Service LG An110w gone bad

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Service LG An110w gone bad

Hepp. For en stund tilbake sendte jeg min LG AN110w på service hos Infocare. Nærmere bestemt 12.03.07 kl 0907 om morgenen. forventet å få den ferdig 20.03.07. Dette skjedde ikke. Etter mange samtaler frem og tilbake fikk jeg beskjed om at den ikke ville være ferdig før etter påske. Noe som gjorde meg skikkelig forbannet fordi det mente at jeg ville sitte uten tv i påsken også.

Jeg startet å ringe med en gang påsken var over for å purre opp den. Etterhvert ble den ferdig og den ble levert på døra her på torsdag. Servicelappen sa: "byttet hovedkort".

Siden den da var kald bestemte jeg meg kun for å henge den på stativet og ikke no mer. Tok min trofaste saks for å åpne esken, med en gang oppdaget jeg noe feil. Et eller annet i pj'n var løst. Det hørtes ut som en skrue som lå og trillet rundt inne i pj. Hengte den opp for det og lot den henge der. Fredag kom, jeg kom meg på jobb og ringte infocare. Fortalte de at jeg endelig hadde fått pj og at jeg var ekstremt lite fornøyd med at det var noe løst i pj'n etter servicen. Kom ikke hjem før sent på fredag og satte i kablene. Prøvde å starte pj'n og velge Video som kilde. "No signal" blinket det på skjermen. Flytter over til RGB og den funker som normalt.

Begynte da og gå over koblingene og har nå funnet ut til min fortvilelse at videoinngangen er defekt.
    Med andre ord. den må på service IGJEN. så var spørsmålet. Jeg fikk pj'n tilbake fra service 12.4.07. sendte den inn 12.3.07. Det tok en måned. Både LG og Komplett sa at det var for lenge og begge har vært i kontakt med Infocare. Og nå er jeg så lei infocare at jeg vil returnere pj'n og få pengene tilbake. Noen som vet om hvilke rettigheter jeg har? Om jeg faktisk har rett til å oppheve kjøpet grunnet at:
    - Service tok lang tid.
    - Service skapte flere problemer.
    - Elendig service.

Noen som vet?

Forresten så er jeg da på jakt etter en tv nå. >42" til ca 20.000kr. Noen som har noen å anbefale?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som hastverks arbeid som tok 1 mnd........
    De fleste kjøper Panasonic 42 som ønsker beste bilde, eller den nye Pioneeren. Se i TV kategorien, mange tips der.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis service tar over en uke har du krav på å låne en erstatningsprojektor ifølge forbrukerkjøpsloven. Du kan også kreve en ny projektor.

Etpar utdrag fra loven:
    Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.
    Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.
    Noen som vet om det er satt noen grense på hvor grensen går med hensyn til urimelig kostand for selger?
    Skulle levere en mobil til garati arbeid, og elkjøp hadde ikke noen erstatningstelefoner inne, og han henviste da til at dette ville bli en urimelig kostnad for selger da de hadde ca 30 utlånstelefoner og alle var ute, og flere stod på venteliste.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et råd til Breiker:
    Ta direkte kontakt med LG og ikke Infocare. Forklar dem saken din, og jeg tror de ordner opp. Jeg hadde samme problem med min LG AN110, og etter at jeg kontaktet LG (husker ikke nummeret, men søk på Gule Sider), så skjedde det ting. På LG er de veldig service-innstilte. De har også en av markedets beste garantier på pærer.

Lykke til.:-D

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite notis: det med låneprodukt, gjelder bare dersom det er ett produkt som er av nødvendighet. Dvs, feks mobil og tv. Men prosjektorer dekkes nok ikke av dette. Alle butikker skal ha utlånstelefoner og utlånstv'er, men det er nok de færreste som har en prosjektor stående til utlån. Det er også til stor kostnad for butikken og ta inn en prosjektor for utlån.. Du har krav på ett utlånsprodukt hvis det tar mer enn 10 dager.. 1mnd er uansett for mye, en service gjennom infocare skal ikke ta mer enn ca halvannen uke..
    -t

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg snakket med LG direkte, så sa de at dersom jeg ikke hadde fått reparert projektoren innen 10 dager, så hadde de som policy at kunden skulle få kreditert produktet, dvs få pengene igjen eller få ny projektor. Det gikk lenger tid for meg, men jeg manglet bare en liten del, og projektoren var i posten kun 3-5 dager etter at jeg hadde snakket med LG.:-D

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

infocare

Jeg har hatt min prosjektor av samme type inne til service hos infocare grunnet en dårlig HDMI inngang og det gikk ikke mer enn en drøy uke før jeg fikk den med bud på døren i tipp top stand.
    Kostet meg ingen ting, og det gikk fort jeg var svært fornøyd.
    Eneste minuset var at jeg da fikk med en fjernkontroll som ikke var min.
    Måtte ta kontakt og si fra og sende den tilbake til infocare men også det betalte de selv for.

Stor fornøyd jeg, du har nok vert uheldig denne gangen, du har en god prosjektor hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Kan jo ringe forbukerrådet. høre om dem har hatt lignende saker før.. ellers hjelper dem deg med regler om slike ting. eller hva du kan gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NoiseThaMan
    Kan jo ringe forbukerrådet. høre om dem har hatt lignende saker før.. ellers hjelper dem deg med regler om slike ting. eller hva du kan gjøre.
    Før du gjør dette, så - igjen -bør du først kontakte LG direkte. Ikke vits å kontakte forbrukerrådet pga grunn av en forhandler som stort sett setter kundeservice i førersetet.;-)

Jeg har aldri tidligere opplevd noen som til de grader tok tak i saken som LG gjorde etter at jeg ringte dem og klagde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •