meg en HD projektor og HD DVD-spiller? Eller har filmene på DVDene en høy oppløsning?

4. Selges det DVD-filmer i HD format?

5. Noen som har forslag til et bra lerret som ikke er altfor dyrt? Er dette lerretet noe å satse på?
    1: Det er en fin oppløsning. Det gjør den litt mer kompatibel til en datamaskin.
    2: Hva dvdspilleren din takler av oppløsning er superirrelevant. Er det en gammel dvdspiller sender den pal-signaler til prosjektoren, også skalerer prosjektoren det slik den vil. En ny dvdspiller med oppskalering er lurt. Se feks oppo eller denon sine. Eventuelt en BR eller HDDVDspiller
    3: Ja, om du ikke oppskalerer.
    4: Ja, søk på Blu ray og HDDVD.
    5: funker sikkert fint, men det kommer veldig an på rommet ditt.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte ikke helt feste på det lerretet da...

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kongen78
    Hei,

Har noen spørsmål:

DVD har enten 576 linjer oppløsning (PAL) eller 480 linjer (NTSC).

Om du ikke kan stenge ute 100% av lys fra vinduer etc. og har matte vegger som reflekterer svært lite lys, så kjøp et grått lerret. Hvitt lerret krever mye av rommet, ellers vil sort se veldig grått ut.

Om du kan stenge ute 100% av lys men har lyse vegger som reflekterer lys kan du gå for et lysere lerret.
    Men om du ikke kan stenge ute allt lys og har reflekterende vegger, så velg et som er litt gråere.

Dreamscreen er et godt valg! :-D

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lerret

Skjult oppheng er penere, mulig det har det i tillegg?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •