Benq 7700 vs Infocus IN72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq 7700 vs Infocus IN72

Hei,
    Uff, veldig vanskelig å ta stilling til hvilken projektor man skal velge da butikkene i min by har veldig begrenset med projektorer for prøve. Nå står jeg igjen med følgende valg da Infocus 4805 kun kom til semifinalen i budsjettklassen :
    BenQ 7700 koster nå ca 7500 og Infocus IN72 ca 5500. Jeg er klar over forskjellen i oppløsninga her, men hva tror dere om disse to hva angår bildestøyen og deinterlacerene som står i disse og hvem vil vise minst pixelstøy ved hurtige panoreringer i bildet spesielt i fotball og musikkonserter/musikkvideoer. Jeg kan kun bruke s-vhs tilkobling til mine Pioneer dvd-spillere/opptakere. De har ikke HDMI og component.

Veldig takknemlig for vurdering

Kenneth

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke er følsom for regnbueeffekt, så sier jeg bare kjør på med Benq PE7700.. Bildekvaliteten er helt super og funker flott til film som vel til spill.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

hei
    benq 7700 har vell markedets dårligste deinterlacering av sd singnaler eller så har den ute lat og bilde behandling sd singnaler.har du dvd eller parabol og kun s-video så blir bilde heller elendig.
    men har du dvd hdmi med oppskalerig til 720p eller bra pc så glimter benq7700
    med knall bilder

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    hei
    benq 7700 har vell markedets dårligste deinterlacering av sd singnaler eller så har den ute lat og bilde behandling sd singnaler.har du dvd eller parabol og kun s-video så blir bilde heller elendig.
    men har du dvd hdmi med oppskalerig til 720p eller bra pc så glimter benq7700
    med knall bilder

Ja, akkurat. Interessant. Jeg kan lite om dette men har forstått det slik at jo høyere oppløsning en projektor har jo verre blir bildekvaliteten via scart/s-vhs overgange. Infocus 4805 var jo suveren på analoge signaler og muligens best i 2004. Husk at det er mange som har dvdspillere/opptakere med kun scart og svhs. Kan man da konkludere med at projektor med lav oppløsning vil vise analoge signaler mye bedre under forutsetning av deinterlaceren er av ypperste kvalitet. Det er vel dette Farudjaen var så bra på.

Kenneth

Newcomer dkoder sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

benq på tilbud nå..

BenQ PE7700 er på tilbud hos netshop denne uka:

Netshop.no - pc data foto minne digital - BenQ PE7700 DLP Projektor

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dkoder
    BenQ PE7700 er på tilbud hos netshop denne uka:

Netshop.no - pc data foto minne digital - BenQ PE7700 DLP Projektor
    Takker. Helt utrolig prisfall på denne siden den kom for et par år siden. Årsaken er vel suksessen til 8720? Hva angår 7700 og når jeg leser hovedtråden om denne så slår det meg hvor mye feil det egentlig er på denne. Selvfølgelig forstår jeg også at det er solgt mange, men jeg er bekymret for feilraten, iallefall slik jeg opplever og sammenligner antall feil på denne sammenlignet med andre tråder om projektorer.

Kenneth

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benq har også kommet med en ny prosjektor i disse dager. Benq w500 (1280x720). Har ikke sett noen tester eller lignende. Men prismessig ligger den veldig komfortabelt på ca 7500kr-8000kr. Kanskje noe å vurdere siden PE7700 ikke akkurat er noe ferskvare lenger.

Hardware.no - Prisguide - Projektor - BenQ W500

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær oppmerksom på at dette er en LCD-projektor (siden de andre nevnt i tråden er DLP mener jeg).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •