Mulig å "tilte" prosjektor og få bra bilde?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mulig å "tilte" prosjektor og få bra bilde?

Hei.

Jeg har i ett drøyt år nå hatt min BenQ PE7700 hengende i taket, og har sett meg lei på ledningene... En dag fant jeg ut at jeg skulle være lur, og lagde en hylle den kunne stå på i stedet. Men da havnet selvfølgelig bildet delvis i taket ops:

Jeg lurer på om jeg kan tilte den fremover, altså sette den skrått på en hylle - og oppnå bra bildekvalitet med det? Eller vil det påvirke selve formen på bildet/andre ulemper?

Sikrer eventuelt at prosjektoren sitter fast på hyllen, selvfølgelig!

Ps.: På denne prosjektoren kan jeg velge mellom Floor front, Ceiling front, Floor rear eller ceiling rear som plassering. Skulle gjerne ha hatt den stående på en hylle - ceiling front.. uten at den er opp-ned.

Takker for alle svar... :-)

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bruke spikes bakpå ? sånt at den peker nedover

Hvis jeg har forstått hva du prøver å si oss her:P

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan gjøre ved justering av keystone (du finner det i menyen), men projektoren bør ikke tiltes dersom dette kan unngås. Nå vet jeg ikke hvor høyt du har hyllen, men "riktig" hyllemontering betinger at hyllen er like under nedre bildekant. Alternativt kan du montere hyllen ved øvre bildekant og skru projektoren fast under denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har forstått m4sta :-) Men tviler vel på at spikes blir nok? - Har nemlig lyst til å ha hyllen i øvre bildekant.

Å skru den fast under var jo smart! Utrolig at jeg ikke har tenkt så langt.... Takk for tipset=)

Har noen av dere skrudd fast en Benq PE7700 før? Noen tips til hvordan jeg bør gjøre det? Kan bare se fire hull under som er beregnet til takfeste...
    Funker om jeg driller meg gjennom hylla, prosjektor på undersiden, takfeste skruene gjennom hylla og skive+ mutter på andre siden?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å skru hull i hylleplata og montere med skruer (M6) og skiver. Lag hullene litt større enn akkurat nødvendig, du vil nok ha behov for å justere litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allright! Vel, da har jeg noe halvveis fornyftig å ta meg til i dag, takk for hjelpen =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •